Конспект уроку « Я досліджую світ» (математична галузь)
2 клас
Тема місяця: Зміни
Тема уроку: Розміщення предметів на площині та в просторі. Лічба об'єктів.
Очікувані результати: Методи і прийоми:
-встановлює відносне розміщення Прийом «Фотограф»
об'єктів на площині та у просторі
-лічить за правилами лічби Робота за малюнком у підручнику
-відтворює досліджувані Вирізання, наклеювання,
геометричні форми , відтворюючи малювання, моделювання
для цього не лише готові
геометричні фігури, а й упізнані у
предметах навколишнього світу
-оперує числами в межах 100, Пошук номера квартири, місця в
розв'язуючи різні життєві проблеми кінотеатрі, вагоні потяга, літаку,
номер кабінету в різних установах,
номер телефону тощо
Обладнання: набір цифр, набір LEGO 6 цеглинок, кольоровий папір, клей, ножиці, кольорові олівці, підручник.
Хід уроку
І.Вступна частина
1. Організаційний момент
Гра «Привітаймося з сонечком
Сонечко, сонечко!
Заглянь у віконечко.
Ждуть тебе малята,
Хочуть привітати.
-Діти,заплющте очі, простягніть руки вперед до сонечка, уявіть, що ви стискаєте у своїх долоньках сонячні промінчики і перетворюєтесь на маленькі сонечка.
-Ви - тепер сонечка,ви прокидаєтеся, потягаєтеся, вмиваєтеся, розчісуєте свої промені,даруєте тепло навкруги, посміхаєтеся від щастя, що всіх зігріваєте.
2. Актуалізація опорних знань
-Яка у нас тема тижня?
-Які зміни настають восени? Що спричинює ці зміни?
-Яку фігуру нагадує Сонце? Знайдіть у класі предмети, які нагадують круг (квадрат, трикутник, прямокутник).
3. Повідомлення теми та мети уроку
-Сьогодні ми пригадаємо напрями розміщення об'єктів на площині та у просторі, а також полічимо предмети.
ІІ. Основна частина
-Пропоную вам виготовити аплікацію з геометричних фігур «Сонечко за моїм віконечком».
Вправа «Фотограф» Вигляньте у вікно. Де знаходиться сонечко зараз? «Сфотографуйте» і розкажіть:
-Що знаходиться перед вами?
-Які геометричні фігури необхідно вирізати, щоб зобразити будинки, ялинки, ставок, паркан?
-Скільки трикутників потрібно взяти для двох ялинок, чотирьох ялинок?
1.Робота в групах. Моделювання з геометричних фігур.
Розмістіть внизу посередині озеро, зліва – 2 ялинки, справа - будинок, а вгорі – ясне сонечко.
-Чи хотіли б ви жити в такому будиночку? Придумайте йому номер, який складатиметься з двох цифр.
_Назвіть «сусідів» вашого будинку.
-Де ми ще зустрічаємо такі числа?
-Пригадайте, який номер місця був у вас, коли ви були в театрі, чи їхали автобусом, чи потягом, який номер кабінету вашого сімейного лікаря?
- А хто з вас знає напам'ять номер телефону когось із батьків і розкаже його двоцифровими числами?
Фізкультхвилинка «Встало вранці ясне сонце»
2. Практична діяльність
-Виготовте аплікацію «Сонечко за моїм віконечком» за власним задумом.
Повторення правил техніки безпеки.
Після виготовлення аплікації учні розповідають, де у них що знаходиться, використовуючи слова «зліва», «справа», «зверху», «знизу», «між» тощо.
Творчі вправи
Потім можна взяти кольорові олівці і домалювати ,наприклад, вгорі - птахів, внизу – траву, позаду ялинок – вушка зайчика і т.д.
Конкурс на найоригінальнішу роботу.
3.Робота з підручником
Перенесемося в лісову школу з твору В.Нестайка.
-Відкрийте підручник на с.5. Полічіть звірят.
-Який зріст у ведмежати?
Вправа «Асоціації» за малюнком на с.8.
-На що це схоже? Які із зображених предметів схожі за формою?
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.
Вправа «Сонячні промінці»
-Простягніть руки вперед і з'єднайте їх в центрі кола. Відчуйте себе теплими сонячними промінцями, промовляючи:
Ми завжди разом і завжди веселі,
Хай сонечко сяє у нашій оселі,
Хай дарує свою ласку,
Щоб жили ми наче в казці.
Завдання на ГПД: порахувати кількість штахетин на паркані зліва.