Тема: Периметр многокутника. Розв’язування задач.
Мета: Ознайомити учнів із поняттям «периметр» та його обчисленням, дослідити можливість обчислення периметра многокутників у різних одиницях вимірювання довжини, розвивати вміння добирати засоби для вимірювання різних величин та навички необхідні для вирішення нестандартних завдань, міркування; збагачувати словниковий запас; виховувати допитливість, спостережливість.
Засоби навчання: лінійки, кубики LEGO, набір геометричних фігур для роботи в парі, засоби для вимірювання величин.
Урок з використанням елементів STEAM- освіти.
Перебіг уроку
І.Організація класу до уроку.
Я вас, діти, всіх вітаю
На уроці успіхів бажаю.
Щоб усе прекрасно знати
Будем вчитись добре міркувати,
Додавати, віднімати,
Один одному допомагати.
У- уважними
С- старанними
П- працьовитими
І- ініціативними
Х- хорошими учнями.
ІІ. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.
-Які одиниці вимірювання довжини ви пам’ятаєте?
-Скільки см в 1м? 1 дм? Скільки дм в 1м?
На скільки сантиметрів 1дм більший за 1 см?
2.Усні обчислення «Цікаві квадрати»
5 |
|
4 |
|
15 |
|
2 |
|
6 |
4 |
|
3 |
|
12 |
|
5 |
|
5 |
Назви склад числа.
11 |
9 |
|
6 |
|
|
4 |
|
3 |
14 |
5 |
|
7 |
|
|
6 |
|
4 |
Задачі. Оксанка гостювала у бабусі один тиждень і один день. Скільки днів гостювала Оксанка у бабусі?
8 лапок, 2 хвости. Полічи швиденько кошеняток ти.
(Повторення правил роботи в групі.
Модератори груп отримують завдання.)
Обчисліть і викладіть відповіді за кольорами цеглинок.
Права на помилку не маємо. На цеглинках з правильною відповіддю, з іншого боку зашифрована тема нашого уроку.
12-8+6= 9- зелена (МЕТР)
14-6+3= 12- блакитна
7+8-6= 10- червона (ПЕ)
14- жовта
11-оранжева (РИ)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
-Розглянтье рисунок і скажіть , що на ньому зображено?
-Що ми одержимо, коли з’єднаємо кінці ламаної?
-Що постає у вашій уяві, коли ви чуєте слово многокутник?
Асоціативний кущ
-Де ми бачимо многокутники у класі?
ІV. Оголошення теми і мети уроку.
-Сьогодні ми дізнаємось, що таке периметр многокутника, як його знаходити, дослідимо в яких одиницях мір довжини його можна знаходити та які засоби вибирати для вимірювання різних довжин.
V. Пояснення нового матеріалу.
1. Перегляд відео (від 0.19- 2.40 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=FTGG2pbNOCk
Висновок- периметр многокутника- це сума всіх його довжин.
2. Ознайомлення із засобами для вимірювання величин.
( рулетка, сантиметрова стрічка, метр, складаний метр)
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
- Давайте пригадаємо з уроків ЯДС , що таке територія?
-Яка територія є недоторканною?
1. Робота в парі. Викладіть ваш дім із геометричних фігур, які є у конвертах.
- Які многокутники використали?
-Як обчислити периметр многокутника?
(Діти складають задачу і обчислюють периметр, дівчатка- прямокутника, хлопчики- трикутника).
2. Фізкультхвилинка.
Діти проводять дослідження, вимірюють сторони столиків (дівчатка- ліктем, хлопчики- п’ядью і обчислюють периметр, роблять висновок про недоцільність використання таких мір довжини, вони не є точними, зручними. Зручніше обчислити периметр даного предмета у дециметрах).
Знайти периметр класної кімнати, дізнавшись, скільки потрібно метрів плінтуса.
(Діти досліджують, форму якої геометричної фігури має підлога, визначають засіб для її вимірювання і вимірюють . Одна група- довжину, друга – ширину. Обчислюють периметр. Знайомляться із іншою назвою слова плінтус- рейка, планка, галтель. Роблять висновок: для чого потрібно знаходити периметр многокутників і де можна використати ці знання практично у житті.)
1 група- робить із пластинчастого конструктор паркан навколо будівлі і обчислює його периметр.
2 група- викладає із конструктора рабатку( квіткову ділянку), прямокутної форми, висаджує квіти на ній і обчислює периметр рабатки.
● Цікавинки. Відомості про квіти чорнобривці.
VІІ. Підсумок. Рефлексія.
Кубик Блума.
-Поясни, що таке периметр?
-Доведи, як обчислити периметр многокутника?
- Знайди в класі многокутники і назви їх.
- Запропонуй, де можна використати периметр.
-Придумай довжини сторін многокутника, якщо їх сума 12 см.
- Обчисли периметр многокутника із сторонами 6см, 3 см, 2см.