Конспект уроку в 6 класі "Незмінювані іменники"

Про матеріал
Конспект уроку містить завдання ігрового характеру та різнорівневі завдання
Перегляд файлу

Конспект навчального заняття з української мови в 6 класі

 

Тема. Незмінювані іменники

Мета: ознайомити учнів з поняттям про незмінювані іменники; вчити правильно використовувати їх у мовленні; удосконалювати вміння учнів визначати рід, відмінок незмінюваних іменників, орфографічні навички та вміння; заохочувати учнів до роботи зі словником. Розвивати ключові компетентності учнів: соціальну, творчу, комунікативну, особистісну

Розвивати усне і писемне мовлення, логічне мислення, пам’ять, увагу, самостійність, творчі здібності

Виховувати любов до української мови, мовленнєву культуру учнів, кмітливість, сумлінне ставлення до навчання

Тип уроку. Урок формування нових знань

Обладнання: підручник, індивідуальні картки, кросворд, словники (орфографічний, тлумачний, іноземних слів)

Метод: словесний, практичний, пошуковий, критичного мислення, робота в групах

Хід уроку

І Організаційний момент

Творча поетична хвилинка

Творче завдання

(Відновіть поетичні рядки Івана Огієнка, вставивши на місці крапок пропущені іменники. Визначте їх рід, відміну, групу, число, відмінок)

Хотів я свій … навчати

Йому віддать духовні сили,

Бо ж Україна – моя…

Мій рідний…, святий і милий.

(Довідка: край, народ, мати)

Учитель. Діти, хотілося, щоб ці поетичні рядки стали девізом вашого життя, бо тільки тоді, коли ми віддамо всі знання і сили рідній країні, вона стане кращою і багатішою.

 ІІ Актуалізація опорних знань

  1. Фронтальна перевірка виконання учнями домашнього завдання.
  2. Зв’язне висловлювання учнів про поділ іменників ІІ відміни з кінцевим приголосним основи  –р на групи
  3. Розподільний диктант

Завдання: розподіліть іменники І і ІІ відмін за групами

Виставка, книга, буря, дорога, площа, географія, економіка, листоноша, сім’я, сітка, їжа, староста, канцелярія

(З третіх букв виписаних слів складуться слова-ключі)

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

1.Ситуативне завдання

Учитель. Вчора на уроці української мови у 6-Б класі я була спостерігачем переписки між двома учнями.В момент передачі записки одним із учнів, вона потрапила до мене у розверненому вигляді. Оскільки записка була вже відкрита, то зміст її знали майже всі. А значилося там  таке: “ Вчора я, повертаючись із кіна, вирішив зайти до кафа. Йти було далеченько. Таксів по шосі не зустрів. Нарешті дійшов. У фойя мене зустрів офіціант. Він показав мені меня. Я хотів замовити пюра, але його не було, а рага я їсти не схотів. Я замовив десерт: сік із манга і ківи та пачку ескіма. Додому купив дража. Ось так я вчора відпочив”.

-Діти, чи ніщо не різало вам слух, коли я читала зміст записки?

-         Вкажіть допущені помилки у тексті (усно). Які іменники вжито неправильно?

Відповіді учнів

ІV Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Учитель. Але щоб хтось із вас не виглядав так смішно, щоб з вас не глузували, ми сьогодні і попрацюємо з незмінюваними іменниками, розглянемо теоретичні відомості, повправляємося практично у визначенні роду й відмінка незмінюваних іменників

V Сприймання й усвідомлення учнями навчального матеріалу

Учитель. Для розгляду теоретичних питань теми об’єднайтеся у дві групи теоретиків і підготуйте повідомлення на теми:

1 група теоретиків – “Приналежність до незмінюваних іменників”

2 група теоретиків – “Визначення роду незмінюваних іменників”

1.Опрацювання теоретичного матеріалу підручника (параграф 9)

(Учні працюють з теоретичним матеріалом підручника, обговорюють відповіді на поставлені запитання)

Заслуховування усних лінгвістичних повідомлень на тему “Незмінювані іменники”, підготовлених теоретиками.

Учитель – рецензент дає рецензію на виступ теоретиків груп ( підкреслює сильні і слабкі сторони повідомлень, уточнює й доповнює матеріал, обгрунто

вує оцінку виступу)

 VІ Виконання практичних завдань

Учитель. А зараз, діти, давайте повернемося до змісту нашої записки. Запишемо в зошити незмінювані іменники в правильній формі.

  1. Вибіркова робота.

а) Взаємоперевірка написаного.

б) Найвправніший редактор зачитує слова вголос, виправляючи помилки.

Індивідуальна робота з картками (3 учні біля дошки)

Картка № 1

Перекладіть на українську мову, визначте рід та відмінок незмінюваних слів

От вокзала мы ехали на такси. Официантка подала меню. Между депо и вокзалом проложены подъездные пути.

Картка № 2

Складіть і запишіть речення з поданими словосполученнями. Визначте відмінки незмінюваних іменників.

… біля метро….  … відвідали кафе.  … ознайомилися з меню….  … рішення журі ….

Картка № 3

Поясніть значення незмінюваних слів, складіть з ними речення

Трюмо, фойє, какаду, парі.

2.Лінгвістична гра “Хто швидше”

Серед поданих слів: староста, край, колібрі, пальто, соло, сирота, інженер, какаду, Ірина Дубовик, ножиці, хобі – незмінюваних іменників є:

Тести

  4;

  2;

  5;

  7;

  3.

  1. Розподільний диктант

Запишіть іменники у дві колонки: змінювані й незмінювані

Пальто, поні, Туапсе, авто, тюль, Олеся Ковальчук, Петро Остапчук, леді, попурі, окуляри, пенсне, лоша, тріо, велич, трюмо.

  1. Лексико – орфографічна вправа. Робота в групах

Спишіть, вставляючи пропущені закінчення прикметників відповідно до роду іменників, поясніть лексичне значення підкреслених слів. Перевірте правильність відповіді за тлумачним словником

Красив… кімоно, смачн… меню, ядовит… цеце, цікав… попурі, рожевокрил… фламінго, струнк… кабальєро, сонячн… Туапсе, кмітлив… какаду, стрімк… шосе

  1. Розминка – гра “Зайве слово”

“Впіймайте” зайві слова й обгрунтуйте свою думку

  1. Творче конструювання. Робота в групах

1 група. Скласти твір – мініатюру в художньому стилі на тему “У світі тварин”, вживаючи незмінювані іменники (самостійно дібрані)

2 група. Скласти твір – мініатюру в художньому стилі на тему “На концерті”, використовуючи незмінювані іменники: фойє, хобі, попурі, сопрано, фортепіано, леді.

Презентація творчих робіт і завдань до них

VІІ Підсумок уроку

-         Сьогодні на уроці ми вивчили багато незмінюваних слів. А щоб переконатися в тому, як ви їх засвоїли, давайте розгадаємо кросворд.

Лінгвістична гра “Сховані слова”

Впишіть у вертикальні клітини відповідні визначенням слова – незмінювані іменники

 

 

3

4

 

1

2

 

 

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Перелік страв. (Меню)
  2. Ансамбль із трьох співаків, музикантів. (Тріо)
  3. Сорт дрібних цукерок округлої форми. (Драже)
  4. Доказ непричетності обвинуваченого до скоєння злочину. (Алібі)
  5. Група фахівців, яка оцінює виступи на конкурсах, змаганнях. (Журі)
  6. Те саме, що автомобіль. (Авто)

VIII Домашнє завдання

1.Вивчіть параграф 9, виконайте вправу 87

2.Розкрийте значення фразеологічних зворотів: зберігати інкогніто, зазнавати фіаско

3. Складіть гумористичне оповідання до теми “Незмінювані іменники”.

 

doc
Додано
8 лютого
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку