Проаналізувати порозрядний склад трицифрового числа;
вправляти учнів у розв'язуванні складених задач, які
містять збільшення (зменшення) числа в кілька разів.
•Визначати число сотень, десятків в трицифрових числах.
•Опрацювати розв'язування складених задач, які містять збільшення (зменшення) числа у кілька разів.
•Як аналізувати порозрядний склад трицифрових чисел.
•Як додавати і віднімати числа, пов'язані з нумерацією чисел.
•Як розв'язувати задачі, які містять збільшення (зменшення) числа в кілька разів.
3-А клас 20.12.2013 р.
Тема. Визначення числа сотень і десятків у трицифрових
числах. Задачі на дві або три дії, які включають
збільшення (зменшення) числа у кілька разів.
Мета: проаналізувати порозрядний склад трицифрового числа;
вправляти учнів у розв’язуванні складених задач, які
містять збільшення (зменшення) числа в кілька разів.
Обладнання: картки для усних обчислень, презентація
Хід уроку
Дзвоник пролунав веселий,
Дружно всіх він кличе в клас.
І цікаве на уроці
Пропоную я для вас.
Станьте струнко, схаменіться,
Один одному всміхніться.
Приготуйте без мороки
Все, що треба до уроку.
Підготовлено? – Хиток.
Починаємо урок.
II. Контроль та закріплення знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання
2. Робота на картках (2 учні біля дошки, 2 учні на місцях)
№1
600-1
600-100
600-400
200+700
800+200
Запиши розв’язання задачі.
Садівники посадили 30 яблунь, а груш - у 5 разів менше,ніж яблунь, а слив - у 4 рази менше, ніж яблунь і груш разом. Скільки слив посадили садівники?
№2
599+1
900-1
800-100
700-600
500+500.
2. Запиши виразом розв’язання задачі, поданої коротко:
І ящ. – 30 кг
ІІ ящ.– у 5 разів менше
ІІІ ящ.- ?, у 4 рази менше
2. Усні обчислення.
1) Гра «Вибери приклад». КАРТКИ
Обчислити приклад, знайти та обвести його кружечком. Робота проводиться за варіантами, далі вчитель пропонує зробити взає-моперевірку карток.(6 учнів на місцях)
2) Гра «Ланцюжок» сл.1
3) Додати числа до поданих. Сл.2
4) Записати числами (завдання № 517) – каліграфічна хвилинка.
ІІІ.Оголошення теми і мети уроку. сл.3,4,5,6
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Підготовча робота.сл.7
— Які розряди має число 573?
— На якому місці, якщо лічити справа наліво, стоять одиниці? десятки? сотні?
— Що означає в даному числі цифра 5? 7? 3?
2. Фронтальна робота за вправою № 518.сл.8
3. Фізкультхвилинка. Пальчикова гімнастика . 9 год 50хв
Таблиця мн. на число 9.
4. Пояснення нового матеріалу. Вступне слово учителя.
— Перед нами число 573. У ньому 5 сотень, 7 десятків і 3 одиниці. Це правильна відповідь, якщо говорити про число одиниць кожного розряду. Але ми не можемо стверджувати, що у числі 573 всього 3 одиниці. Адже і сотні, і десятки теж складаються з одиниць. скільки всього одиниць у цьому числі? (500 + 70 + 3 = 573) Тоді про кількість одиниць числа 573 можна сказати так: воно містить всього 573 одиниці, а в розряді I (одиниць) — 3 одиниці.
Аналогічна робота проводиться і з десятками та сотнями.
5. Читання й запис чисел № 520 і 519.сл.9,10
6. Віднімання чисел (вправа № 521).сл.11
Рекомендується у перших двох прикладах зменшуване представити у вигляді суми розрядних доданків, а потім обчислювати.
IV. Закріплення вивченого матеріалу
1. Фронтальне розв’язування задачі № 522 (можна пропонувати розв’язання за варіантами: охочі учні — самостійно, решта — під керівництвом учителя).
V. Підготовка до контрольної роботи.
1.Розв’зування рівнянь.
х+10=110; 120-х=20; 72:х=8
2.Порівняння іменованих чисел
5м 20см 2м 50см
230см 3м 02 см
3грн.60к. 3грн.06к.
1хв 70с
V. Підсумок уроку
— Який «секрет» про кількість одиниць, десятків і сотень у трицифровому числі ви тепер знаєте? Поясніть на прикладі.
VI. Домашнє завдання сл..13
№ 524, 525.