Конспект уроку "Як робити дослідження"

Про матеріал
Цей урок допоможе учням зрозуміти основи дослідження, підвищити їх цікавість до навколишнього світу та навчити їх працювати безпечно.
Перегляд файлу

Конспект уроку: Як робити дослідження

Клас: 3
Предмет: Я досліджую світ
Тема: Як робити дослідження
Мета уроку:

  1. Ознайомити учнів із поняттям дослідження.
  2. Навчити дітей основних етапів дослідження.
  3. Пояснити основні правила безпеки під час проведення дослідів.
  4. Дати приклади простих досліджень, які можна виконати вдома чи в класі.

Структура уроку

1. Організаційний момент (5 хв)

  • Вітання.
  • Перевірка присутніх.
  • Створення позитивного настрою.

Вчитель: Доброго дня, діти! Сьогодні ми з вами навчимося проводити дослідження. Хто знає, що таке «дослідження»? Чи пробували ви коли-небудь самостійно щось досліджувати?

(Учні можуть навести приклади власних досліджень: наприклад, вивчали комах на подвір'ї або спостерігали, як рослина росте.)

2. Актуалізація знань (5 хв)

Вчитель: Дослідження — це коли ми шукаємо відповіді на запитання або хочемо щось зрозуміти. Вчені проводять дослідження, щоб дізнатися більше про природу, космос і навіть про людину. А що, як ми теж сьогодні станемо дослідниками?

3. Вивчення нового матеріалу (15 хв)

3.1. Основні етапи дослідження

Вчитель: Для того щоб дослідження було успішним, важливо слідувати певним етапам. Давайте розглянемо їх разом.

  • 1) Поставити запитання.
    Вчитель: Спочатку дослідник ставить запитання, на яке хоче знайти відповідь. Наприклад, «Чому рослини ростуть у бік світла?»
  • 2) Зібрати інформацію.
    Вчитель: Дослідник читає книжки, шукає інформацію в інтернеті або питає у старших, щоб більше дізнатися про тему. Це як підготовка.
  • 3) Провести експеримент або спостереження.
    Вчитель: Потім ми можемо провести дослід або спостерігати. Наприклад, якщо ми хочемо зрозуміти, як вода впливає на ріст рослин, ми можемо посадити рослину і поливати її по-різному.
  • 4) Записати результати.
    Вчитель: Важливо записувати все, що ми бачимо. Можна вести щоденник або робити фото.
  • 5) Зробити висновок.
    Вчитель: Наприкінці дослідник робить висновок: чи вдалося знайти відповідь на запитання?

3.2. Діалог з учнями

Вчитель: Як ви гадаєте, що можна досліджувати вдома чи в класі?

(Учні можуть запропонувати ідеї, наприклад, спостереження за рослинами, вивчення форми різних листків тощо.)

3.3. Приклад дослідження

Вчитель: Давайте розглянемо приклад простого дослідження, яке можна провести вдома. Наприклад, «Як змінюється вода під впливом температури?»

  1. Запитання: Що відбувається з водою, коли вона нагрівається і коли охолоджується?
  2. Збір інформації: Ми можемо дізнатися, що вода випаровується при нагріванні і замерзає при низькій температурі.
  3. Експеримент: Налити трохи води в склянку та поставити її на сонячне місце і в холодильник.
  4. Запис результатів: Записати, що вода стає теплішою чи холоднішою і що з нею відбувається.
  5. Висновок: Вода змінює свій стан під впливом температури.

4. Техніка безпеки (5 хв)

Вчитель: Перш ніж почати дослідження, завжди слід пам’ятати про безпеку.

  • Не користуватися хімічними речовинами без дозволу дорослих.
  • Робити дослідження під наглядом дорослих, якщо це щось складніше, ніж спостереження.
  • Не пробувати їжу, рідини або інші матеріали з дослідження, якщо не знаєте, що це.
  • Працювати акуратно, щоб не пошкодити речі або себе.

Вчитель: Наприклад, якщо ми вирішимо досліджувати магніти, важливо не наближати їх до електронних пристроїв, бо це може їх пошкодити. Пам’ятайте завжди про безпеку!

5. Закріплення знань (10 хв)

Завдання для класу:

  • Гра «Знайди етап». Вчитель називає випадковий етап дослідження, а учні повинні вгадати, на якому кроці він має бути виконаний.
  • Практичне завдання: Давайте оберемо невелике дослідження і придумаємо запитання разом. Наприклад, "Чому листя змінює колір восени?"

Вчитель: Хто хоче запропонувати запитання для дослідження? Давайте запишемо наше питання і вирішимо, як його можна дослідити.

6. Підсумок уроку (5 хв)

Вчитель: Діти, ви сьогодні стали справжніми маленькими дослідниками! Тепер ви знаєте, що таке дослідження, як його проводити, і що завжди потрібно дбати про безпеку.

 

docx
Додано
5 листопада
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку