Розповідь про значення кожної групи культурних рослин для людини.
Перегляд короткого відеоролика про вирощування культурних рослин (за наявності).
Первинне закріплення вивченого матеріалу (10 хвилин):
Робота з роздатковим матеріалом:
Завдання 1: З'єднати зображення рослини з її назвою.
Завдання 2: Розподілити зображення рослин за групами (зернові, овочеві, плодові тощо).
Завдання 3: Заповнити таблицю, записавши приклади культурних рослин до кожної групи.
Фронтальна бесіда:
Які культурні рослини ви знаєте?
Які з них ви вживаєте в їжу?
Які культурні рослини вирощують у вашому регіоні?
Фізкультхвилинка (2 хвилини):
Проведення рухливої гри, пов'язаної з рослинами (наприклад, "Знайди свою пару" - учні отримують картки із зображеннями різних частин рослин і повинні знайти собі пару).
Узагальнення та систематизація знань (5 хвилин):
Повторення основних понять уроку.
Запитання до учнів: "Що нового ви дізналися про культурні рослини?"
Складання короткого узагальнюючого висновку про значення культурних рослин.
Рефлексія (3 хвилини):
Запитання до учнів:
Що на уроці вам сподобалося найбільше?
Що було найцікавішим?
Що викликало труднощі?
Домашнє завдання (2 хвилини):
Знайти інформацію про одну з культурних рослин свого регіону (назва, зовнішній вигляд, де вирощують, як використовують).
Намалювати свою улюблену культурну рослину.
Оцінювання навчальних досягнень (залежно від активності учнів на уроці та виконання завдань).
Додаткові ідеї:
Організувати міні-виставку "Культурні рослини" в класі, де учні можуть принести зразки насіння, плодів або малюнки.
Провести вікторину або гру "Вгадай рослину".
Запропонувати учням створити лепбук або презентацію про культурні рослини.
Організувати екскурсію на поле або в сад (за можливості).