Вчитель: Рибчинська Т.А.
Розробка уроку з математики у 6 класі
Тема уроку: «Розв’язування вправ на обчислення довжини кола, площі круга, основної властивості пропорції »
Тема уроку:Розв’язування задач на обчислення довжини кола,
площікруга, застосування основної властивості пропорції.
Мета уроку:
Тип уроку:узагальнення та систематизація знань.
Обладнання:картки із завданнями; портрети П.Чубинського,
М.Вербицького; таблиці; карта України; плакати із символікою України;
світлини Києва, річки Люботинка.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент уроку.
Оголошення теми, мети,завдань уроку.
Учні вибирають собі круг, який є чотирьох кольорів, формуються групи учнів.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
З кожної групи по 1 учню представляють побудовані діаграми до домашніх завдань:
№838 – розділ посівних площ в Україні;
№840 – відстані від Києва до обласних центрів;
№833 – зросту членів усієї родини;
№834 – років усіх членів родини.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
На дошці записані 7 прикладів для усного обчислення, учні їх розв’язують, записують відповіді в зошити. Після цього з таблиці 1 вивішеної на дошці, учні вибирають букви, що відповідають результатам, читають слово, яке утворилося.
Таблиця1.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
А |
Г |
И |
Ї |
Л |
Н |
К |
У |
Р |
Відповідь: Україна
УчУчитель:Сьогодні на уроці математики ми з вами розв’язуватимемо вправи на обчислення кола, обчислюватимемо невідомі члени пропорції, разом з тим , поговоримо про нашу державу Україну. Всі ви бачили карту нашої країни.. Ось вона перед вами, подивіться на неї. Один відомий політичний діяч говорив, що Україна на карті схожа на людське серце, перетнуте аортою Дніпра. Як серце важливе для людини, так і нас важлива наша земля. Бо це наше сьогодення і наше завтра.
Давайте перед тим, як розв’язувати вправи пригадаємо математичні поняття, які потрібні нам будуть для розв’язування задач.
Що таке відношення?
Що таке пропорція?
Як обчислити площе круга?
Як обчислити довжину кола?
Основна властивість пропорції.
Що таке число π?
Учні відповідають, а серед членів групи, на початку уроку розподілені обов’язки: хто буде контролювати активних учнів (виставляти бали), хто доповідати чи захищати завдання, хто відповідає за обчислення прикладів, хто слідкує за ходом обчислень.
ІV. Розв’язування вправ.
Робота з карткою 1.
І група: Довжина кордону України дорівнює довжині кола, радіус якого 898 км. Обчислити довжину державного кордону.
ІІ група: Площа України дорівнює площі круга, радіус якого 438,4 км. Обчислити площу України.
ІІІ група: Площа столиці України - міста Києва, дорівнює площі круга, радіусом 16,3 км. Обчислити площу столиці держави.
ІV група: Довжина річки Люботинка, дорівнює довжині кола, діаметром 4, 77км. Обчислити довжину річки Люботинка.
Учні розв’язують завдання і оголошують відповіді до задач. Після групової самостійної роботи йде доповідь учня про річкуЛюботинка. (Додаток №1)
Люботинка (Уди II) — річка в Україні, права притокаУди. Бере свій початок в селі Нестеренки, на Північно-Західному краї міста Люботина, і тече через центр міста. Довжина річки — біля 15 км. Водостік — у річку Уди, потім в річку Сіверський Донець, далі — в Дон, і в Азовське море.На річці Люботинка у 1650 році було засноване місто Люботин, що отримало свою назву саме від річки. Сама ж річка отримала назву від люботинського колодязя, названого так за легендою за приємний відпочинок в його тіні («люба тінь») Петром І (варіант — Катериною ІІ). На сьогодні Люботинка являє собою мережу з 8 штучно створених ставків. Мережа ставків на річці Люботинка стала одним з мотивів (блакитний колір гербового поля) для герба міста Люботина. Ставки на річці Люботинці Ставки на Нестеренках: Мілкі, малопридатні для купання, малорибні через слабку годівельну базу. Любовські ставки. Побудовані за царських часів на території маєтку пана Любицького (звідси назва), пізніше через поступове заболочення були перебудовані у 1980-х рр. для піонерських таборів «Гвоздика» та «Радість», зараз — у приватній власності, огороджені, доступ для населення закритий. Ставок Джерелянський: побудований у 1980-х рр., назву отримав від місцевих, мілкий, середня глибина — 2,5 метри, дно замулене, для купання непридатний. Ставок Перекошка: побудований за царських часів, назву отримав через розташування на пересіченій («перекошеній») місцевості, середня глибина — 4 метри, придатний для купання, на ставку 2 піщані пляжі, на березі — лісонасадження (берези, дуби, ясені), поряд розташований будинок рибалки, в радянські часи на ставку було 2 човнові станції і будинок відпочину, які на сьогодні практично повністю зруйновані. Старолюботинський ставок:найбільший ставок на річці Люботинці і в Люботині взагалі. Дно замулене, для купання непридатний. |
Картка 2.
Розв’язати пропорції та обчислити суму знайдених чисел.
1 варіант
х : 16 = 48 : 3 х : 12 = 540 : 18
260 : 16 = 390 : х 276 : 12 = х : 55
Відповідь: 1905 – рік створення товариства «Просвіта»
2 варіант
х : 24 = 120 : 16 х · 32 = 75 : 8
320 : 25 = х : 10 18 : 6 = х : 433
Відповідь: 1907 – рік, коли вийшов «Словар української мови»
3 варіант
215 : х = 86 : 2 123 : 41 = 9 : х
310 : х = 124 : 2 361 : 19 = 57 : х
Відповідь: 16 липня 1990 року – прийнято декларацію про незалежність України, де проголошено наміри народу самостійно вирішувати свою долю.
4 варіант
х : 18 = 24 : 9 х : 5 = 1269 : 9
62 : х = 403 : 13 х : 12 = 206 : 2
Відповідь: 1991 рік 24 серпня – Верховна Рада прийняла Акт про незалежність України.
V. Математичний диктант
Записати назви понять, про які йдеться:
даної точки. (коло)
Знайти записані відповіді у таблицях 2, 3. Закреслити і прочитати їх.
Таблиця 2.
П |
Р |
О |
П |
О |
Р |
Ц |
І |
Я |
А |
Ч |
У |
Х |
О |
Р |
Д |
А |
Б |
М |
Н |
У |
Л |
Ь |
И |
С |
Т |
О |
А |
Н |
О |
С |
Т |
Р |
И |
Ь |
К |
Р |
К |
И |
Р |
А |
Д |
І |
У |
С |
Г |
Р |
Д |
І |
Л |
Ь |
Н |
И |
К |
А |
У |
Р |
Т |
Е |
М |
А |
І |
Д |
І |
Г |
Й |
С |
Е |
К |
Т |
О |
Р |
Д |
К |
О |
Т |
О |
С |
Д |
І |
В |
Відповідь: Чубинський.
Таблиця 3.
П |
Р |
О |
П |
О |
Р |
Ц |
І |
Я |
||||||
А |
В |
А |
Д |
Р |
О |
Х |
Е |
Р |
||||||
М |
Б |
Н |
У |
Л |
Ь |
С |
Т |
О |
||||||
А |
И |
Ц |
О |
Т |
Р |
И |
Ь |
К |
||||||
Р |
Г |
К |
С |
У |
І |
Д |
А |
Р |
||||||
Г |
У |
Д |
І |
Л |
Ь |
Н |
И |
К |
||||||
А |
Р |
И |
С |
У |
І |
Д |
А |
Р |
||||||
І |
К |
Й |
Р |
О |
Т |
К |
Е |
С |
||||||
Д |
В |
І |
Д |
С |
О |
Т |
О |
К |
||||||
Відповідь: Вербицький.
Учні виконують гімн:
Доповідь учня:
Чубинський Павло (1839 - 1884) – етнограф і фольклорист. Очолював етнографічно-статистичні експедиції з вивчення України, Білорусії, Молдавії. Автор тексту Гімну України. Вербицький Михайло (1815 - 1903) – священик і композитор. Автор багатьох композицій для чоловічих і мішаних хорів, «Заповіту» Т.Г.Шевченка, пісень на слова Ю.Федьковича. Написав низку композицій до драматичних творів. Автор музики до Гімну України.
|
VІ. Повідомлення домашнього завдання.
Запитання для самоперевірки. (ст. 165)
Розв’язати типові задачі 1-3. (ст. 166)
VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання знань учнів.
Учні підводять підсумки роботи учнів в групах, виставляють бали.
Гра «Мікрофон».
Продовжити речення:
Сьогодні на уроці я навчилась….
На сьогоднішньому уроці я переконалася, що….
Мені потрібно ще повторити…