Урок "Родина. Правила поводження в родині"

Про матеріал
Тема. Родина. Мета:розширити знання учнів про родину та її значення в житті людини; формувати у дітей правильне уявлення про сім'ю; розвивати активність мис¬лення, творчу думку, розширювати і збагачувати словниковий запас учнів; виховувати в дітей почуття любові й поваги до своєї родини; дати можливість відчути комфорт i радість від родинного оточення i спілкування; учити взаєморозуміння, взаємодопомоги, усвідомлення своїх обов'язків; закласти в учнів бажання виявляти увагу й повагу до рідних, творити добро, нести красу в дім своїми думками й учинками; сприяти розумінню необхідності міцних родинних зв’язків, важливості родинного єднання; формувати відчуття гордості за свою велику українську родину. Обладнання: ілюстрації, сімейні фото,грамзапис пісні «Родина»у виконанні Н.Яремчука, квітка Пізнання, картки з прислівями, плакат з написом «Сім’я» План – конспект уроку І. Організація учнів. 1. Привітання з учнями та гостями. 2. Створення позитивної мотивації. Вправа «Емоції». ІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Бесіда з використанням ілюстрації, що зображує родину. ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. 1. Вступна розповідь вчителя. 2. Запис теми в зошит. 3.Читання віршів про сім’ю учнями класу. ІV. Виклад нового матеріалу. 1. Робота над загадками. 2. Розповідь дітей про сім’ю. Фізхвилинка 3. Робота над пам’яткою. IV. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Робота над оповіданням В. Сухомлинського. 2. Робота над малюнками. 3. Робота над прислів’ями. VІ. Підсумок уроку. Хід заняття І. Організація учнів. 1.Нервово-психологічна підготовка Пролунав уже дзвінок, Нас покликав на урок. Часу ми не гаємо, Урок розпочинаємо. ІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Бесіда з використанням ілюстрації, що зображує родину. ) — Як можна назвати групу людей, зображених на фото? (Сім’я, родина) — Що таке родина? Вчитель вивішує плакат і зачитує вислів. - Давайте всі разом прочитаємо, що таке сім’я. (Діти зачитують вислів) - Як ви думаєте, чи щаслива родина на фото? - Як ви здогадалися? Вчитель зачитує вірш. А я люблю, коли стіл накривається, І до нього вся родина ввечері збирається: Молоді, діти, бабуся і дід, - Ось це справжній сімейний обід! Скатертина красива, особи щасливі, Страви куштують: краса, аромат. Нам дуже такі хвилини важливі: Сім я, і всі разом, добрі і дружні! (Л. Шихуцкая) Вчитель вивішує плакат і зачитує вислів. -Сім’я – це найдорожче й найцінніше, що є в людини, тому 15 травня відмічають Міжнародний день сім’ї. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. 1. Вступна розповідь вчителя. - Сподіваюсь нам буде цікаво на уроці. Сьогодні ми будемо говорити про родину та взаємовідносини в родині, тому що сім’я, родина посідає особливе місце в житті людини. Тато і мама дали вам життя, вони доглядають за вами, турбуються про вас, радіють вашим успіхам і сумують через невдачі. Ваші батьки виховують вас, привчають до праці, дуже вас люблять. Кожна сім’я – це частинка великого українського народу. 2. Запис теми в зошит. - Діти, запишіть тему уроку та вислів, що таке сім’я в зошит. ( Діти працюють в зошитах). - Сьогодні перед нами дивне завдання. Ми маємо зібрати пелюстки Квітки пізнання. Злий вітер розкидав їх, а щоб зібрати квітку, треба виконати певні завдання. 3. Читання віршів про сім’ю учнями класу. - Щоб повернути першу пелюстку, треба прочитати вірші про сім’ю, які ви підготували. (Діти читають вірші про сім’ю) На світі білому єдине, Як і Дніпрова течія, Домашнє вогнище родинне, Оселя наша і сімя. В щасливі і сумні години, Куди б нам не стелився шлях, Не згасне вогнище родинне В людських запалених серцях. Усе, що є найкраще у дитини: Її талант, культура, доброта — Від тата й мами йде і від родини — Незаперечна істина свята. Сім’я, родина — це велике диво, Там є любов і ласка, і тепло. Там дітям затишно і радісно, й щасливо, Тепер у нас і завжди так було. Як тато є й матуся є рідненька, Там добре дітям, є в них доброта. В дітей тоді й сорочечка біленька, І ластівкою мрія заліта. - Зворушливі слова ви зачитали про родину. ІV. Повідомлення нового матеріалу. - Робота над загадками. - Щоб повернути другу пелюстку, потрібно виконати слідуючі завдання. Спочатку будемо відгадувати загадки та працювати з підручником. Хитрі очі, дві косички. У веснянках ніс та щічки. Непосида невеличка називається... (сестричка). Сильний, добрий, справедливий, Біля нього ми щасливі. Знає, вміє він багато. Гордимось, бо це наш... (тато). Пестить, ніжить, і голубить, Розуміє, дуже любить. Я до неї пригорнуся, Бо вона — моя... (матуся). Ніжна, лагідна, рідненька, Як голубонька, сивенька. Нам би небо прихилила. Це ... наша мила. (Бабуся.) Він чимало літ прожив, На повагу заслужив. Для матусі він — татусь, А для мене він — ... (дідусь). - Бабуся, дідусь, мама, тато, сестричка (або бра¬тик) — це ваша... (родина). - Зараз я хочу, щоб ви в сердечках намалювали стільки маленьких сердечок, скільки чоловік у вашій родині. Це друге завдання. Діти малюють. - Сердечко – це символ чого? (Любові). -Отже, я хочу, щоб у ваших сім’ях завжди панувала любов і злагода. Дуже хочеться, діти, щоб ви розуміли своїх батьків, любили їx. Бо по-справжньому любити їx — означає приносити в дім мир i спокій, не завдавати батькам болю, образи, прикрощів. Бережітъ здоров'я своїх батьків. - Розповідь дітей про сім’ю. • Щоб повернути третю пелюстку, потрібно розказати про свою сім’ю за планом, який ви бачите на дошці та прочитати пам’ятку щодо правил поведінки в сім’ї. - - Моя сім’я___________. Вона складається з _________. - Мою маму звуть ________. Вона працює ____________. - Мій тато — __________. Він працює _______. - Братик _______. Йому _____років. - Сестричка ________. Їй _______ років. Вона __________. - Я люблю свою родину. Фізкультхвилинка - Робота над пам’яткою. - У нашого народу є традиційна родинна мораль (тобто правило): діти, онуки повинні з повагою, чемно, шанобливо ставитися до старших, своїх батьків, допомагати їм, піклуватися про них. - Як ви відноситесь до своїх близьких? - Прочитайте на дошці пам’ятку правил поведінки в сім’ї. • Пам’ятка щодо правил поведінки в сім’ї. 1. До всіх у родині будь уважним і ласкавим. 2. Роби всім приємне. 3. Не завдавай ані прикрощів, ані болю своїм рідним. 4. Кажи тільки правду. - Я думаю ви ці правила запам’ятаєте і будете виконувати їх завжди. V. Систематизація одержаних знань. 1. Робота над оповіданням В. Сухомлинського. - Щоб повернути четверту пелюстку, потрібно прослухать невеличкі оповідання В. Сухомлинського. Що автор хотів показати цим оповіданням? Чого вчить оповідання? Сьома дочка Було у матері сім дочок. Ось поїхала одного разу мати в гості до сина, а син жив далеко-далеко. Повернулась додому аж через місяць. Коли мати ввійшла до хати, дочки одна за одною почали говорити, як вони скучали за матір’ю. — Я скучила за тобою, немов маківка за сонячним променем, — сказала перша дочка. — Я ждала тебе, як суха земля жде краплину води, — промовила друга дочка. — Я плакала за тобою, як маленьке пташеня за пташкою, — сказала третя. — Мені тяжко було без тебе, як бджолі без квітки, — щебетала четверта. — Ти снилась мені, як троянді сниться краплина роси, — промовила п'ята. — Я виглядала тебе, як вишневий садок виглядає соловейка, — сказала шоста. А сьома дочка нічого не сказала. Вона зняла з ніг матусі взуття й принесла їй води в мисці помити ноги. 3. Робота над малюнками. - Щоб повернути п’яту пелюстку нашої квітки, потрібно попрацювати з малюнками. - Чого навчили вас батьки, а чого вчителі? - Що ви бачите на малюнах? - Що ви можете сказати про взаємовідносини в цих сім’ях? 3. Робота над прислів’ями. - Щоб повернути шосту пелюстку квітки, потрібно попрацювати над прислів’ями. - Склади прислів’я, з’єднавши відповідні частини. - Як ви розумієте прислів’я « Яка сім’я, такий і я» - Діти схожі на своїх батьків. Цю осо¬бливість люди помітили ще в давні часи. Ви — об¬личчя родини, відбиток її традицій, звичаїв. VІ. Підсумок уроку. - Ось ми і зібрали Квітку пізнання. Всі завдання виконано. Залишається зробити підсумок. - Яку тему вивчали на нашому уроці? - Що ж таке сім’я? - Які взаємовідносини повинні бути в сім’ях? - А вашим сім’ям хочу побажати: - Сімейна радість Щасливі обличчя! Бажаю всім сім'ям Любов'ю світитися! Хай в родинах веселий Звучить дитячий сміх, Добрий і радісний Свято для всіх! Любов процвітає Кругом по Землі!.. Мир вашому дому І кожній сім’ї ! - (Е. Морозова ■) - Закінчити урок я хочу піснею. Н. Яремчук «Родина»
Перегляд файлу

Тема. Родина.

Мета:розширити знання учнів про родину та її значення в житті людини; формувати у дітей правильне уявлення про сім'ю;

розвивати активність мис­лення, творчу думку, розширювати і збагачувати словниковий запас учнів;

виховувати в дітей почуття любові й поваги до своєї родини; дати можливість відчути комфорт i радість від родинного оточення i спілкування; учити взаєморозуміння, взаємодопомоги, усвідомлення своїх обов'язків; закласти в учнів бажання виявляти увагу й повагу до рідних, творити добро, нести красу в дім своїми думками й учинками; сприяти розумінню  необхідності міцних родинних зв’язків, важливості  родинного єднання; формувати відчуття гордості за свою велику українську родину. 

Обладнання: ілюстрації, сімейні фото,грамзапис пісні «Родина»у виконанні Н.Яремчука, квітка Пізнання, картки з прислівями, плакат з написом «Сім’я»

План – конспект уроку

І. Організація учнів.

     1. Привітання з учнями та гостями.

  1. Створення позитивної мотивації. Вправа «Емоції».

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда з використанням ілюстрації, що зображує родину.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

1. Вступна розповідь вчителя.

2. Запис теми в зошит.

3.Читання віршів про сім’ю учнями класу.

ІV. Виклад нового матеріалу.

  1. Робота над загадками.
  2. Розповідь дітей про сім’ю.

Фізхвилинка

3. Робота над пам’яткою.

  1.         Закріплення вивченого матеріалу.

 1. Робота над оповіданням В. Сухомлинського.

  1. Робота над малюнками.

3. Робота над прислів’ями.

VІ. Підсумок уроку.

                                                Хід заняття

І. Організація учнів.

1.Нервово-психологічна підготовка

Пролунав уже дзвінок,

Нас покликав на урок.

Часу ми не гаємо,

Урок  розпочинаємо.

F:\IMG_0091.JPG

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 1. Бесіда з використанням ілюстрації, що зображує родину.

)http://cs418417.vk.me/v418417719/2269/ByElOPTP7VY.jpg

  • Як можна назвати групу людей, зображених на фото? (Сім’я, родина)
  • Що таке родина?F:\IMG_0093.JPG

F:\IMG_0095.JPG

Вчитель вивішує плакат і зачитує вислів.

http://svitppt.com.ua/images/1/852/770/img3.jpg

- Давайте всі разом прочитаємо, що таке сім’я.

(Діти зачитують вислів)

- Як ви думаєте, чи щаслива родина на фото?

- Як ви здогадалися?

Вчитель зачитує вірш.

А я люблю, коли стіл накривається,
І до нього вся родина ввечері збирається:
Молоді, діти, бабуся і дід, -
Ось це справжній сімейний обід! 
Скатертина красива, особи щасливі,
Страви куштують: краса, аромат.
Нам дуже такі хвилини важливі:
Сім я, і всі разом, добрі і дружні!

(Л. Шихуцкая)

Вчитель вивішує плакат і зачитує вислів.

https://4.bp.blogspot.com/-dayLoayMIKM/Vzccfo8n82I/AAAAAAAAA0Q/KDXTSEw-2k8WPTB8ZbTVL0WirGn7wm-iwCLcB/s1600/____%2B___%2527_.jpg

-Сім’я – це найдорожче й найцінніше, що є в людини, тому 15 травня  відмічають Міжнародний день сім’ї.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Вступна розповідь вчителя.

     - Сподіваюсь нам буде цікаво на уроці. Сьогодні ми будемо говорити про родину та взаємовідносини в родині, тому що сім’я, родина посідає особливе місце в житті людини. Тато і мама дали вам життя, вони доглядають за вами, турбуються про вас, радіють вашим успіхам і сумують через невдачі. Ваші батьки виховують вас, привчають до праці, дуже вас люблять.

Кожна сім’я – це частинка великого українського народу.

 

2. Запис теми в зошит.

- Діти, запишіть тему уроку та вислів, що таке сім’я в зошит.

( Діти працюють в зошитах).

F:\IMG_0097.JPG

- Сьогодні   перед нами дивне завдання. Ми маємо зібрати пелюстки  Квітки пізнання. Злий вітер розкидав їх, а щоб зібрати квітку, треба виконати певні завдання.

3. Читання віршів про сім’ю учнями класу.

- Щоб повернути  першу  пелюстку, треба прочитати вірші про сім’ю, які ви підготували.

(Діти читають вірші про сім’ю)

 

На світі білому єдине,

Як і Дніпрова течія,

Домашнє вогнище родинне,

Оселя наша і сімя.

В щасливі і сумні години,

Куди б нам не стелився шлях,

Не згасне вогнище родинне

В людських запалених серцях.

 

Усе, що є найкраще у дитини:
Її талант, культура, доброта —
Від тата й мами йде і від родини —
Незаперечна істина свята.


Сім’я, родина — це велике диво,
Там є любов і ласка, і тепло.
Там дітям затишно і радісно, й щасливо,
Тепер у нас і завжди так було.


Як тато є й матуся є рідненька,
Там добре дітям, є в них доброта.
В дітей тоді й сорочечка біленька,
І ластівкою мрія заліта.

  • Зворушливі слова ви зачитали про родину.
     

ІV. Повідомлення нового матеріалу.

  • Робота над загадками.
  • Щоб повернути другу пелюстку, потрібно виконати слідуючі завдання. Спочатку будемо відгадувати загадки та працювати з підручником.

 

Хитрі очі, дві косички.

У веснянках ніс та щічки.

Непосида невеличка називається... (сестричка).

 

Сильний, добрий, справедливий,

Біля нього ми щасливі.

Знає, вміє він багато.

Гордимось, бо це наш... (тато).

 

Пестить, ніжить, і голубить,

Розуміє, дуже любить.

Я до неї пригорнуся,

Бо вона — моя... (матуся).

 

Ніжна, лагідна, рідненька,

Як голубонька, сивенька.

Нам би небо прихилила.

Це ... наша мила. (Бабуся.)

 

Він чимало літ прожив,

На повагу заслужив.

Для матусі він — татусь,

А для мене він — ... (дідусь).

  • Бабуся, дідусь, мама, тато, сестричка (або бра­тик) — це ваша... (родина).
  • Зараз я хочу, щоб ви в сердечках намалювали стільки маленьких сердечок, скільки чоловік у вашій родині. Це друге завдання.

Діти малюють.

  •                 Сердечко – це символ чого? (Любові).

-Отже, я хочу, щоб у ваших сім’ях завжди панувала любов і злагода. Дуже хочеться, діти, щоб ви розуміли своїх батьків, любили їx. Бо по-справжньому любити їx — означає приносити в дім мир i спокій, не завдавати батькам болю, образи, прикрощів. 
Бережітъ здоров'я своїх батьків.

F:\IMG_0100.JPG

  • Розповідь дітей про сім’ю.
  •    Щоб повернути третю пелюстку, потрібно розказати про свою сім’ю за  планом, який ви бачите на дошці та прочитати пам’ятку щодо правил поведінки в сім’ї.
  •       
  • Моя сім’я___________. Вона складається з _________.
  • Мою маму звуть ________. Вона працює ____________.
  • Мій тато — __________. Він працює _______.
  • Братик _______. Йому _____років.
  • Сестричка ________. Їй _______ років. Вона __________.
  • Я люблю свою родину.

F:\IMG_0102.JPG

Фізкультхвилинка

  • Робота над пам’яткою.
  • У нашого народу є традиційна родинна мораль (тобто правило): діти, онуки повинні з повагою, чемно, шанобливо ставитися до старших, своїх батьків, допомагати їм, піклуватися про них.
  • Як ви відноситесь до своїх близьких?
  • Прочитайте на дошці пам’ятку правил поведінки в сім’ї.
  •    Пам’ятка щодо правил поведінки в сім’ї.
  1.    До всіх у родині будь уважним і ласкавим.
  2.    Роби всім приємне.
  3. Не завдавай ані прикрощів, ані болю своїм рідним.
  4.    Кажи тільки правду.

- Я думаю ви ці правила запам’ятаєте і будете виконувати їх завжди.

V. Систематизація одержаних знань.

     1. Робота над оповіданням В. Сухомлинського.

- Щоб повернути четверту пелюстку, потрібно прослухать невеличкі оповідання

 В. Сухомлинського. Що автор хотів показати цим оповіданням? Чого вчить оповідання?

Сьома дочка
     Було у матері сім дочок. Ось поїхала одного разу мати в гості до сина, а син жив далеко-далеко. Повернулась додому аж через місяць.
Коли мати ввійшла до хати, дочки одна за одною почали говорити, як вони скучали за матір’ю.
— Я скучила за тобою, немов маківка за сонячним променем, — сказала перша дочка.
— Я ждала тебе, як суха земля жде краплину води, — промовила друга дочка.
— Я плакала за тобою, як маленьке пташеня за пташкою, — сказала третя.
— Мені тяжко було без тебе, як бджолі без квітки, — щебетала четверта.
— Ти снилась мені, як троянді сниться краплина роси, — промовила п'ята.
— Я виглядала тебе, як вишневий садок виглядає соловейка, — сказала шоста.
А сьома дочка нічого не сказала. Вона зняла з ніг матусі взуття й принесла їй води в мисці помити ноги.

  1. Робота над малюнками.

- Щоб повернути п’яту пелюстку нашої квітки, потрібно попрацювати з малюнками.

- Чого навчили вас батьки, а чого вчителі?

D:\Документы\ть.tif

  • Що ви бачите на малюнах?

http://narodna-osvita.com.ua/uploads/osnovy-5-boychenko_files/96.png

- Що ви можете сказати про взаємовідносини в цих сім’ях?

3. Робота над прислів’ями.

- Щоб повернути шосту пелюстку квітки, потрібно попрацювати над прислів’ями.

    - Склади прислів’я, з’єднавши відповідні частини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Як ви розумієте прислів’я « Яка сім’я, такий і я»
  • Діти схожі на своїх батьків. Цю осо­бливість люди помітили ще в давні часи. Ви — об­личчя родини, відбиток її традицій, звичаїв.

F:\IMG_0112.JPG

VІ. Підсумок уроку.

  • Ось ми і зібрали Квітку пізнання. Всі завдання виконано. Залишається зробити підсумок.
  • Яку тему вивчали на нашому уроці?
  • Що ж таке сім’я?
  • Які взаємовідносини повинні бути в сім’ях?
  • А вашим сім’ям хочу побажати:
  • Сімейна радість
    Щасливі обличчя!
    Бажаю всім сім'ям
    Любов'ю світитися!

    Хай в родинах веселий
    Звучить дитячий сміх,
    Добрий і радісний
    Свято для всіх!

    Любов процвітає
    Кругом по Землі!..
    Мир вашому дому
    І  кожній сім’ї !
  • (Е. Морозова )
  • Закінчити урок я хочу піснею.

Н. Яремчук «Родина»

Тема. Родина.

Мета:розширити знання учнів про родину та її значення в житті людини; формувати у дітей правильне уявлення про сім'ю;

розвивати активність мис­лення, творчу думку, розширювати і збагачувати словниковий запас учнів;

виховувати в дітей почуття любові й поваги до своєї родини; дати можливість відчути комфорт i радість від родинного оточення i спілкування; учити взаєморозуміння, взаємодопомоги, усвідомлення своїх обов'язків; закласти в учнів бажання виявляти увагу й повагу до рідних, творити добро, нести красу в дім своїми думками й учинками; сприяти розумінню  необхідності міцних родинних зв’язків, важливості  родинного єднання; формувати відчуття гордості за свою велику українську родину. 

Обладнання: ілюстрації, сімейні фото,грамзапис пісні «Родина»у виконанні Н.Яремчука, квітка Пізнання, картки з прислівями, плакат з написом «Сім’я»

План – конспект уроку

І. Організація учнів.

     1. Привітання з учнями та гостями.

  1. Створення позитивної мотивації. Вправа «Емоції».

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда з використанням ілюстрації, що зображує родину.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

1. Вступна розповідь вчителя.

2. Запис теми в зошит.

3.Читання віршів про сім’ю учнями класу.

ІV. Виклад нового матеріалу.

  1. Робота над загадками.
  2. Розповідь дітей про сім’ю.

Фізхвилинка

3. Робота над пам’яткою.

  1.      Закріплення вивченого матеріалу.

 1. Робота над оповіданням В. Сухомлинського.

  1. Робота над малюнками.

3. Робота над прислів’ями.

VІ. Підсумок уроку.

                                                Хід заняття

І. Організація учнів.

1.Нервово-психологічна підготовка

Пролунав уже дзвінок,

Нас покликав на урок.

Часу ми не гаємо,

Урок  розпочинаємо.

F:\IMG_0091.JPG

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 1. Бесіда з використанням ілюстрації, що зображує родину.

)http://cs418417.vk.me/v418417719/2269/ByElOPTP7VY.jpg

  • Як можна назвати групу людей, зображених на фото? (Сім’я, родина)
  •  Що таке родина?F:\IMG_0093.JPG

F:\IMG_0095.JPG

Вчитель вивішує плакат і зачитує вислів.

http://svitppt.com.ua/images/1/852/770/img3.jpg

- Давайте всі разом прочитаємо, що таке сім’я.

(Діти зачитують вислів)

- Як ви думаєте, чи щаслива родина на фото?

- Як ви здогадалися?

Вчитель зачитує вірш.

А я люблю, коли стіл накривається,
І до нього вся родина ввечері збирається:
Молоді, діти, бабуся і дід, -
Ось це справжній сімейний обід! 
Скатертина красива, особи щасливі,
Страви куштують: краса, аромат.
Нам дуже такі хвилини важливі:
Сім я, і всі разом, добрі і дружні!

(Л. Шихуцкая)

Вчитель вивішує плакат і зачитує вислів.

https://4.bp.blogspot.com/-dayLoayMIKM/Vzccfo8n82I/AAAAAAAAA0Q/KDXTSEw-2k8WPTB8ZbTVL0WirGn7wm-iwCLcB/s1600/____%2B___%2527_.jpg

-Сім’я – це найдорожче й найцінніше, що є в людини, тому 15 травня  відмічають Міжнародний день сім’ї.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Вступна розповідь вчителя.

     - Сподіваюсь нам буде цікаво на уроці. Сьогодні ми будемо говорити про родину та взаємовідносини в родині, тому що сім’я, родина посідає особливе місце в житті людини. Тато і мама дали вам життя, вони доглядають за вами, турбуються про вас, радіють вашим успіхам і сумують через невдачі. Ваші батьки виховують вас, привчають до праці, дуже вас люблять.

Кожна сім’я – це частинка великого українського народу.

 

2. Запис теми в зошит.

- Діти, запишіть тему уроку та вислів, що таке сім’я в зошит.

( Діти працюють в зошитах).

F:\IMG_0097.JPG

- Сьогодні   перед нами дивне завдання. Ми маємо зібрати пелюстки  Квітки пізнання. Злий вітер розкидав їх, а щоб зібрати квітку, треба виконати певні завдання.

3. Читання віршів про сім’ю учнями класу.

- Щоб повернути  першу  пелюстку, треба прочитати вірші про сім’ю, які ви підготували.

(Діти читають вірші про сім’ю)

 

На світі білому єдине,

Як і Дніпрова течія,

Домашнє вогнище родинне,

Оселя наша і сімя.

В щасливі і сумні години,

Куди б нам не стелився шлях,

Не згасне вогнище родинне

В людських запалених серцях.

 

Усе, що є найкраще у дитини:
Її талант, культура, доброта —
Від тата й мами йде і від родини —
Незаперечна істина свята.


Сім’я, родина — це велике диво,
Там є любов і ласка, і тепло.
Там дітям затишно і радісно, й щасливо,
Тепер у нас і завжди так було.


Як тато є й матуся є рідненька,
Там добре дітям, є в них доброта.
В дітей тоді й сорочечка біленька,
І ластівкою мрія заліта.

  • Зворушливі слова ви зачитали про родину.
     

ІV. Повідомлення нового матеріалу.

  • Робота над загадками.
  • Щоб повернути другу пелюстку, потрібно виконати слідуючі завдання. Спочатку будемо відгадувати загадки та працювати з підручником.

 

Хитрі очі, дві косички.

У веснянках ніс та щічки.

Непосида невеличка називається... (сестричка).

 

Сильний, добрий, справедливий,

Біля нього ми щасливі.

Знає, вміє він багато.

Гордимось, бо це наш... (тато).

 

Пестить, ніжить, і голубить,

Розуміє, дуже любить.

Я до неї пригорнуся,

Бо вона — моя... (матуся).

 

Ніжна, лагідна, рідненька,

Як голубонька, сивенька.

Нам би небо прихилила.

Це ... наша мила. (Бабуся.)

 

Він чимало літ прожив,

На повагу заслужив.

Для матусі він — татусь,

А для мене він — ... (дідусь).

  • Бабуся, дідусь, мама, тато, сестричка (або бра­тик) — це ваша... (родина).
  • Зараз я хочу, щоб ви в сердечках намалювали стільки маленьких сердечок, скільки чоловік у вашій родині. Це друге завдання.

Діти малюють.

  •                 Сердечко – це символ чого? (Любові).

-Отже, я хочу, щоб у ваших сім’ях завжди панувала любов і злагода. Дуже хочеться, діти, щоб ви розуміли своїх батьків, любили їx. Бо по-справжньому любити їx — означає приносити в дім мир i спокій, не завдавати батькам болю, образи, прикрощів. 
Бережітъ здоров'я своїх батьків.

F:\IMG_0100.JPG

  • Розповідь дітей про сім’ю.
  •    Щоб повернути третю пелюстку, потрібно розказати про свою сім’ю за  планом, який ви бачите на дошці та прочитати пам’ятку щодо правил поведінки в сім’ї.
  •       
  • Моя сім’я___________. Вона складається з _________.
  • Мою маму звуть ________. Вона працює ____________.
  • Мій тато — __________. Він працює _______.
  • Братик _______. Йому _____років.
  • Сестричка ________. Їй _______ років. Вона __________.
  • Я люблю свою родину.

F:\IMG_0102.JPG

Фізкультхвилинка

  • Робота над пам’яткою.
  • У нашого народу є традиційна родинна мораль (тобто правило): діти, онуки повинні з повагою, чемно, шанобливо ставитися до старших, своїх батьків, допомагати їм, піклуватися про них.
  • Як ви відноситесь до своїх близьких?
  • Прочитайте на дошці пам’ятку правил поведінки в сім’ї.
  •    Пам’ятка щодо правил поведінки в сім’ї.
  1.    До всіх у родині будь уважним і ласкавим.
  2.    Роби всім приємне.
  3. Не завдавай ані прикрощів, ані болю своїм рідним.
  4.    Кажи тільки правду.

- Я думаю ви ці правила запам’ятаєте і будете виконувати їх завжди.

V. Систематизація одержаних знань.

     1. Робота над оповіданням В. Сухомлинського.

- Щоб повернути четверту пелюстку, потрібно прослухать невеличкі оповідання

 В. Сухомлинського. Що автор хотів показати цим оповіданням? Чого вчить оповідання?

Сьома дочка
     Було у матері сім дочок. Ось поїхала одного разу мати в гості до сина, а син жив далеко-далеко. Повернулась додому аж через місяць.
Коли мати ввійшла до хати, дочки одна за одною почали говорити, як вони скучали за матір’ю.
— Я скучила за тобою, немов маківка за сонячним променем, — сказала перша дочка.
— Я ждала тебе, як суха земля жде краплину води, — промовила друга дочка.
— Я плакала за тобою, як маленьке пташеня за пташкою, — сказала третя.
— Мені тяжко було без тебе, як бджолі без квітки, — щебетала четверта.
— Ти снилась мені, як троянді сниться краплина роси, — промовила п'ята.
— Я виглядала тебе, як вишневий садок виглядає соловейка, — сказала шоста.
А сьома дочка нічого не сказала. Вона зняла з ніг матусі взуття й принесла їй води в мисці помити ноги.

  1. Робота над малюнками.

- Щоб повернути п’яту пелюстку нашої квітки, потрібно попрацювати з малюнками.

- Чого навчили вас батьки, а чого вчителі?

D:\Документы\ть.tif

  • Що ви бачите на малюнах?

http://narodna-osvita.com.ua/uploads/osnovy-5-boychenko_files/96.png

- Що ви можете сказати про взаємовідносини в цих сім’ях?

3. Робота над прислів’ями.

- Щоб повернути шосту пелюстку квітки, потрібно попрацювати над прислів’ями.

    - Склади прислів’я, з’єднавши відповідні частини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Як ви розумієте прислів’я « Яка сім’я, такий і я»
  • Діти схожі на своїх батьків. Цю осо­бливість люди помітили ще в давні часи. Ви — об­личчя родини, відбиток її традицій, звичаїв.

F:\IMG_0112.JPG

VІ. Підсумок уроку.

  • Ось ми і зібрали Квітку пізнання. Всі завдання виконано. Залишається зробити підсумок.
  • Яку тему вивчали на нашому уроці?
  • Що ж таке сім’я?
  • Які взаємовідносини повинні бути в сім’ях?
  • А вашим сім’ям хочу побажати:
  • Сімейна радість
    Щасливі обличчя!
    Бажаю всім сім'ям
    Любов'ю світитися!

    Хай в родинах веселий
    Звучить дитячий сміх,
    Добрий і радісний
    Свято для всіх!

    Любов процвітає
    Кругом по Землі!..
    Мир вашому дому
    І  кожній сім’ї !
  • (Е. Морозова )
  • Закінчити урок я хочу піснею.

Н. Яремчук «Родина»

 

docx
Додав(-ла)
Скрипек Рита
Додано
21 січня 2022
Переглядів
1214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку