Конспект уроку для 7 класу по темі "Спорт у нашому житті" . Мета:Повторити й активізувати лексику теми.Формувати навички діалогічного мовлення. Тренувати учнів у читанні. Формувати навички письма.Вдосконалювати граматичні навички. Виховувати любов до спорту.
Дата:
Клас:7
Урок №49
Тема : СПОРТ
Підтема: Спорт у нашому житті.
Мета: Повторити й активізувати лексику теми. Формувати навички діалогічного мовлення. Тренувати учнів у читанні. Формувати навички письма.Вдосконалювати граматичні навички. Виховувати любов до спорту.
Обладнання: Підручник, робочий зошит, картки для роботи у групах ,для самостійної роботи .
Хід уроку
I.Початок уроку
1. Привітання.
T: Good morning, pupils. How are you today?
2. Повідомлення теми та мети уроку.
T: Today we are starting a new unit and we are going to speak about sport and its place in our life.
3. Уведення в іншомовну атмосферу
Бесіда з учнями
Who is on duty today?
Who is absent today?
What day is it today?
What date is it today?
What is the weather like today?
ІІ.Основна частина уроку
1. Подання тексту для читання. Впр. 2 (с. 154).
1) Pre-Reading Activity. Етап підготовки до читання.
а) Впр. 1 (с. 154).
б) Ознайомлення з новими ЛО.
Один з учнів уголос читає виділені в тексті слова та словосполучення і перекладає їх рідною мовою. Учитель пояснює їх значення у разі необхідності.
2) Reading. Етап читання.
Учні ланцюжком уголос читають текст по два речення.
3) Post-Reading Activity. Етап перевірки розуміння змісту тексту.
а) Робота з картками.
Complete the sentences.
1) I’m also as___________________________________ as a bee these days.
2) I usually have an______________________________________ rest.
3) Today after half an hour___________________________________ I feel fine.
4) A little _________________________________ each day helps me keep fit.
5) Dan has________________________________________ the school Sports Club this year.
6) Dan’s parents want him to participate in sports__________________________________ .
7) They are really proud of his wonderful __________________________________________ .
8) Would you like to join any______________________________________________ ?
б) Впр. 3 (с. 155).
Work in pairs
Ask and answer the following questions
2. Розвиток умінь мовлення.
1) Впр. 4 (с. 155).
Work in pairs
Act out a conversation with your classmate about his/her favorite kind of sport. Use the phrases from the table below
2) Ask your partners and find out:
— which of them goes in for sports
— who visits any sport club.
— who thinks sport is important for us;
— who likes watching sport programmes on TV.
— who doesn’t like sports;
— who does morning exercises every day.
— what kind of sport they are good at;
— what kinds of sport would they like to go in for.
3.Розвиток граматичних навичок (Минулий доконаний час)
Change the verb into the correct form:
1. I (study) Japanese before.
2. She (bake) a lot before she (open) her shop.
3. We (have) a lot of trouble because we (lose) our passports.
4. Brian (know) many people at the club because he (be) there many times.
5. They (study) English before they (move) to Canada.
6. You (enjoy) the movie because you (read) the book.
7. She really (like) him because he (help) her.
8. Amy (study) a lot before she (take) the test.
9. We (get) into the restaurant only because we (reserve) our places.
10. I (be) to India before 1986.
11. They (have) a lot of trouble before they finally (succeed).
12. Chris (own) that car for 5 years before he (sell) it.
13. Sharon (be) very sick until she (stop) eating junk food.
14. I (be) in Greece for 7 months before I (move) to Spain.
15. You (cook) a lot, because you (be) so hungry.
ІІІ.Заключна частина уроку
1. Домашнє завдання
Скласти 5 речень в минулому доконаному часі
Доповнити речення вправа 5, с.105
2. Підведення підсумків уроку.
Бесіда з учнями.
T: Today we spoke about sports. Why is it important to go in for sports? What does
sport give to our health?