Конспект уроку вокального ансамблю "Створення художнього образу"

Про матеріал
Мета і завдання: - Засвоєння засобів музичної виразності; - Розвивати емоційно-образне мислення; - Формувати творчий підхід у використанні засобів музичної виразності; - Виховувати любов до музики, до українських мелодій.
Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«МІСЬКИЙ ПАЛАЦ ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ «ГОРИЦВІТ»

КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

План-конспект уроку вокального ансамблю

Студії сучасного вокалу «МIX» на тему :

 

«Створення художнього образу»

 

 

 

50580392-770x470.jpg

 

Підготувала керівник гуртка

Студії сучасного вокалу «МIX»

Андрусенко І.Б

 

 

 

2020 р.

План-конспект уроку вокального ансамблю для солістів

Студії сучасного вокалу «МIX» на тему :

«Створення художнього образу»

 

 

Мета і завдання:

 -   Засвоєння засобів музичної виразності;

-   Розвивати емоційно-образне мислення;

 -  Формувати творчий підхід у використанні засобів музичної виразності;

 -   Виховувати любов до музики, до українських мелодій.

 

Тип заняття: комбіноване

Вік дітей: 8-9 років

Обладнання: фортепіано,синтезатор,  ноти  укр.нар.пісні "Ой ходила дівчина бережком" , «Танцуй со мной», вокальна та музична апаратура, мікрофон

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

Учні  заходять до класу, готуються до уроку. Оголошення теми та мети уроку.    Перевірка співацької позиції.

Вокальне привітання

Без названия.jpg

 

Вчитель: Діти!Ви вже знаєте, що нашим інструментом є голосовий апарат.

  • Що бере участь в появі голосу?
  • Що таке голосові зв'язки?
  • Що відбувається з ними під час співу?
  • Як треба берегти свій "музичний інструмент"?
  • Як треба дихати і сидіти, щоб співати було приємно і зручно?

 

(Учні відповідають)

Виконання гімнастики на правильну вимову голосних і приголосних звуків

 

(Учні разом з вчителем вимовляють звуки, при цьому допомагають руками)

 

Виконання вправ на активізацію міміки (губ, мови, щік)

- "Каченя "

- "П'ятачок"

- "Вісімка"

- "Круг"

- "Футбол"

- "Посмішка"

 

(Учні  за допомогою міміки зображують  завдання вчителя, при цьому руки не беруть участь.)

 

Виконання вправи " Динозавр"

 

(Учні разом з вчителем малюють руками і голосом динозавра, міняючи висоту голосу.)

 

Робота над диханням.  "Блюдце з чаєм"

(Учні спокійно вдихають через ніс, а видихають обережно "на блюдце з гарячим чаєм". При цьому вчитель стежить за довгим видихом учнів)

 

II. Основна частина

Вчитель: Особливістю музики є те, що вона може передавати емоційний стан людини, все багатство почуттів і відтінків, що існують в реальному житті. Завдяки тому що музика являє собою часовий вид мистецтва (на відміну від живопису, скульптури), вона має можливість передавати зміну настроїв, переживань, динаміку емоційно-психологічних станів. Кожний музичний твір має, таким чином, якусь «чуттєву програму». Виконавець, будучи посередником між слухачем і композитором повинен оживити, озвучити музичний твір, творчо осмислити його і висловити ті думки і почуття, які прагнув передати композитор. Виконавець має зацікавити слухача, виконати твір так, щоб слухач пережив з ним дану музичну історію, засміявся чи заплакав, підтанцював чи підспівав.

- Що в цьому нам допоможе?  На чому ж заснована музична виразність?

У кожного мистецтва є своя особлива мова, свої засоби виразності. Основним виразним засобом живопису є малюнок, фарби. Уміло користуючись ними, художник створює картину. Поет, пишучи вірші, розмовляє з нами мовою слів. Основою танцювального мистецтва є танець, драматичного - гра акторів . Музика – яскравий, швидкоплинний світ чарівних звуків. Вона володіє своєю особливою мовою – мовою звуків. І у неї є свої засоби музичної виразності.  

До ЗМВ належать: мелодія, темп, динаміка, регістр, тембр, ритм, гармонія, лад,  інтонація.

Виявлення саме засобів музичної виразності сприяє цілісному сприйманню музичного твору. Вони поєднують в одне ціле зміст і форму музичного твору.

- Що є одним із головних ЗМВ? 

Мелодія означає спів, наспів. Це - основа музики, і в ній, в першу чергу, виражається задум композитора. Будується (мотив - фраза-речення)

Давайте разом з вами зараз розглянемо українську народну пісню «Ой ходила дівчина бережком»

image212_66.jpg

 

Ой ходила дівчина бережком
Заганяла селезня батіжком:

"Іди, іди, селезню, додому,
Продам тебе дідові, старому"

За три копи селезня продала,
А за копу дударика найняла:

"Заграй мені, дударику, на дуду,
Нехай же я своє горе забуду".

 

Вчитель: Діти! Давайте разом проаналізуємо цей твір.

Форма – куплетна. Повторюється кожна фраза. Мелодія має плавний рух, в одному епізоді має хід на октаву, що відповідає художньому образу. Ніби наголошує до чогось, звертає увагу.

Ритм – простий, має восьмі, шістнадцяті та четвертні ноти.

Давайте зараз проплескаємо ритмічну структуру твору

(Учні разом із вчителем зображують ритм твору, плескаючи у долоні)

Робота над твором

  • Проспівування мелодії твору без тексту на звук «Льо», «Ку»

 

  • Проспівування мелодії з текстом

 

  • Робота над мелодичною лінією(фразування)

 

  • Робота над стрибком. Проспівування окремо кожної ноти

 

 

  • Робота над дикцією та артикуляцією

 

  • Робота над загальним ансамблевим диханням

 

III. Підсумок заняття

Вчитель: Підсумовуючи сьогоднішнє заняття, давайте згадаємо, над чим ми сьогодні працювали?

  • Давайте разом з вами визначимо, які наші пісні: народні чи професійні?
  •    Хороводна чи обрядова, а може естрадна?
  •    А скажіть, будь-ласка, структура поетичного тексту є куплетна?

Надіюсь, ваша скарбничка знань поповнилася новими уміннями та навичками, які ви будете надалі удосконалювати.

 

docx
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
1721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку