26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Конспект уроку "Вибір та обґрунтування об'єкта проектування ( види фенічек, макраме). Планування роботи з виконання проекту."

Про матеріал
В конспекті приведений приклад проектної діяльності учнів з теми "Виготовлення фенічки в техніці макраме" з використанням інноваційних методів навчання.
Перегляд файлу

ВИБІР ТА ОБҐРУНТУВАННЯ ОБ'ЄКТА ПРОЕКТУВАННЯ (ВИРОБИ В ТЕХНІЦІ МАКРАМЕ).

ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ З ВИКОНАННЯ ПРОЕКТУ.

 

Мета:

а)  Закріпити, навчити учнів робити аналіз технологічної, історичної, народознавчої літератури;  формування вмінь визначати кращі ознаки зразків - виробів; визначати вимоги до об’єкту проектування, заповнювати таблицю об’єктів проектування; висновок по технічній пропозиції; оформляти документацію; закріпити вміння та навички у виготовленні виробу.

б) Сформувати навички самостійного пошуку інформації та роботи з додатковими джерелами, систематизації та аналізування навчального матеріалу;  добирати вироби для оздоблення та виду оздоблення;   формування уваги, спостережливості, розвитку вмінь; розвивати естетичні смаки учнів.

в) Виховувати і підтримувати інтерес до процесу отримання знань, бережливо ставитися до матеріалів та інструментів; виховувати  почуття краси, охайність, культуру праці.

Запропонувати учням орієнтовний перелік об’єктів проектування, які  є цікавими i посильними, допомогти у виборі раціональної  ідеї, оптимального варіанту та технології виготовлення даного об’єкту.

Наочність та обладнання: Зразки  виробів виконанні різними техніками.

Схеми: «Проектно – технологічна  діяльності  учнів», «Варіанти виготовлення сувенірних виробів у техніці макраме».

Таблиця: «Планування проектної  діяльності»

Тип уроку: Урок формування та вдосконалення вмінь i навичок

 

Хід заняття:

І.  Органiзацiйна  частина .  Визначення  готовностi  учнiв до  уроку.

Створення психологічної атмосфери уроку;

Зберіть усі знання і сили,

Згадайте все, що ви учили.

Свою ви тему розкривайте,

Та все цікаво викладайте.

ІІ.   Актуалiзацiя   навчальної  діяльності  учнів.

Для проведення  даного уроку учням на попередньому занятті  повідомляю тему майбутнього  уроку та умови i правила, які будуть  діяти на цьому  уроці;

-  Ознайомитись  з еволюцією розвитку  макраме.

- Познайомитись  з видами  різних виробів.

- Дібрати літературу в якій описується процес виготовлення виробу.

- Узгодити з батьками орієнтовані  передбачувані витрати  на реалізацію творчого проекту.

Учні розподіляють завдання та виконують його в позаурочний час, а також кожна учениця працює самостійно – добирає потрібний  матеріал , обмірковує форму подачі матеріалу.

 

У процесі  бесіди з’ясовуються такі питання:

- Що таке проект?  З яких етапів він складається?

- Що люди проектують ?

- Для чого потрібно проектувати вироби?

- Де використовується проектування?

- Хто на виробництві займається проектуванням виробів, машин, обладнання, будинків…?

  ІІІ.   Мотивація  навчальної діяльності учнів.

Як і де використовуються вироби виконані у техніці макраме.

Демонстрування зразків готових виробів.

ІV.   Повідомлення  теми,  мети i завдання уроку.

Учні записують у робочий зошит тему уроку. На цьому уроці ми розробимо технічне завдання проекту, спробуємо спроектувати, проаналізувати майбутній виріб.

 

Мета проекту:

  • Закріпити вміння по проведенню дослідницької   роботи,  оформлення виробів.
  • Сприяти підвищенню рівня зацікавленості,  активізації  творчої діяльності учнів, а також  розвиткові важливих особистісних  рис: комунікабельності, взаємодопомоги, здорового духу суперництва.
  • Прищеплювати навички раціонального ведення родинного бюджету.
  • Удосконалити знання та вміння з виконання практичної роботи, додержання правил безпечної праці, санітарно – гігієнічних норм.
  • виготовити   роботу  використовуючи сучасні матеріали, інструменти, різні види оздоблень,  здатну зацікавити різні категорії населення.

 Визначення завдань для учнів на урок.

Питання для обговорення.    Бесіда   ( або «Коло ідей»)           

  • Що таке фенічка?
  • Які технології використовують для виготовлення  фенічок?

      -  Чи  відповідає умовам сьогодення звертання в творчості до народних   традицій?

Запитання до проекту.  (на ці питання ми з вами одержимо відповідь в процесі уроку)  

  • Які  є види фенічок? 
  • Які матеріали можна використати для створення виробів?
  • Які види оздоблень можна використати при виготовлені  виробу?
  • Які існують джерела  для інформації?

Завдання до проекту.      

  • Зробити загальний огляд виробів.
  • Визначити  основні критерії виробів.
  • Історичний огляд технології виконання виробу.
  • Зробити порівняльний огляд виробів.
  • Знайти спільні риси.
  • Знайти відмінності.
  • Проаналізувати, порівняти та зробити висновки.
  • Виконати роботу та внести інформацію в портфоліо.

 

V.   Вивчення нового матеріалу.    (закріплення вивченого)

  1.  Пригадайте  поняття творчого проекту. (прийом «продовжіть речення»)

Проектування -        процес, який починається з моменту отримання завдання; розробка концепції, аналіз об’єкта, конструювання, макетування, проектна документація.

Технiчнi  умови проектування -       документ, що допомагає глибше вивчити проектне завдання.

Технічне обґрунтування проекту -       пакет документів, що роз’яснюють мету розробки та засоби її реалізації.

- назва об’єкта;

- функція, призначення;

- габаритні розміри;

- аналіз існуючих аналогів ( матеріал, форма, естетика…)

- вимоги до дизайну об’єкта;

- норми витрати матеріалу;

- ескізи креслення виробу;

Базова модель         форма виробу, яку використовують для розробки цілого ряду подібних виробів.

Модель – аналог         це модель, що створена на основі базової моделі, але відрізняється формою деталей чи оздобленням.

     2.   Можливі теми творчих проектів.

Обговорення запропонованих учителем тем проектів .

     3.   Пригадайте етапи проектування.       (уточніть  І етап, який ми сьогодні маємо розглянути.    

І. Організаційно – підготовчий етап.

1.1. Розробка технічного завдання.

1.1.1. Обґрунтування проблеми, що виникла, і необхідність її

розв’язання.

1.1.2. Коротка історична довідка та сучасні тенденції.

1.1.3. Призначення проектованого виробу.

1.1.4. Вимоги до виробів даного призначення.

1.1.5. Вимоги до матеріалів.

1.2. Розробка технічної пропозиції. Вибір об’єкту проектування.

1.2.1. Аналіз зразків-аналогів.

1.2.2. Висновок із технічної пропозиції.

 

ІІ. Конструкторський етап.

ІІІ. Технологічний етап.

VІ. Заключний етап.

 

Символи кольору

        Знаки-символи  поєднувались з символікою кольору і несли певне інформаційне навантаження, були дуже важливі для сприйняття фенічки не тільки як прикраси але і  як оберегу.

Жовтий колір -  колір небесних світил : сонця, зірок, місяця; приносить  достаток, урожай, приплід.

Зелений – колір весни, пробудження  природи,  всього живого, що є на світі, символ здоров’я.

Червоний – колір любові, сили, влади, радості життя, символ чоловічої статі.

Чорний колір – символ землі, плодючості; чорний з білим  колір , що  виказує  пошану  душам померлих,  пам'яті предків.

Коричневий – символізує  землю-матір.

Блакитний – уособлює  воду, повітря, небо, здоров’я.

 

1.    Які функції має виконувати ваш майбутній  виріб?       ( Метод «Прес» 

Я вважаю…, Тому що…., Отже…..)

- бути…  (оригінальною…)

- бути подарунком для ...(себе, мами, сестри, брата…)

     2.    Які  вимоги до фенічки ви ставите? (метод «Мікрофон»)

Необхідно  визначитися, яким  має бути мій виріб.

 Можливі відповіді : Перш за все –  привабливим,  необхідним, недорогим, мати  естетичний  та оригінальний вигляд.

Підведемо підсумок  ваших відповідей:  Основними задачами при цьому виступатимуть наступні вимоги:

а) експлуатаційні:

- виготовлення функціональної  фенічки;

- виготовлення зручної в експлуатації  фенічки.

б) технологічні:

- використання  відповідних та міцних  матеріалів при виготовленні виробу;

- застосування стандартних технологій та обладнання  при роботі  з

матеріалами;

- використання доступної для розуміння та легкої методики виконання

виробу;

г) естетичні:

- створення оригінального, особливого на вигляд виробу, здатного викликати

захоплення;

- виготовлення красивої, привабливої  фенічки;

- створення  фенічки з гармонійним кольоровим  рішенням; 

- виготовлення акуратного виробу;

д) економічні:

- використання матеріалів, яким характерне оптимальне співвідношення ціни

та якості;

- виготовлення виробу, який  коштуватиме не  більше, ніж справжній

дизайнерський варіант;

- використання мінімум затрат праці та часу;

- виготовлення виробу з можливістю отримання подальшого економічного

ефекту (можливістю продажу)  та ефективності (отримання прибутку).

 

VІ. Закріплення нового матеріалу.  

Практична робота

Перш ніж приступимо до виконання практичної роботи проведемо дослідження:

  • Якими технологіями я володію.
  • Що? («мозковий штурм»)
  • Фенічка.
  • Складання плану роботи з виконання проекту. 
  • Вибір теми проекту, його обґрунтування.  ( учениці аналізують та обговорюють вибір «робота в малих групах»)

- вибір теми творчого проекту;

- обґрунтування теми проекту;

План роботи з виконання проекту

  1. Визначити мету творчого проекту.
  2. Обговорити тему з батьками на предмет необхідності такого виробу, його практичного застосування, виділення коштів на придбання матеріалів.
  3. Дібрати інформацію про  писанки в інформаційних джерелах.
  4. Проаналізувати моделі-аналоги  фенічок.
  5. Виконати ескізний малюнок своєї моделі.
  6. Підготовити основу,  дібрати  матеріали та  інструменти.
  7.  Розробити технологічні картки  послідовності виготовлення виробу, підібрати схему.
  8. Виготовити  виріб.
  9. Розрахувати собівартість виробу.
  10.  Виконати міні-маркетингові  дослідження.
  11.  Розробити рекламу.
  12. Оформити портфоліо.
  13. Захистити проект.

Практична робота.

  • Пошук аналогів та їх аналіз.

- Критерії, яким має вiдповiдати задуманий виріб: за призначенням,  розміри, кольором, техніками виконання…

- робота з iнформацiйними  джерелами,  які мають вироби-аналоги

 ( учениці  одержували завдання дібрати літературу та зразки виробів)

Аналіз моделей – аналогів.  

- назва та призначення виробу;

-  габаритні розміри;

-  технологія  виготовлення.

 

VІІ.   Підсумок заняття.

        Рефлексія     (техніка «Запитальний ряд»)

1.  Які завдання були визначені сьогодні на уроці?

2.  Чи справились ви з цим завданням?

3.Які труднощі виникли у вас під час виконання практичної роботи?

4.Які орієнтовні матерiальнi затрати?

Учениці  висловлюють свою думку, після чого учитель робить висновок - узагальнення.

Учитель відзначає найкращі роботи;  вказує на помилки які учні допустили під час роботи, та шляхи їх виправлення.

Виставлення оцінок    (обґрунтування)  

 VІІІ. Оголошення  домашнього завдання.

- удосконалити аналіз моделей - аналогів спроектованого виробу.

- дібрати інструменти та матеріали.

- підготовитись до конструкторського та технологічного етапів.

-уточнити технологічну послідовність виготовлення задуманого виробу.

 

Мозковий штурм

(учні заповнюють сектори)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Що? – вписується назва виробу.

2. Для кого? – члени сім’ї, друзі…

3. Із чого? -  основні, допоміжні, оздоблювальні матеріали.

4. Які?  - види, форми, оздоблення.

5. Де? – місце використання.

6. Чим? – яке обладнання і які інструменти будуть використовуватись.

7. Як? – техніки виготовлення, організація безпечної праці.

8. Скільки? – трудові та фінансові затрати.

 

 

 

 

docx
Додано
19 січня
Переглядів
977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку