Тема уроку. Квадратна нерівність. Розв'язування квадратних нерівностей.
Мета уроку: закріпити знання учнів про зміст означення квадратних нерівностей та схему їх розв'язування; удосконалити вміння учнів розв'язувати квадратні нерівності та нерівності, що зводяться до квадратних шляхом рівносильних перетворень, а також виробити вміння використовувати ці вміння під час розв'язування систем квадратних нерівностей та для розв'язування задач дослідницького характеру. Виховувати уміння сконцентруватися, слухати інших, співпереживати, формувати сприятливий моральний клімат в класі. Розвивати інтелект учнів, уміння аналізувати, класифікувати, порівнювати , робити умовиводи за аналогією.
Тип уроку: закріплення знань, закріплення та вдосконалення вмінь.
Наочність та обладнання: опорний конспект, картки для самостійної роботи,картки для встановлення відповідності, комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка, картки для самооцінення
Хід уроку
I. Організаційний етап
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу, роздає картки для самооцінення
II. Перевірка домашнього завдання (7 хв)
«Математична зарядка»
Інші учні записують домашнє завдання біля дошки
III. Формулювання мети і завдань уроку.
За допомогою логічного диктанту ми дізнаємося тему уроку
К – Як називається значення змінної, яке рівняння перетворює в правильну числову рівність? ( Корінь)
В – Як називають частини параболи? (Вітки)
А –Як називають твердження, яке приймається без доведення? (Аксіома)
Д – Як для квадратного рівняння називають вираз в2 -4ас?
(Дискримінант)
Р – Як називаються нерівності, якщо кожний розвязок однієї з них , є розв’язком другої нерівності? ( Рівносильні)
А – Як називається перша координата точки? (Абсциса)
Т – Як називається спосіб задання функції у вигляді таблиці значень змінної Х і відповідних значень змінної У? ( Табличний)
И – (остання буква)Як називають доданки, які відрізняються тільки числови ими коефіцієнтами?
( подібнимИ )
Ч – Як називають нерівність, яка містить тільки числа? ( Числова)
Н – Як називають вираз ах > в? (Нерівність)
А – Як називається змінна Х? (Аргумент)
ФУНКЦІЯ –Як називається змінна У в виразі У= f(х)?
Мотивація навчальної діяльності учнів (3 хв)
Сьогодні я тримаю в руках глобус. Дуже потрібна річ на сьогоднішньому уроці. Адже ми будемо подорожувати , а саме відпливемо на незвіданий острів знань в Математичному Океані.
Кожна людина перебуває постійно у подорожі з якої черпає все красиве, нове і корисне. Хто подорожує у сні, хто наяву. Наше реальне життя – це також подорож.
Щоб отримати скарб, вам потрібно подолати шість королівств. Потрапити в кожне з них проста річ та вийти з нього ви зможете лише тоді коли виконаєте завдання королівства та знайдете частину скарбу що і стане перепусткою в подальшу подорож. Тож побажає вам удачі та звісно перемоги. Рушаймо…
IV. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
1.Усні вправи (3 хв)
V. Доповнення знань
2. встановити відповідність(7 хв)
На жовтих картках написані формули, які відповідають деяким графікам, на зелених – графіки, які відповідають цим формулам. Ви повинні відшукати та співставити графік та формулу, які відповідають один одному
3.Математичний диктант (5 хв)
Користуючись рисунком із зображенням графіка функції ,, записати множини розв’язків нерівностей у завданнях 1-4.
За допомогою рисунка, на якому зображений графік функції , записати множину розв’язків нерівностей у завданнях 5-7.
Відповіді:
VI. Формування вмінь
4.Самостійна робота (10 хв)
1 варіант
Розв’язати нерівність
1)
2) (х+7)(х-1)
3)
2 варіант
Розв’язати нерівність
1)
2) (х-2)(х+3)<0
3)
Логічна розминка
1. Ось Вам дві монети (дає монети номіналом 2 к. і 25 к.). Я вгадаю, у якій руці яка монета. Числове значення монети, яка у тебе у правій руці помнож на 4, а числове значення монети, що лежить у лівій руці, помнож на 7. Додай ці числа і скажи: парне чи непарне число ти отримав. (Ключ для відгадування: якщо парне число,то в правій руці 25 к., а в лівій — 2 к., а якщо непарне, то навпаки).
2. Відгадування номера вашого будинку і скільки вам років.
Номер вашого будинку помножте на 2. Додайте 5 і результат помножте на 50. Тепер додайте кількість своїх років. Додайте 365, відніміть 615. Назвіть результат. Вам ... (Ключ для відгадування: нехай вам назвали число 2953. Дві останні цифри вказують на кількість років (53 роки), інші цифри вказують номер будинку (29). Отже, учаснику 53 роки і номер будинку 29.)
5.Робота з підручником
№498 ( а,б ), ст. 120.(10 хв)
Розв’язати нерівність методом інтервалів
А)
№502 (а), ст. 120.
Розв’язати нерівність методом інтервалів
А)
VII. Підсумки уроку
6. Знайди помилку (7 хв)
VIII. Підсумок
В кожному королівстві ми отримали частину скарбу і в результаті знайшли найкращий скарб – це знання, а що може бути важливішим за знання.
Сьогодні на уроці також ми повторили і закріпили поняття квадратичної функції та нерівностей, побудову графіка та дослідження її властивостей, геометричні перетворення графіків функції, розв’язали вправи та задачі з вивченої теми. Я дякую за активну роботу і співпрацю на уроці. Ви оцінили свою роботу на уроці в оцінному аркуші, і я впевнена, що ви це зробили об’єктивно. Тепер ви умієте застосовувати набуті знання, а це означає, що кожен із вас як і сьогодні, так і в майбутньому буде компетентний в певній галузі
VIII. Домашнє завдання
№499, 501 – 1 група
№ 482(а,б,в,г,д,е) – 2 група
№ 487, 496 – 3 група
1