Тема. Велика буква у назвах вулиць, міст, сіл, річок
Мета: формування ключових компетентностей:
формування предметних компетентностей:
формувати в учнів навички писати з великої букви назви міст, сіл, вулиць, річок; вчити знаходити ці назви у тексті та пояснювати їх написання; удосконалювати навички каліграфічного та грамотного письма, розвивати зв’язне мовлення учнів , вміння працювати з книгою та робити висновки; удосконалювати навички роботи в групах, спонукати до висловлювання особистих точок зору, ідей; виховувати любов до рідного краю та бажання вчитися.
Обладнання: карта України, картки для роботи в групах, малюнки, ЛЕГО.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Починати урок пора.
Всім бажаю я добра.
Знову дзвоник продзвенить,
Хоче нас всього навчить.
ІІ. З’ясування емоційної готовності учнів
Усміхніться.
«Зніміть» зі свого обличчя долонькою усмішку та «подаруйте» своєму сусідові. «Спіймайте» усмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя…
ІІІ. Актуалізація знань учнів
Використовуючи цеглинки LEGO, закічити подані рядки слів. Червона - жіночі імена, блакитна – чоловічі імена, зелена – клички тварин, синя – прізвища письменників.
Розкладіть цеглинки у стовпчик
Софія, Оксана, Іванка, Владислава - …
Іван, Сергій, Богдан, Євгеній - …
Орлик, Пушок, Рудик, Мурка, Жук - …
Шевченко, Костенко, Воронько, Франко, Глібов - …..
ІV. Мотивація навчальної діяльності
Про Україну
Я тримаю у руці
Кольорові олівці.
Хочу я намалювати
Кримські гори і Карпати.
Степ і пагорби' Дніпрові,
І озера, і діброви, і веселку, і калину,
Чорне море і Дунай —
Все це наша Україна,
Наш чудовий рідний край!
(Н. Зарічна)
- Прочитайте підкреслені слова. Що вони називають?
ар жа річка держава Дніпро
Українці люблять свою Батьківщину.
Визначаємо головні слова у цьому реченні. Кожне слово за кольором відповідає кольору цеглинок LEGO , покажіть ці цеглинки
ІV. Повідомлення теми та очікуваних навчальних результатів
- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо подорожувати.
- Чи любите ви подорожувати?
- Ми здійснимо уявну подорож літературною Україною. Відвідаємо рідну землю деяких письменників.
(Запис учнівських сподівань на дошці)
1.Одержати більше знань про творчість українських письменників.
2. Сприяти гарному настрою.
3. Дружно працювати в групах.
4. Писати з великої букви назви міст, сіл, вулиць, річок.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Бесіда з дітьми
Про яких письменників ми згадували у творчій роботі? Де ми з ними знайомилися? Яких письменників ви пам’ятаєте? Про що ці відомі українці розповідали у своїх творах?
Тарас Григорович Шевченко
Що вам відомо про Тараса Григоровича? Які твори пам’ятаєте?
Вставте пропущені слова у текст.
Шевченко народився в селі …. . Дитячі роки пройшли у ….. .
Босоніж бігав до сестри у село ….. .
Висновок. Назви сіл пишуться з великої букви.
Леся Українка
Що ви можете розповісти про Лесю Українку? У якому місті вона народилася?
На картках подані слова, знайдіть зайве, покажіть цеглинку LEGO такого кольору, як і заве слово у рядку.
Київ, Донецьк, Черкаси, Дністер, Одеса, Харків
Виконання вправи 143 (с. 54-55) усно
Фізкультхвилинка
Робота в парах
Виписати з тексту назви міст та річок.
Україна – єдина країна. Ніхто не зможе розлучити Київ та Харків, Львів та Одесу.
Найвища вершина України, гора Говерла.
Річка Дніпро є однією з найбільших в Європі. У неї впадають Десна, Ірпінь, Псьол.
Висновок. Назви міст, гір, річок пишуться з великої букви.
VI. Закріплення вивченого матеріалу
Відновити речення. Розкладіть цеглинки, які відповідають кольорам слів, у такій послідовності, щоб відновити речення
Хлопчики
Парк, чудовий, на вулиці, Шевченка, розкинувся.
Дівчатка
Каштани, на вулиці, запалили, Квітковій, свічечки.
імена прізвища по – батькові
назви вулиць велика буква назви міст
назви держав назви річок назви сіл
VІІ. Підведення підсумків.
(Назви міст, сіл, вулиць, річок пишуться з великої букви.)
VIII. Домашнє завдання
І варіант – с. 56, написати лист-відповідь Миколі Стороженку, доповнюючи текст словами.
ІІ варіант – скласти розповідь про Батьківщину Шевченка (3-4 речення)