Конспект уроку "Я досліджую світ" для 1 класу на тему: "Чому Земля – особлива планета?"

Про матеріал
Інтегрований день в 1 класі. Освітні галузі, які інтегруються: : природнича, мовно-літературна, математична, технологічна.
Перегляд файлу

НУШ 1 клас Інтегрований урок

 (Я досліджую світ, українська мова, образотворче мистецтво)

Вчитель Кушнірова Н.Г.

Тема дня: Чому Земля – особлива планета?

 

Очікувані результати

. З увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну

інформацію в діалозі.

Лічить до 10 в прямому та зворотньому порядку.

Сприймає монологічне висловлення й використовує усну

інформацію з конкретною метою.

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на

запитання.

Використовує голос і мову тіла (міміку, жести, рухи).

Вправляється у правильній вимові й наголошуванні слів

(тематика тижня)

Називає  відомі букви

Читає вголос короткі тексти для отримання інформації

Читає слова із вивченими буквами.

Відтворює графічні знаки за зразком.

Позначає приголосні звуки  буквами на письмі.

Записує слова та речення з великою літерою  «Р».

Створює виріб з паперу самостійно або з допомогою дорослих.

Виконує знайомі технологічні операції з конструкційними

матеріалами (використання паперу).

Дотримується безпечних прийомів праці під час використання

інструментів та пристосувань.

Демонструє іншим результати власної діяльності.

 

Освітні галузі, які інтегруються:   :

природнича, мовно-літературна, математична, технологічна.

Обладнання: картки, презентація до уроку, відео за темою уроку, фотографії Землі з космосу

 

І.  Ранкова зустріч

1. Вітання учнів у колі.

- Давайте привітаємося  один з одним, дівчатка - додаючи до

власного імені пестливу назву «cонечко», хлопчики - додаючи до  імені слово «зірочка».

Наприклад, «Доброго ранку, cонечко Марійко!»

 і беруться за руки. Усі разом промовляють:

− Доброго ранку усім нам у космосі!

Ми - команда уявного космічного корабля і помандруємо у космічну далечінь. 

( Відео: Рух планети Земля)

2. Новини дня.

-Яка пора року? Місяць? Число? День тижня?

- Якщо сьогодні середа, завтра – п’ятниця?

Сьогодні ми  здійснимо подорож до планет Сонячної системи та зірок,

3. Групове заняття.

а) Уявна мандрівка космосом.

-На якому транспортному засобі будемо здійснювати

уявну мандрівку?

 Загадка:

Диво-птиця, хвіст горить,

До зірок вона летить. (Ракета.)

Домалюйте праву частину ракети і назвіть відомі

геометричні фігури.

Ракета готова. Тепер можна рушати. Отож, на старт! ( Зворотній рахунок від 10).

-Що вдягають космонавти ? (Скафандри- спеціальне спорядження. Його призначення ..).

б) Гра «Асоціації» до слова «Космос»

Створення асоціативного куща «Космос»

 Що спадає вам на думку, коли ви чуєте слово «космос»?

Додаємо й інші слова по темі, які не назвуть діти,  до хмаринки асоціацій, з’ясовуючи їх значення.

Зоряна фізкультхвилинка для очей. Гра «Космічний корабель» (пари-корабель із заплющеними очима і пілот намагаються зістикуватися з іншим кораблем). Космічна мелодія.

4. Обмін інформацією.

Навколо зірок обертаються небесні тіла, які ми називаємо планетами. Навколо нашої зірки Сонця обертаються вісім планет.

  • Чи знаєте, діти, ви їх назви? 

Раз) Меркурій 2.Венера 3.Земля 4.Марс

5.Юпітер 6.Сатурн 7.Уран, за ним Нептун.

(Вірші про планети)

  • Якими їх уявляєте?

Подивіться мультфільм «Назви планет»

-Назвіть «друзів» планети Земля, з якими вона «мандрує» навколо Сонця.

(Презентація- «Знайомтесь: Сонячна система»)

 

ІІ. Ознайомлення з темою та метою дня.

-Сьогодні ми будемо досліджувати планету, на якій живемо,

дамо відповідь на проблемне запитання дня:

- Чому Земля- особлива планета?

ІІІ. Робота над темою дня.

1.— Подивіться на фотографії Землі з космосу.

 -Якої форми наша планета Земля?

-Чому люди не падають із Землі?(Сила тяж. Притягує усе на Землі).

-Якого кольору наша планета?

— Чому так багато блакитного кольору?

Більшу частину Землі вкривають моря й океани. І лише третина поверхні припадає на суходіл — материки й острови. Тому з космосу наша планета здається блакитною.

2.  –В чому унікальність Землі?

Земля — єдина планета, на якій існує життя. Вона оточена атмосферою, що містить кисень.

Зараз про життя на інших планетах людям нічого не відомо. Тож Земля — єдине тіло Сонячної системи, на якому є життя — люди, тварини, рослини. 

океани вкривають більше половини поверхні Землі.

Наша Земля — активна планета. Змінюються обриси її материків і океанів, руйнуються гірські хребти, здіймаються нові, вивергаються вулкани, міняється клімат.

Тому Земля- особлива планета.

 

3. Подорож до Планети Дитячих мрій.

Вчитель:

-Вчені до сьогодні не мають однозначної відповіді на

запитання: «Чи існує життя на інших планетах?» Тому давайте пофантазуємо. що десь у Всесвіті є маленька казкова планета, на якій, можливо, живуть веселі та смішні істоти.

  •    Ми  назвемо її Планетою Дитячих мрій.

 Здійснимо уявну  подорож до планети. Із собою візьмемо хороший настрій, уважність, активність.

- На нашому шляху зустрінеться багато цікавих завдань . Бажаю здійснення ваших мрій.

І знову, на старт! ( Зворотній рахунок від 10).

4. Зупинка на Планеті Спогадів.

а) Пригадайте та назвіть всі літери, які ми вивчили.

–Яку літеру ми вивчили вчора? (Р) –Які звуки вона позначає?

Складіть цю букву із цеглинок LEGO.

б) – викладіть стільки цеглинок LEGO, скільки складів у словах «космос», «планета», «Земля».

в). Пригадайте слова, в яких буква «Р» стоїть на початку; посередині та в кінці слова – в назвах планет.

г) Гра «Шифрувальники» (рис, рама, робот) – робота в групах

 д) зошит с.48 спогади про літо.

-Де відбувається подія, зображена на малюнку, чим зайняті діти?

-Хто  відпочивав влітку на морі або біля іншої водойми? Поділіться спогадами про цей відпочинок.

- Придумайте на букву «ер» імена дітям, які знаходяться у воді.

Що треба знати, щоб правильно записати ці імена (знати, що імена пишуться з великої букви, і  вміти писати велику букву Р)

Розгляньте зразок великої рукописної букви Р.

З яких елементів ця буква складається?

Знайдіть ці елементи на малюнку і наведіть – спочатку перший елемент, а потім другий.

Після цього учні приступають до письма великої рукописної літери Р у робочих рядках зошита.

Продовжимо космічну подорож.

5. Планета «Словникова».

  •   Що можна побачити в космосі?

а) Зорі на небі розташовані групами, їх ми називаємо сузір’ями.

Які сузір’я ви знаєте, спостерігали на нічному небі?

6. Зупинка на Планеті «Особливій»

а) -Чи можна так назвати планету Земля?

б) Гра-імпровізація “Що зірочки бачать, що зірочки чують”. Діти уявляють себе зірочками, розповідають,  якою видається їм згори наша Земля.

в) - Життя на нашій планеті дуже різноманітне. Тільки на нашій планеті є головні умови існування життя — вода і повітря. Тому все живе радіє дощику.

7. Планета «Пісенна», де ми з вами відпочинемо.

Фізкультхвилинка

 

8. Планета «Читайликів».

а) Велика буква Р. Читання слів, речень і текстів з вивченими літерами: складові таблиці, книжка-малютка

б)Буквар с. 66 – «ланцюжком»; вибіркове читання.

Діти  читають і продовжують подорож.

9. Зупинка на планеті  «Космічній»

  • Гра-дослідження “Яким має бути космонавт?”. Діти називають риси характеру космонавтів, доводять, чому та чи інша риса важлива.

10. Планета «Писемна»

а) Написання великої букви Р. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами. Діти вчаться писати склади і слова з великою буквою Р та списують речення.

б) - Яку букву вчилися писати, для чого потрібна велика буква (щоб записувати імена, прізвища, клички тварин,  перше слово в реченні). Назвіть слова, які починаються з великої букви Р.

11. Зупинка на Планеті «Музичній», Фізкультхвилинка

12.  Планета «Творча»

-Космос наш чомусь сумує, зараз гарно розфарбуєм.

  • Образотворчо-дослідницька діяльність “Казкова галактика”. Діти вигадують казкову галактику, малюють карту її зоряного неба з фантастичними сузір’ями, придумують для них назви, аплікації «Мешканці Казкової галактики»

13.  Планета Дитячих Мрій.

а) Вчитель:

  • Діти, нарешті  ми потрапили на Планету Дитячих Мрій.
  • Головна «мрія», а точніше очікування нашого дня – дати відповідь на питання :- Чому Земля- особлива планета?

     б) Малюнки «Моя мрія»                   

     в) Подивіться на свої малюнки. Які дивовижні мрії у кожного з       вас. Я сподіваюсь, що всі вони здійсняться.

 

ІV. Підсумок дня.

14.  Планета «Підсумкова».

Рефлексія.

а) -Діти, чи цікавим був день?  Що найбільше сподобалося?

 

б) Вправа «Незакінчене речення»

- Я зрозумів, що…

- Тепер я знатиму, що…

 

Дізнавайтеся більше про планети, вивчайте простори Всесвіту, розкривайте його таємниці та давайте відповіді на найскладніші запитання! А сьогодні настав час закінчувати нашу космічну мандрівку та повертатися додому.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Космічна подорож

Кушнірова Наталя Григорівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Комсомольськ 2014

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Комсомольськ 2014

 

docx
Додано
27 вересня 2022
Переглядів
3020
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку