Тема: Вправи та задачі на застосування таблиць множення і ділення
Мета: Вправляти дітей у розв’язуванні задач, обчисленні виразів, вмінні знаходити відповіді на логічні завдання, будувати геометричні фігури.
Розвивати логічне мислення, творчу уяву.
Виховувати вміння знаходити вихід із нестандартних ситуацій.
Хід уроку
І. Організація дітей.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
У нас з вами незвичайний урок - урок-квест. Ми постараємось виконати цікаві завдання. Але ці завдання запропоновані певними дітьми. Нам слід віднайти їх кімнати, знайти завдання, виконати. Для цього поділимось на дві команди, назвемо їх.
Отож, одна команда « Розумники», а інша – « Кмітливі».
1.Логічні завдання розв’язати пропонують учні старші. Їх класна кімната знаходиться ліворуч від нас.
« Розумники»
-Катруся і Дмитрик пішли в ліс збирати суниці і квіти. Дмитрик збирав не квіти. Що збирала Катруся? ( Квіти)
- Скільки лап у двох ведмежат? (8)
- На дубі п’ять товстих гілок, на кожній товстій гілці по три тоненькій. На кожній гілці росте по одній грушці. Скільки всього груш росте? ( Жодної)
- Андрійко і Сашко грали шахмати одну годину. Скільки часу грав Сашко?
( 1 годину)
-Качка стоїть на одній нозі і важить 4 кілограми. Скільки кілограмів буде важити качка, якщо стане на дві ноги? (4 кілограми)
« Кмітливі»
-Вантажний і легковий автомобілі їхали по широкій та вузькій дорогах. Вантажний їхав не по вузькій дорозі. По якій дорозі їхав легковий автомобіль?
( По вузькій)
-У бабусі Олени внучка Олеся, кіт Мурчик, собака Рекс. Скільки внуків у бабусі? ( Одна внучка)
-На березі росло п’ять червоних і три жовтих яблука. Скільки всього яблук росло? ( Жодного)
-Двоє запряжених коней пробігли 12 кілометрів. Скільки кілометрів пробіг один кінь? ( 12)
-Що важче один кілограм цвяхів чи один кілограм пір’я? ( Порівну важать)
2. Учні, які навчаються в цьому класі пропонують вам задачі. ( кабінет математики)
« Розумники»
-Мама спекла трьом діткам по шість пиріжків із сиром та ще дев’ять пиріжків із маком. Скільки всього пиріжків спекла мама? (27)
- Першого дня посадили 20 каштанів, другого – на 5 більше. Залишилось посадити ще 10. Скільки всього кащтанів потрібно посадити? (55)
- В Тараса 60 гривень. Це на 20 гривень більше, ніж у Петра. Скільки грошей у Петра? ( 40 гривень)
« Кмітливі»
-Настя чотирьом друзям дала по 5 цукерок. У неї залишилося ще 7 цукерок. Скільки всього цукерок мала Настя? (27)
-Спочатку зірвали 15 помідор, потім- на 5 більше. Залишилось ще 30 помідор. Скільки всього було помідор? (65)
- У Романа –було 80 гривень. Це на 20 гривень менше, ніж в Олі. Скільки грошей в Олі? ( 100 гривень)
3.Із геометричних фігур предмети збудувати пропонують дошкільнята.
« Розумники»
Кіт
Використати: великий кружечок,
4 маленькі кружечки, 2 невеликі
трикутники, чотирикутник.
« Кмітливі»
Ведмедик
Використати : великий круг, прямокутник, 2 овали,
4 голубі і 2 чорні кружечки.
« Розумники»
Будинок
Використати: трикутник, прямокутник
великий, 2 менші прямокутники, квадрат,
прямокутник.
« Кмітливі»
Сніговик
Використати: три кружечки більших, 5 кружечків
маленьких, трикутник, чотирикутник
4.Четвертокласники завзяті пропонують ребуси відгадати.
« Розумники»
100лиця - столиця
3буна - трибуна
Г1а - година
Мі100 - місто
3зуб - тризуб
40аніжка - сороканіжка
« Кмітливі»
Пі2л - підвал
Ві3ло - вітрило
3вога - тривога
Ли100к - листок
Гор1а - городина
40а - сорока
ІІІ. Підсумок уроку
Завдання виконали всі, то ж ви, діти, …
Відгадаєте, « Розумники», обчисливши вирази та розставивши букви за значенням виразу в порядку спадання.
6*7+8= … М
3*4:2= … Ц
40:5*2=… Д
4*9-6 = … О
27:3:3 =… І
74-6*9 = … О
2*8+10= … Л
( МОЛОДЦІ)
Всі старанно працювали, то ж і надалі ….бажаєм
Відгадаєте, « Кмітливі», обчисливши вирази та розставивши букви за значенням виразу в порядку зростання.
24:3:4=… У
6*7+48=… В
37-2*6=… П
48:8*7 =… І
7*7 +2=… Х
36:6*4=… С
43+2*7=… І
( УСПІХІВ)
Обидві команди гарно працювали. До зустрічі!