Конспект уроку "Який внесок українців у дослідження космосу?"

Про матеріал
Конспект уроку "Який внесок українців у дослідження космосу" дозволяє учням дізнатися цікаві факти про українських науковців і космонавтів.Ознайомитися з поняттям реактивний рух.
Перегляд файлу

Тема: Який внесок українців у дослідження космосу?

 

Мета: дати учням поняття про реактивний рух; розширити знання про відомих українців, які зробили вагомий внесок у дослідження космосу; дати уявлення про необхідність дослідження  космосу в сучасному світі; удосконалювати уміння працювати з додатковими джерелами інформації.

Очікувані результати:

- знаходить потрібну інформацію про винахідників, діячів культури і мистецтва відповідно до власних зацікавлень ;

 

- добирає необхідну інформацію з різних джерел;

 

- шукає її у словниках, довідниках, енциклопедіях, бібліотеці, Інтернеті;

 

- читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою;

- розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті;

- готує повідомлення / презентації і представляє їх.

Хід уроку

1.Ранкове коло

Вчитель роздруковує рображення ракети(додаток 1).

В ранковому колі діти передають це зображення одне одному та дають відповідь на поставлені питання:

-Чи потрібно людям більше досліджувати космос і чому?

-Які якості мають бути у справжнього космонавта?

2.Перевірка домашнього завдання

Слухання доповідей учнів підготовлених з додаткових джерел про такі пристрої як телескоп та мікроскоп.Діти розповідають про те,коли були винайдені ці прилади.Хто перший з ними почав працювати та які відкриття за допомогою них зробили.

3.Повторення вивченого матеріалу

Діти відповідають на запитання вчителя:

-Хто такий Антоні ван Левенгук?(Перший хто відкрив мікроскоп);

-Хто удосконалив та першим спрямував телескоп у небо?(Галілео Галілей);

-У якій країні винайшли зорову трубу?(В Голландії).

4.Робота над матеріалом уроку

-Діти,недаремно ми з вами на ранковій зустрічі передавали один одному ракету.Без цього літального апарату жоден космонавт не зміг би полетіти до космосу.

-Давайте з вами ознайомимося з принципом роботи,який є в ракетах на прикладі повітряної кульки.(Вчитель надуває кульку і потім її відпускає)

-Діти,що відбулося з кулькою?Правильно,з неї вийшло все повітря і вона з великою швидкістю полетіла в протилежний бік.Так ось принцип руху ракети дуже схожий.Давайте роздивимося схему (додаток 2) і прочитаємо пояснення в підручнику.

-Отже,коли згорає пальне в ракеті,воно сполучається з киснем і утворюється потік газів,який виривається назовні.Виникає сила ,що штовхає ракету вверх.Такий рух називається реактивним.

-Це дуже складний принцип роботи,тому за ним криється дуже складна,але цікава наука.І велику роль у розвитку цієї науки відіграли саме українці.Тому зараз ми з вами ознайомимося з цими визначними людьми.

5.Перевірка прочитаного і прослуханого

-Що утворюється коли згорає ракетне пальне і сполучається з киснем?

-Що таке реактивний рух?

-Для чого ракетам величезна кількість енергії?

  Відповіді учнів,обговорення.

  Фізкультхвилинка(відео)

6.Ознайомлення з інформацією про українських винахідників у галузі дослідження космосу

Робота в групах.

Вчитель об’єднує дітей в декілька груп. Кожна група читає про свого науковця. Ознайомлюється з інформацією,записує собі на листочку.Потім від кожної команди обирається доповідач,який розповідає про якого вченого вони читали та що цікавого вони дізнались про цю людину.(Можна кожній з команд роздати фотографії вчених ), (додаток 3).

7.Українські космонавти

-Декілька учнів читають інформацію вголос(додаток 4).

-За бажання вчителя і якщо достатньо часу,можна переглянути відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=ttX3ZC5ugYQ&t=66s

(Як українець вчив NASA літати)

- Перший космонавт незалежної України.

Розповідь вчителя.

Першим космонавтом незалежної України став Леонід Каденюк у 1997 році,увійшовши до складу американської команди на шатлі Columbia. Політ тривав 16 днів. Леонід Каденюк провів у космосі кілька експериментів з вивчення впливу невагомості на рослини та організм людини.

Леонід Каденюк був справжнім патріотом. Дякуючи йому, на космічну орбіту вперше був доставлений український прапор, а в космічному просторі звучали пісні у виконанні Дмитра Гнатюка, Софії Ротару і Назарія Яремчука. Для сигналу пробудження під час польоту на "Колумбії" космонавт обрав Гімн України, а також взяв у космос портрет Тараса Шевченка та "Кобзар".

Леонід Каденюк написав навіть книгу про космос під назвою “Місія-космос”.

8.Домашнє завдання

1.Посторити матеріал підручника ст 74-75.

2.Підготуйте доповідь про українських дослідників космосу на вибір.

9.Рефлексія

Визначення, яка інформація, отримана на уроці, є  найважливішою (на думку учнів); яка діяльність на уроці була :

а) найцікавішою; б) найкориснішою.

Учні перевіряють себе за такими компонентами:

-Я знаю відомих українців,які зробили вагомий внесок у дослідження космосу.

-Я можу розповісти,що таке реактивний рух.

-Я можу висловити власну думкупро те,навіщо потрібно досліджувати космос.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

IMG_256

 

 

 

 

Додаток 2

Додаток 3

Юрій Кондратюк – геніальний винахідник і теоретик космосу | Український  інтерес

Юрій Кондратюк

Ілон Маск запросив родину Корольова відвідати SpaceX і подивитися наступний  запуск | Mind.ua

Сергій Корольов

Академик Валентин Петрович Глушко

Валентин Глушко

50 років тому помер Михайло Янгель, легендарний конструктор балістичних  ракет | АРГУМЕНТ

Михайло Янгель

Додаток 4

Перший українець у космосі. Павло Романович Попович — Стожари -  інформаційний сайт української діаспори

Павло Попович- перший українець у космосі.

Каденюк Леонид Константинович

Леонід Каденюк-перший космонавт незалежної України.

docx
Додано
19 січня 2022
Переглядів
1423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку