Первомайський ЦНТТУМ
Гурток «Моделювання іграшок-сувенірів»
Керівник гуртка Архіпова Тетяна Георгіївна
Розробка заняття на тему:
Тема: «Виготовлення сердечок до Дня Святого Валентина»
Мета: навчити виготовляти сердечки з різних матеріалів; розвивати естетичний смак, уяву, фантазію, творчі здібності; формувати навички роботи в колективі; виховувати працелюбність, взаємодопомогу, бажання створювати вироби власноруч.
Тип заняття: формування практичних умінь та навичок
Форма проведення: творча майстерня
Обладнання: демонстраційний матеріал: зразки іграшок-сувенірів, тканина, бісер, серветки, папір, нитки джутові та для в“язання і шиття, стрічка, клей, ножиці, голки, олівці, картон, пензлики.
Хід заняття
1. Організаційна частина .
- Доброго дня! Сьогодні у нас буде дуже цікаве заняття, яке вимагає від нас уважності, слухняності, старанності та активності.
Наш девіз: Не просто слухати, а чути!
Не просто дивитись, а бачити!
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно всім працювати!
А щоб ви добре працювали, у кожного на столі вже лежать підготовлені матеріали та інструменти (з тієї сторони, якою людина працює більше).
Шановні любі діти! Поки малі, учіться!
Все знати, все уміти!
Хто любить працювати -
Тому цікаво жити!
Життя цікаве і прекрасне, коли займаєшся улюбленою справою, коли життя сповнене любов“ю до до рідних, близьких, друзів, коханих.
2. Актуалізація опорних знань.
- Коли ми святкуємо День закоханих?
- Як ще називається це свято?
- Що ви знаєте про Святого Валентина?
- Чим він відомий?
- Чому ми святкуємо саме цього дня?
Святий Валентин загинув в ім“я Любові. Любові з великої літери. І цієї любові йому було відпущено багато за таке коротке життя — любові до Бога, любові до дівчини, любові до людей, яким він допомагав, як священник, як лікар, і як звичайна людина з доброю душею. Не дивно, що про Святого Валентина не забули і досі, і вважають покровителем всіх закоханих.
- Як в нашій країні святкують День Святого Валентина?
- Як в інших країнах проходить це свято? (повідомлення гуртківців — домашнє завдання)
3. Мотивація навчальної діяльності.
Символом дня Святого Валентина є «валентинки». Це можуть бути іграшки та сувеніри у формі сердечок: прикраси, подушки, листівки, гаманці, дерева та квіти у формі сердечок.
(Демонстрація поробок за минулі роки)
4. Формування знань
Перш ніж розпочати виготовляти іграшку чи сувенір, потрібно визначити послідовність дій по виготовленню виробів, а саме:
1. Підібрати матеріал (колір) для обраної іграшки чи сувеніра.
2. Зробити форму, шаблон чи схему даного виробу.
3. Виготовити (пошити чи сплести) виріб
4. Оздобити та декорувати виріб.
5. Практична робота
Уявіть собі, що наш кабінет перетворився на фабрику іграшок. Тут працюють найкращі майстри, кваліфіковані інженери по виготовленню сердечок - валентинок з різних матеріалів, які покажуть нам майстер- клас.
Але перш ніж перейти до практичної роботи, потрібно згадати правила безпеки. До нас якраз завітав інженер з ТБ, який нагадає нам правила безпечної роботи із ножицями, дротом та голкою.
1. Ножиці використовуємо із закругленими кінцями.
2. Не тримаємо ножиці кінчиками догори.
3. Не ріжемо ножицями на ходу.
4. Передаємо ножиці товаришу тільки в закритому вигляді, вперед кільцями.
5. Голку тримаємо в гольниці.
6. Дріт не беремо до рота.
7. Не граємось дротом, не намотуємо його на долоню, пальці.
8. Відрізаємо потрібний відрізок дроту ножицями.
Після деякого часу практичної роботи — фізхвилинка.
Щось втомились ми сидіти,
Треба трохи відпочити:
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки вбоки,
А тепер чотири скоки.
У долоні поплещіть
І долоні розітріть.
Всі на місце, все гаразд,
Працювати знову час!
6. Майстер-клас по виготовленню валентинок показуюь досвідчені майсри свого напрямку, а саме:
1. Майстер-клас «Виготовлення сердечок із тканини»
2. Майстер-клас «Виготовлення сердечок із паперу»
3. Майстер-клас «Виготовлення сердечок із бісеру»
4. Майстер-клас «Виготовлення сердечок із серветок»
5. Майстер-клас «Виготовлення сердечок із ниток».
7. Підсумок заняття.
Виставка робіт.
Презентація робіт: кожний майстер презенує свою роботу.
Всі сьогодні попрацювали плідно, досягли гарних успіхів та результатів.
1. Ви не просто слухали, а чули! То про що ви чули?
- Як святкують День закоханих в інших країнах, як виготовляють валентинки з різних матеріалів.
2. Ви не просто дивились, а бачили! А що ви бачили?
- Бачили іграшки — сувеніри, які виготовили гуртківці минулих років, бачили як виготовляють іграшки власноруч.
3. Ви не просто відповідали, а міркували! Про що міркували?
- Міркували, як зробити іграшки, як краще оздобити їх, кому подарувати.
- Ви задоволені своєю роботою?
- Що Вам найбільше сподобалось?
- Що вам здалось найскладнішим?
А зараз сюрприз…
До нас в майстерню завітав Святий Валентин.
Кохання полум“ям охоплений,
Колись давно, тому літ сто,
Придумав хтось цей День закоханих
І не підозрював ніхто
Що стане свято це улюбленим
Днем, що його всі люди ждуть,
І Днем Святого Валентина
Цей день тоді усі назвуть.
Цукерки, посмішки та квіти
Серця, що полум“ям горять,
Дарують всі і навіть діти
Слова привітні говорять.
З Днем закоханих!
- В цей день в багатьох країнах дарують солодощі. Я теж приніс вам, любі діти, солодкі сердечки і хочу пригостити вас. (Святий Валентин пригощає всіх).