Тема: Арифметична прогресія. Розв’язування вправ.
Мета: формувати навики та вміння обчислювання елементів арифметичної прогресії; суми її членів; розвивати логічне мислення; підтримувати інтерес до вивчення теми.
Тин уроку: урок формування умінь і навичок.
Хід уроку.
Математичний диктант.
а) 3, 3, 3,...; в) 3, 7, 12, 24,...;
б) 2, 0, 0, 0,...; г) 5, 6, 7, 8,...;
ІІІ. Розв’язування задач і вправ.
1. Знайдіть перший член і різницю арифметичної прогресії (Сn), якщо =27, С27=6.
2. Чи містить арифметична прогресія 2; 9; ... число:
а) 156; б) 295?
(Перше завдання виконується біля дошки, а друге самостійно).
3. В арифметичній прогресії (Хn) перший член дорівнює 8,7, а різниця (-0,3). Для яких членів прогресії виконується умова Хn 0 ?
4. Знайдіть суму членів арифметичної прогресії з 15 по 30 включно, якщо перший член дорівнює 10, а різниця 3.
(Розв’язати 2-ма способами).
1 спосіб 2 спосіб
*14=413, тоді =1192
1605-413=1192,
5.(робота в парах). Знайти суму всіх цілих чисел, що належать проміжку:
а) [-30; 70]; б) [-70; -30]; в) (-70; 70).
6.Знайдіть суму натуральних чисел менших від 1000, які
а) кратні 3; б) кратні 5; в) кратні 12.
7.Знайдіть арифметичної прогресії, якщо d=15, =1326.
IV.Робота в групах (гра “Брейн-ринг”).
Клас поділяється на групи, кожна з яких обирає капітана. Якщо відповідь готова, то капітан сигналізує свистком або сигнальною карткою. Час обговорення - до 1 хв.
Завдання.
(1, 6, 11, 16, 21) (2, 7, 12, 17, 22).
Учитель стоїть спиною до дошки. Учні називають номер числа, а вчитель миттєво називає саме число. Слід пояснити, як він це робить.
§ 18 № 558, 553, 562.