Конспект уроку
ВІДНІМАННЯ ВИДУ 50 - 35.
РОЗВ'ЯЗУВАННЯ СКЛАДЕНИХ ЗАДАЧ
Мета: навчати учнів прийомів обчислень випадків виду 50-35; вдосконалювати обчислювальні навички, пов'язані з прийомами обчислень різного виду;
розвивати логічне мислення; формувати вміння грамотно й аргументовано обґрунтовувати власні дії; виховувати допитливість.
Обладнання: лялька, цеглинки Лего, малюнки з геометричними фігурами, подарунки від Чомучки, ноутбук, телевізор, дидактична гра «Вінні Пух і мед» (картинка Вінні Пуха, бочечки з виразами), схема до задачі, картки для самооцінки «пандочки».
Хід уроку
І. Організація та психологічний настрій класу
Релаксація
Учитель. Подивилися на мене, Посміхнулися усі.
Чи готові до роботи?
(Так.)
- Молодці.
- Сьогодні на уроці давайте підтримаємо один одного.
Діти стають у коло, беруться за руки. Повторюють за учителем кінцівки речень.
- Ви молодці! (Ми молодці!)
- Ви розумні! (Ми розумні!)
- Ви старанні! (Ми старанні!)
- Я люблю вас! (Ми любимо вас!)
Учитель. Дякую. А тепер можете сідати. Спочатку краса (сідають дівчатка), а потім сила (сідають хлопчики).
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань
Була у діда внучка —
Дуже велика чомучка. Зранку й до обіду Про все запитує діда: - Куди лізе комашка?
А як росте ромашка?
Де спить сонечко?
Хто вночі заглянув у її віконечко?
Одного разу, коли Чомучка дуже надокучила дідові своїми запитаннями, він сказав: - Ти хочеш, щоб я тобі дав на всі запитання готові відповіді. Але знання лише тоді цінують, коли вони здобуті працею. Ось тобі чарівна книжечка, що приведе тебе до Країни знань.
Дідусь подарував Чомучці книжку. Дівчинка відкрила першу сторінку і, потрапивши у нашу школу і в наш клас, прочитала такі слова:
Математика – наука точна і серйозна,
І прожити без неї нам і дня не можна.
Продовжила Чомучка свою подорож, весело промовляючи ці слова. Вітерець тим часом відкрив другу сторінку книжки, а там…
1. «Мозкова атака» ( з використанням маленького м’ячика).
- Яке найбільше одноцифрове число?
- Яке найбільше двоцифрове число?
- Які «арифметичні» дії ми вивчили?
- Яке найменше двоцифрове число?
- Як називаються компоненти при дії додавання? Віднімання?
- Що таке квадрат?
- Що таке периметр?
- Назвіть число в якому 7 десятків і 5 одиниць.
- Назвіть число в якому 9 десятків. -Назвіть сусідів числа 79 (78, 80).
2. Усний рахунок.
а) Віршовані загадки.
Ішов зайчик Куций хвіст І з городу моркву ніс: 40 – у торбинці, 23 – в корзинці.
Хто скаже відразу,
Скільки буде разом ? ( 63)
Вітер листя обривав І швиденько рахував.
8 листочків дубових
Та 7 жовтих кленових Тихо він на землю клав І у діток запитав:
Скільки ж я листків зірвав? (15)
Працьовиті школярі
Яблука збирали 40 яблук – це не мало
10 з‘їли.
Скільки стало? (30)
б) Дидактична гра «Вінні Пух і мед».
Допоможіть другу Чомучки порахувати мед.
3. Каліграфічна хвилинка.
Перегорнула дівчинка ще одну сторінку, а там чудернацькі істоти.
- Ми цифри, нас так пишуть діти.
- А от наші учні 2 класу вміють писати гарно і каліграфічно.
-Дізнайтесь, скільки кг меду тримає Вінні Пух, розв’язавши вираз.
-Так, це число 53. Молодці!
- Якими цифрами позначимо число 53?
- Презентуйте число.
53- це двоцифрове число;
53 – це 50+3; непарне; сусіди числа 52 та 54.
б) Написання цифри 53.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Пояснення.
– Дідусь ніяк не міг Чомучці пояснити алгоритм віднімання від круглого числа двоцифрове. Допоможемо йому.
Розгляньте і поясніть Чомучці, як обчислити вираз 60 – 24.
Число 24 розкладемо на десятки й одиниці (2 дес. і 4 од.). Спочатку віднімемо від 60 2 дес. (тобто 20), буде 40. Тепер ще треба відняти 4 од. , 40 - 4, буде 36. Отже, 60 - 24 = 36.
- Поясніть обчислення виразу у вправі № 457 (ст. 69).
2 . Первинне закріплення.
- А тепер покажем Чомучці, як ми самі обчислюємо приклади.
Виконання завдання № 458 з коментуванням.
Фізкультхвилинка. «Булька» https://www.youtube.com/watch?v=ld__dVatHiE
- А тепер давайте покажемо Чомучці, як потрібно відпочивати після праці.
ІV. Розвиток математичних знань.
1. Розв’язування задачі № 459.
Це так важко! Хочу погратися і відпочити! – почала вередувати дівчинка. Але голос книжки вивів її з цього стану:
- Схаменися! Вередування ще нікого до добра не доводило. Крім слова «хочу», є ще слова «потрібно» і «необхідно».
Допоможемо Чомучці повірити в свої сили, і виконаємо задачу № 459.
Прочитайте умову задачі. Складемо скорочений запис до задачі.
- Уважно прочитайте умову задачі.
- Зверніть увагу на схематичний короткий запис задачі.
На дошці скорочений запис задачі.
Було:
Б. – 34к.
М. – 26 к.
З’їв – 31к.
Залишилося - ?
- Скільки кавунів приніс батько - слон?
- Скільки кавунів принесла мама – слониха?
- Скільки кавунів з’їв синок? –
- Чи можна зразу відповісти на питання задачі? Чому? (бо ми не знаємо скільки кавунів принесли разом батько і мама слоненятка).
- А чи можемо взнати скільки батьки принесли кавунів? Якою дією?
- Як дізнатися, скільки кавунів залишилося?
Учні з високим рівнем знань розв’язують задачу, склавши вираз.
2. Виконання завдання № 461.
- Чомучці від наступного завдання голова закрутилася, як ви думаєте чому?
- Подивіться на завдання 461, що ви помітили?
- Так, треба скласти вираз. Покажемо Чомучці, що ми молодці!
3. Завдання підвищенної складності № 460.
- Знову наша Чомучка розхвилювалася. Їй терміново потрібна наша допомога. Спробуємо їй допомогти? Молодці!
- Зараз розділимось на групи. Витягли швиденько цеглинки з мішечка. Перша група рахує прямокутники, а друга група – квадрати.
IV. Підсумок заняття. Рефлексія. Оцінювання.
- Поки ми обчислювали приклади дівчинка зрозуміла, що знання, здобуті тяжкою працею, значно цінніші, ніж готові відповіді дідуся. Це була її велика перемога. На згадку про себе і велику дяку, за те що дівчинка зрозуміла багато з нашого уроку, вона залишила для вас сюрприз.
- Оцініть свою роботу за допомогою пандочок.
- Кому було цікаво на уроці?
-Яке завдання було складним?
- Чи потрібна математика для людей?
-Де саме використовується математика?
- Ви, діти, всі молодці. Працювали дружно, старанно. Впоралися з усіма завданнями. Я вами задоволена. Дякую вам за роботу. V. Домашнє завдання.
Настав час записати домашнє зав дання у щоденники. Вам потрібно буде виконати № 463, 464 (ст. 70.)