Периметр многокутника. Розв’язування задач. 2 клас

Про матеріал
Мета: Ознайомити учнів із поняттям «периметр» та його обчисленням, дослідити можливість обчислення периметра многокутників у різних одиницях вимірювання довжини, розвивати вміння добирати засоби для вимірювання різних величин та навички необхідні для вирішення нестандартних завдань, міркування; збагачувати словниковий запас; виховувати допитливість, спостережливість. Урок з використанням елементів STEAM- освіти.
Перегляд файлу

Тема: Периметр многокутника. Розв’язування задач.

Мета: Ознайомити учнів із поняттям «периметр» та його обчисленням, дослідити можливість обчислення периметра многокутників у різних одиницях вимірювання довжини,  розвивати вміння добирати засоби для вимірювання різних величин та навички необхідні для вирішення нестандартних завдань, міркування; збагачувати словниковий запас; виховувати допитливість, спостережливість.

Засоби навчання: лінійки,  кубики LEGO, набір геометричних фігур для роботи в парі, засоби для вимірювання величин.

Урок з використанням елементів STEAM- освіти.

Перебіг уроку

І.Організація класу до уроку.

Я вас, діти, всіх вітаю

На уроці успіхів бажаю.

Щоб усе прекрасно знати

Будем вчитись добре міркувати,

Додавати, віднімати,

Один одному допомагати.

  • Скажіть, якими повинні ми бути на уроці, щоб отримати успіх у навчанні?

У- уважними

С- старанними

П- працьовитими

І- ініціативними

Х- хорошими учнями.

ІІ. Повторення  та закріплення вивченого матеріалу.

  1. Повторення одиниць вимірювання довжини.

-Які одиниці вимірювання довжини ви пам’ятаєте?

-Скільки см в 1м? 1 дм? Скільки дм в 1м?

На скільки сантиметрів 1дм більший за 1 см?

2.Усні обчислення «Цікаві квадрати»

 

5

 

4

 

15

 

2

 

6

 

4

 

3

 

12

 

5

 

5

            

Назви склад числа.

 

11

9

 

6

 

 

4

 

3

 

 

14

5

 

7

 

 

6

 

4

 

Задачі. Оксанка гостювала у бабусі один тиждень і один день. Скільки днів гостювала Оксанка у бабусі?

8 лапок, 2 хвости. Полічи швиденько кошеняток ти.

  1. Робота в групах.

(Повторення правил роботи в групі.

Модератори груп отримують завдання.)

Обчисліть і викладіть відповіді за кольорами цеглинок.

Права на помилку не маємо. На цеглинках з правильною відповіддю, з іншого боку зашифрована тема нашого уроку.

12-8+6=                                                   9- зелена    (МЕТР)

14-6+3=                                                   12- блакитна

7+8-6=                                                     10- червона (ПЕ)

                                                                 14- жовта

                                                                 11-оранжева (РИ)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

-Розглянтье рисунок і скажіть , що на ньому зображено?

-Що ми одержимо, коли з’єднаємо кінці ламаної?

-Що постає у вашій уяві, коли ви чуєте слово многокутник?

                

Асоціативний кущ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 -Де ми бачимо многокутники у класі?

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

-Сьогодні ми дізнаємось, що таке периметр многокутника, як його знаходити, дослідимо в яких одиницях мір довжини його можна знаходити та які засоби вибирати для вимірювання  різних довжин.

V. Пояснення нового матеріалу.

1. Перегляд відео (від 0.19- 2.40 хв.) https://www.youtube.com/watch?v=FTGG2pbNOCk

Висновок- периметр многокутника- це сума всіх його довжин.

2. Ознайомлення із засобами для вимірювання величин.

( рулетка, сантиметрова стрічка, метр, складаний метр)

. Закріплення вивченого матеріалу.

- Давайте пригадаємо з уроків ЯДС , що таке територія?

-Яка територія є недоторканною?

1. Робота в парі. Викладіть ваш дім із геометричних фігур, які є у конвертах.

- Які многокутники використали?

-Як обчислити периметр многокутника?

(Діти складають задачу і обчислюють периметр, дівчатка- прямокутника, хлопчики- трикутника).

  • У яких мірах довжини ви знайшли периметр?

2. Фізкультхвилинка.

  1. Ознайомлення із старовинними мірами довжини (лікоть, сажень).

Діти  проводять дослідження, вимірюють сторони столиків (дівчатка- ліктем, хлопчики- п’ядью і обчислюють периметр,   роблять висновок про недоцільність використання таких мір довжини, вони не є точними, зручними. Зручніше обчислити периметр даного предмета  у дециметрах).

  1. Робота в групах.

Знайти периметр класної кімнати, дізнавшись, скільки потрібно метрів плінтуса.

(Діти досліджують, форму якої геометричної фігури має підлога, визначають засіб для її вимірювання  і вимірюють . Одна група- довжину, друга – ширину. Обчислюють периметр.  Знайомляться із іншою назвою слова плінтус- рейка, планка, галтель. Роблять висновок: для чого потрібно знаходити периметр многокутників і де можна використати ці знання практично у житті.)

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Робота в групах. (Для роботи діти використовують  будинок-модель школи, побудованої із коструктора на уроках ЯДС, вивчаючи тему «Територія»). Займаємось благоустроєм.

1 група- робить із пластинчастого конструктор паркан навколо будівлі і обчислює його периметр.

2 група- викладає із конструктора рабатку( квіткову ділянку), прямокутної форми, висаджує квіти на ній і обчислює периметр рабатки.

● Цікавинки. Відомості про квіти чорнобривці.

VІІ. Підсумок. Рефлексія.

Кубик Блума.

-Поясни, що таке периметр?

-Доведи, як обчислити периметр многокутника?

    - Знайди в класі многокутники і назви їх.

    - Запропонуй, де можна використати периметр.

-Придумай довжини сторін многокутника, якщо їх сума 12 см.

- Обчисли периметр многокутника із сторонами 6см, 3 см, 2см.

 

 

 

 

 

       

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
615
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку