Конспект уроку: "Японська народна казка ««Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний колорит японських казок."

Про матеріал

Даний конспект уроку допоможе вчителю познайомити учнів зі своєрідністю японської культури, національним колоритом японських казок; поглибити знання про казку як жанр фольклору; розвивати навички виразного читання, усного малювання та асоціативного мислення; формувати вміння цілісного аналізу тексту; навчати учнів розкривати головну думку казки, висловлювати власне оціночне ставлення до героїв і враження від прочитаного твору; виховувати повагу й інтерес самобутньої культури Японії, почуття дружби й краси, спостережливість.

Перегляд файлу

 

Тема: Японська народна казка ««Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний колорит японських казок. Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро

Мета уроку: познайомити учнів зі своєрідністю японської культури, національним колоритом японських казок; поглибити знання про казку як жанр фольклору; розвивати навички виразного читання, усного малювання та асоціативного мислення; формувати вміння цілісного аналізу тексту; навчати учнів розкривати головну думку казки, висловлювати власне оціночне ставлення до героїв і враження від прочитаного твору; виховувати повагу й інтерес самобутньої культури Японії, почуття дружби й краси, спостережливість.

Хід уроку

 

Орла по крилах пізнають, а людину - по вчинках.

Японська приказка

 

1.      Слово вчителя .

-Що ми вчили на прошлому уроці?

- Що ми узнали про Японію?

- Чому Японію звуть  країной восходящего сонця?

- Які слова в людей асоціюються з Японією?

(ікебана, кімоно, сакура, сумо, самурай,  нецке  (японська мініатюрна скульптура - фігурка від 2,5 до 15 с).

 На ціому уроці ми продовжемо  знайомитися з японськими казками і традиціями Японії.

ІІ. Сприйняття навчального матеріалу

  Розповідь учителя про давні японські традиції – складову японської культури.

Любов до природи – головна риса японців і важлива складова їхньої національної традиції. Природа і людина в японській культурі – єдине ціле.

Традиційна страва японців – рис. До нього особливе шанобливе ставлення, як до хліба.

У японській культурі є особливе поняття «ґірі» - обов’язок того, хто служить вірно і чесно. Японець не може порушити цей святий обов’язок, як і дане ним слово.

 

Дім у японській культурі має особливе значення і користується великою пошаною. У дім не можна заходити з поганими думками, а тим більше - з поганими вчинками.

Дослідницьке завдання уроку: знайти відображення цих традицій у казці «Момотаро, або Хлопчик-персик».

Виразне читання та тлумачення казки «Момотаро, або Хлопчик-Персик».

Завдання для усвідомлення змісту твору та жанрової природи.

Завдання1. Поділіть текст на частини, назвіть кожну з них.

План.

 

1. Самотні дід і баба.

2. Хлопчик із персика.

3. Юнак вирушає підкоряти Острів Чудовиськ.

4. Слуги Мамотаро.

5. Перемога над чудовиськами.

6. Винагорода героя.

Завдання 3. «Уважний читач» .

Напиши, що дали в дорогу Момотаро його прийомні батьки? Яке призначення цих подарунків?

(Просяний корж – (за О.Ніколенко)- традиційна страва (цукерка – кібі-данго) в провінції Кібі (батьківщині Момотаро, нині префектура Окаяма), її виготовляють із борошна проса та особливого рису).

Особливості японської народної казки.

Учитель: Казка в кожного народу — це своєрідне дзеркальце, в якому відображено його культуру і традиції.   Японські казки передусім вражають надзвичайною своєрідністю.

Персонажі японських казок — люди (хлопець і дівчина, чоловік і дружина, дід і баба, селянин, ремісник, рибалка, настоятель храму, вельможа), птахи та звірі (горобець, журавель, лисиця, анукі — єнотоподібний собака, черепаха, мавпа, жаба), божества, чудовиська й перевертні, духи морів і гір.

Сюжетом казки нерідко є боротьба бідного з багатим, людини з чудовиськами, злими духами і перевертнями.

За тематикою казки можна поділити на героїчні, соціально-побутові, чарівні, казки про тварин.   У казках про звірів здебільшого розповідається, як тварини — звірі, риби та птахи — віддячують людині добром за добро.

Окрема група казок про кару, що зазнали ті, хто вчинив комусь зло!

Чимало персонажів японських казок часто опиняються в скруті, з якої кінець кінцем виходять переможцями.

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу. Підсумкова бесіда.

Звернення до епіграфа: поміркуйте, які риси характеру розкривають вчинки Момотаро?

-Поміркуй, які з цих японських прислів’їв ілюструватимуть головну думку твору?

Перлина любить ховатися у непоказній оболонці.

Праця – основа основ!

Коли працюєш, працюй заради себе, а не заради інших.

Орла по крилах пізнають, а людину - по вчинках.

Удома завжди добре, на чужині - завжди немило.

Як ти до людей, так і вони до тебе.

Суди себе тою ж мірою, що й інших, прощай їх, як самого себе.

Хто робить добро, той довше живе.

-         Поміркуйте, які віковічні моральні цінності японського народу утверджуються у казці? (Мудрість. Здоров’я. Радість. Працьовитість. Сміливість. Доброта. Життя в гармонії з природою).

-         Чому Момотаро став національним героєм? (Своїми вчинками Момотаро втілює віковічні цінності японського народу).

Назвіть особливості японських казок

V. Заключне слово вчителя .

А тепер візьміть у ліву долоньку, вона ближче до серця, ті знання, які у вас є. У праву – ті знання, які отримали сьогодні. З’єднайте долоньки і покладіть їх до душі. І пам’ятайте, за добро – добром платять. Залишайтеся добрими, ніжними до самих себе і до всіх, хто вас оточує.

Домашне  завдання:

Створити ілюстрацію до казки.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
4.3
Загальна:
4.2
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Легка Ірина Іванівна
    Є лексичні, орфографічні помилки в конспекті. Прикро...
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    3.0
  2. Слубська Наталія Іванівна
    Урок відповідає темі, вдало підібрані завдання.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гутовская Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 січня 2018
Переглядів
8807
Оцінка розробки
4.2 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку