Конспект уроку математики.
Тема. Вправи на закріплення таблиці множення числа 5. Розв’язування задач.
Клас 2
Загальнопізнавальні цілі.
Закріпити з дітьми множення числа 5; вправляти в розв’язуванні простих задач на збільшення й зменшення числа в кілька разів.
Обладнання: карта « країна Математики», силует потяга, картки з завданнями, фішки, скринька, таблиця з прикладами, таблиця зі схемою до задачі, малюнок будинку з геометричних фігур.
Хід уроку
І Організація класу
- Доброго ранку, - мовим за звичаєм.
Здоров’я доброго кожному зичимо.
Кому дозволено першим сісти?
Спочатку – краса, а потім сила.
Девіз уроку:
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – точно!
Лічимо – правильно!
Пишемо – гарно!
ІІ Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні ми закріпимо таблицю множення числа 5. Учитимемося розв’язувати прості задачі на збільшення та зменшення у кілька разів. Будемо подорожувати Королівством Математики.
ІІІ Актуалізація опорних знань.
Математична розминка.
- Пізнайко хоче перевірити готовність до подорожі в Королівство Математики. На чому будемо подорожувати, дізнаємося, коли розгадаємо слово.
Т 39 – 31 = П 82 – 51 =
О 57 – 37 = Г 36 + 52 =
Я 42 + 24 = М 20 + 23 =
О 63 + 32 =
31 |
20 |
8 |
66 |
86 |
95 |
43 |
П |
О |
Т |
Я |
Г |
О |
М |
- Отже, подорожуватимемо математичним потягом.
Очікувані результати.
Метод « Мікрофон»
Діти висловлюють свої побажання.
ІV Робота над темою уроку.
- Спробуємо ваші побажання реалізувати через такий план уроку:
Перша зупинка – « Озеро математичне»
Друга зупинка – « Місто чисел»
Третя зупинка – « Місто задач»
Четверта зупинка – «Місто обчислювальних машин»
П’ята зупинка – «Логічна»
Шоста зупинка – « Геометрична»
- Отже, рушаймо! Право зайняти місце в потязі мають ті учні, які виконають наступне завдання.
Робота в групах.
5 *5 + 25 = 5 * 3 + 42 = 5 * 6 + 32 =
5 * 8 – 12 = 5 * 9 – 15 = 5* 9 + 17 =
5 * 4 + 36 = 5 *7 + 21 = 5 *5 + 62 =
- Молодці! Прошу зайняти місця в потязі. Не забувайте про правила поводження на залізниці. Але потрібно підняти шлагбаум і відкрити шлях.
Каліграфічна хвилинка
- Напишіть носом у повітрі число 27
- Назвіть сусідів числа 27
- Зменшити число 27 на 5 і на десяток
- Які два числа можна помножити , щоб добуток дорівнював 27?
Зупинка « Озеро Математичне»
Математичний диктант
- Знайдіть частку чисел 20 і 4
- 5 збільшити у 9 разів
- 32 зменшити у 4 рази
- Знайдіть добуток чисел 3 і 5
- Число 60 зменшити на 10
- Щоб потрапити в Місто чисел, нам треба наповнити скриньку
Гра « Наповни скриньку»
( в учнів на партах фішки. Той, хто правильно відповість, кидає свою фішку у скриньку)
- Число 5 збільшити у 5 разів
- Знайдіть половину числа 18
- Знайдіть чверть числа 12
- Знайдіть третину числа 15
- Число 32 зменшити у 4 рази
- Довжина відрізка 18 см. Яка третина відрізка?
- Знайдіть різницю чисел 43 й 11
- Ділене 40, дільник 5. Чому дорівнює частка?
Фізкультхвилинка
Розв’язування задачі
- Ми прибули в місто задач
- Задача.
Продавець насипав цукор у 7 пакетів по 5 кілограмів. Скільки всього кілограмів цукру висипав продавець?
- Вивчаємо умову, аналізуємо і складаємо скорочений запис до задачі.
Складання задачі за схемою
- Уважно розгляньте схему
С. – 7 ______________________
Г.- ? , у 5 разів більше, ніж_________
Ми прибуваємо до Міста Обчислювальних машин
Робота в парах
Гра « Естафета»
- Передайте аркуш із прикладами наступному учневі
4*6 +5 = 4 * 7 + 15 = 4 * 6 + 16 =
3 * 8 – 12 = 2 * 8 – 9 = 2 * 9 – 9 =
12 : 2 + 7 = 14 : 2 + 8 = 18 : 3 + 11 =
3 * 3 + 8 = 3 * 4 + 18 = 27 : 3 + 5 =
Виграє той ряд, який швидше від інших правильно розв’яже всі приклади
Наступна зупинка – « Логічна»
1.У зайців , які гралися на галявині було на всіх 18 вух. Четверо зайців побігли в нору. Скільки зайців залишилося?
2.Скільки потрібно коліс, щоб скласти 5 велосипедів?
3.Скільки чобіт має купити Оля, щоб дві кішки не змочили ніжки?
4.Скільки в загорожі гусей і кролів, якщо всього 4 голови і 10 лапок?
Кінцева зупинка – « Геометрична»
- Наша цікава подорож наближається до кінця. Давайте розглянемо, у якому будинку живе Королева Математики.
Робота з геометричним матеріалом
- З яких фігур складається будинок?
- Скільки в ньому трикутників, прямокутників, кругів?
Підсумок уроку.
- Чи справдились ваші очікування?
- Чи виконали ми поставлені завдання?
- Що вам було найважче?
Всі ви гарно працювали,
Математику вивчали,
Часто руки піднімали,
Всі завдання розв’язали.
Молодці!