Конспект уроку: "Японська народна казка ««Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний колорит японських казок."

Про матеріал

Даний конспект уроку допоможе вчителю познайомити учнів зі своєрідністю японської культури, національним колоритом японських казок; поглибити знання про казку як жанр фольклору; розвивати навички виразного читання, усного малювання та асоціативного мислення; формувати вміння цілісного аналізу тексту; навчати учнів розкривати головну думку казки, висловлювати власне оціночне ставлення до героїв і враження від прочитаного твору; виховувати повагу й інтерес самобутньої культури Японії, почуття дружби й краси, спостережливість.

Перегляд файлу

 

Тема: Японська народна казка ««Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний колорит японських казок. Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро

Мета уроку: познайомити учнів зі своєрідністю японської культури, національним колоритом японських казок; поглибити знання про казку як жанр фольклору; розвивати навички виразного читання, усного малювання та асоціативного мислення; формувати вміння цілісного аналізу тексту; навчати учнів розкривати головну думку казки, висловлювати власне оціночне ставлення до героїв і враження від прочитаного твору; виховувати повагу й інтерес самобутньої культури Японії, почуття дружби й краси, спостережливість.

Хід уроку

 

Орла по крилах пізнають, а людину - по вчинках.

Японська приказка

 

1.      Слово вчителя .

-Що ми вчили на прошлому уроці?

- Що ми узнали про Японію?

- Чому Японію звуть  країной восходящего сонця?

- Які слова в людей асоціюються з Японією?

(ікебана, кімоно, сакура, сумо, самурай,  нецке  (японська мініатюрна скульптура - фігурка від 2,5 до 15 с).

 На ціому уроці ми продовжемо  знайомитися з японськими казками і традиціями Японії.

ІІ. Сприйняття навчального матеріалу

  Розповідь учителя про давні японські традиції – складову японської культури.

Любов до природи – головна риса японців і важлива складова їхньої національної традиції. Природа і людина в японській культурі – єдине ціле.

Традиційна страва японців – рис. До нього особливе шанобливе ставлення, як до хліба.

У японській культурі є особливе поняття «ґірі» - обов’язок того, хто служить вірно і чесно. Японець не може порушити цей святий обов’язок, як і дане ним слово.

 

Дім у японській культурі має особливе значення і користується великою пошаною. У дім не можна заходити з поганими думками, а тим більше - з поганими вчинками.

Дослідницьке завдання уроку: знайти відображення цих традицій у казці «Момотаро, або Хлопчик-персик».

Виразне читання та тлумачення казки «Момотаро, або Хлопчик-Персик».

Завдання для усвідомлення змісту твору та жанрової природи.

Завдання1. Поділіть текст на частини, назвіть кожну з них.

План.

 

1. Самотні дід і баба.

2. Хлопчик із персика.

3. Юнак вирушає підкоряти Острів Чудовиськ.

4. Слуги Мамотаро.

5. Перемога над чудовиськами.

6. Винагорода героя.

Завдання 3. «Уважний читач» .

Напиши, що дали в дорогу Момотаро його прийомні батьки? Яке призначення цих подарунків?

(Просяний корж – (за О.Ніколенко)- традиційна страва (цукерка – кібі-данго) в провінції Кібі (батьківщині Момотаро, нині префектура Окаяма), її виготовляють із борошна проса та особливого рису).

Особливості японської народної казки.

Учитель: Казка в кожного народу — це своєрідне дзеркальце, в якому відображено його культуру і традиції.   Японські казки передусім вражають надзвичайною своєрідністю.

Персонажі японських казок — люди (хлопець і дівчина, чоловік і дружина, дід і баба, селянин, ремісник, рибалка, настоятель храму, вельможа), птахи та звірі (горобець, журавель, лисиця, анукі — єнотоподібний собака, черепаха, мавпа, жаба), божества, чудовиська й перевертні, духи морів і гір.

Сюжетом казки нерідко є боротьба бідного з багатим, людини з чудовиськами, злими духами і перевертнями.

За тематикою казки можна поділити на героїчні, соціально-побутові, чарівні, казки про тварин.   У казках про звірів здебільшого розповідається, як тварини — звірі, риби та птахи — віддячують людині добром за добро.

Окрема група казок про кару, що зазнали ті, хто вчинив комусь зло!

Чимало персонажів японських казок часто опиняються в скруті, з якої кінець кінцем виходять переможцями.

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу. Підсумкова бесіда.

Звернення до епіграфа: поміркуйте, які риси характеру розкривають вчинки Момотаро?

-Поміркуй, які з цих японських прислів’їв ілюструватимуть головну думку твору?

Перлина любить ховатися у непоказній оболонці.

Праця – основа основ!

Коли працюєш, працюй заради себе, а не заради інших.

Орла по крилах пізнають, а людину - по вчинках.

Удома завжди добре, на чужині - завжди немило.

Як ти до людей, так і вони до тебе.

Суди себе тою ж мірою, що й інших, прощай їх, як самого себе.

Хто робить добро, той довше живе.

-         Поміркуйте, які віковічні моральні цінності японського народу утверджуються у казці? (Мудрість. Здоров’я. Радість. Працьовитість. Сміливість. Доброта. Життя в гармонії з природою).

-         Чому Момотаро став національним героєм? (Своїми вчинками Момотаро втілює віковічні цінності японського народу).

Назвіть особливості японських казок

V. Заключне слово вчителя .

А тепер візьміть у ліву долоньку, вона ближче до серця, ті знання, які у вас є. У праву – ті знання, які отримали сьогодні. З’єднайте долоньки і покладіть їх до душі. І пам’ятайте, за добро – добром платять. Залишайтеся добрими, ніжними до самих себе і до всіх, хто вас оточує.

Домашне  завдання:

Створити ілюстрацію до казки.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
3.2
Відповідність темі
3.8
Загальна:
3.3
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Дугенець Людмила Володимирівна
    Шановна, перевірте свій конспект на орфографічні, пунктуаційні та лексичні помилки. Перш ніж публікувати не завадило б прочитати уважно! Поважайте українську мову. Адже ви вчитель!!!!
    Загальна:
    1.7
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    3.0
  2. Крижак Олеся
    Загальна:
    2.3
    Структурованість
    2.0
    Оригінальність викладу
    2.0
    Відповідність темі
    3.0
  3. Легка Ірина Іванівна
    Є лексичні, орфографічні помилки в конспекті. Прикро...
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    3.0
  4. Слубська Наталія Іванівна
    Урок відповідає темі, вдало підібрані завдання.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Гутовська Тетяна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
27 січня 2018
Переглядів
32143
Оцінка розробки
3.3 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку