Мета уроку:
•удосконалити знання та вміння учнів з даної теми; навички побудови графіка квадратичної функції, вміння проводити елементарне дослідження функції;
•розвивати обчислювальні навички, графічну культуру, мислення, пам'ять, кмітливість, увагу, ініціативність, уміння працювати самостійно.
•виховувати навички колективної роботи та співпраці, формувати пізнавальний інтерес, акуратність, працьовитість, дисциплінованість.
Очікувані результати: учні повинні вміти розпізнавати квадратичну функцію з поміж інших елементарних функцій, знаходити координати вершини, нулі й напрямки віток графіка квадратичної функції, виконувати побудову графіка квадратичної функції, досліджувати властивості квадратичної функції аналітично й за графіком.
Дата ___/___/___ Клас __________ Прізвище учителя _________________________
Урок № 23
(алгебра 9 клас)
Тема уроку: Розв’язування вправ з теми «Квадратична функція» (Слайд 1)
Мета уроку: (Слайд 2)
Очікувані результати: учні повинні вміти розпізнавати квадратичну функцію з поміж інших елементарних функцій, знаходити координати вершини, нулі й напрямки віток графіка квадратичної функції, виконувати побудову графіка квадратичної функції, досліджувати властивості квадратичної функції аналітично й за графіком.
Обладнання: комп’ютер, картки, роздатковий матеріал.
Тип уроку: урок удосконалення знань, умінь і навичок.
Вид уроку: урок – презентація.
Епіграф уроку: «Формула іноді здається більш мудрою, ніж людина, яка її придумала»
Б.Больцано (Слайд 3)
Хід уроку
■ I. Організаційний етап (1 хв.)
▪ Привітання
▪ Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______
▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку
■ II. Перевірка домашнього завдання (3 хв.)
№ 11.3.
■ III. Формулювання мети й завдань уроку, мотивація навчальної діяльності (3 хв.)
▪ Оголошення теми уроку
▪ Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку
▪ Мотивація навчальної діяльності
Повідомлення вчителем теми уроку, мети, задач уроку, епіграфу, виду уроку.
Учитель: — Сьогодні у нас з вами незвичайний урок алгебри, ми проведемо звами урок-подорож. За допомогою інформаційних технологій нам необхідно буде закріпити знання, отримані з теми «Квадратична функція». Зібратися разом — це початок, триматися разом — це прогрес, працювати разом — це успіх. І тому я бажаю вам сьогодні успіху, а для цього ви маєте бути: уважними та самостійними, працьовитими та послідовними, ініціативними та хоробрими. Тож до роботи!
Наш маршрут подорожі: (Слайд 5)
Сьогодні на протязі всього уроку ви будете оцінювати свою роботу самі, виставляючи заслужені бали в оціночний лист, що знаходиться перед вами на парті.
Пам’ятка учасника подорожі: (Слайд 6)
використовуючи час.
Не можна:
Девіз:
Вмій кмітливо все збагнути,
Першим в відповіді бути.
Вирушаєм всі у путь – Нас цікаві речі ждуть. (Слайд 7)
■ IV. Актуалізація опорних знань (15 хв.)
З історії розвитку поняття функції.
Один учень виходять до дошки з портретом математика Миколи Лобачевського, і зачитує його біографію.
Квадратична функція її графік та властивості.
Свої здібності людина
може спізнати,
тільки спробувавши
застосувати їх на ділі.
Луцій Анней Сенека
А тепер перевіримо наскільки добре ви засвоїли даний матеріал. (Слайд 11-20)
Графік – це лінія,
що говорить,
яка може багато
про що розповісти.
М.Б.Балк
називають …
Молодці всі ті, хто добре
справився із заданим
завданням.
■ V. Удосконалення знань, умінь і навичок (20 хв.)
Крок до зірок… (Слайд 22-26)
Відповідь: 1), 4), 5), 8).
Робота в групах:
Завдання для 1 групи:
Завдання для 2 групи:
x |
-1 |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
y |
0 |
-5 |
-8 |
-9 |
-8 |
-5 |
0 |
Фізкульт-хвилинка (Слайд 33)
Руки поставили ліктями на парту, долоні прийняли форму параболи.
Що відбувається з вітками параболи, якщо функція - долоні розкриваються, як квітка.
А якщо - долоні тягнуться вверх - квітка прикриває свої пелюстки.
Руки розслабили, спинки випрямили. Продовжуємо роботу.
x |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
y |
0 |
5 |
8 |
9 |
8 |
5 |
0 |
Робота в командах. Завдання для 1 і 2 команди:
(Слайд 35-37)
x |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
y |
8 |
3 |
0 |
-1 |
0 |
3 |
8 |
■ VII. Підбиття підсумків уроку (2 хв.) (Слайд 38)
■ VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання (1 хв.) (Слайд 39-40)
За підручником “Алгебра 9 ” – А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір.
№ 11.7 (середній рівень) – стор. 102, № 11.9 (високий рівень) – стор. 102.
■ ІХ. Виставлення оцінок
Вчитель збирає оціночні листи, звіряє самооцінку учнів зі своєю оцінкою і на наступному уроці коментує згоду або незгоду з самооцінкою учнів.
1