Урок № 43 Дата 30.03.2020р.
Вітаю з першим робочим днем четвертої чверті!
Гадаю, ви вже пристосувались да такого способу навчання і наступні уроки будуть набагато продуктивнішими за попередні.
Бажаю вам міцного здоров´я, натхнення і бажання отримувати нові знання та поглиблювати вже придбанні!!!
Читайте уважно мої конспекти, дотримуйтесь усього того, що там буде сказано і я гадаю, що ми з вами гідно пройдемо цей курс навчання.
Увага!
Все, що прописано курсивом, повино обов´язково бути записано у вашому зошиті.
Сьогодні ми з вами продовжуємо навчатися дистанційно. І мені хотілося би запропонувати наступний урок:
«Недостатньо мати лише гарний розум,
головне раціонально його використовувати»
Рене Декарт
Відкрийте зошити і запишіть:
Тридцяте березня
Класна робота
Тема. Формули суми перших п членів арифметичної прогресії.
Мета уроку: домогтися засвоєння учнями формул суми перших п членів арифметичної прогресії через перший і п-й члени та через перший член і різницю арифметичної прогресії. Виробити вміння: записувати вивчені формули залежно від умови задач, а також використовувати їх для розв'язування задач, що передбачають обчислення суми перших п членів арифметичної прогресії.
Тип уроку: засвоєння знань, вироблення вмінь.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
дорівнює 0; 4; -5.
ІІ. Формування знань
На попередніх уроках ми з вами вивчили арифметичну прогресію, її властивості та формулу п члена арифметичної прогресії.
Спробуйте знайти суму перших 10 натуральних чисел; суму перших 20 натуральних чисел.
Чи зручно додавати кожні числа?
Спробуємо вивести формулу для обчислення суми перших п членів арифметичної прогресії; виробити вміння її застосовувати при розв'язуванні задач.
Опорний конспект (обовязково записати у зошит)
Сума перших п членів арифметичної прогресії |
1. Якщо a1 і an — перший і п-й члени арифметичної прогресії (аn), то сума Sn перших п членів цієї прогресії дорівнює:
|
2. Якщо a1 і d — перший член і різниця арифметичної прогресії (ап), то сума Sn перших п її членів дорівнює:
|
Приклад. Знайдемо суму перших десяти членів арифметичної прогресії (аn), у якої: 1) a1 = 10, а2 = -10; 2) а1 = 2, d = -3. Розв'язання |
1) S10 = ∙ 10 = ∙ 10 = 0; |
2) S10 = ∙ 10 = (2a1 + 9d) ∙ 5 = (2 ∙ 2 + 9 ∙ (-3)) ∙ 5 = (4 – 27) ∙ 5 = = -23 ∙ 5 = -115. Відповідь: 1) 0; 2) -115. |
ІІI. Формування вмінь
Усні вправи
1. Задана скінченна послідовність: (аn): 2; -1; 5; -2; 9; -3; 15; -4. Знайдіть суму:
1) перших двох її членів;
2) перших п'яти її членів;
3) усіх її членів.
2. Знайдіть суму перших тридцяти членів арифметичної прогресії (хп),
у якої х1 = 5, х30 = 15.
3. Знайдіть суму перших десяти членів арифметичної прогресії (уп), у якої
y1 = 5, d = 3, заповнивши пропуски у формулі .
ІV. Підсумки уроку
1. За якою формулою можна обчислити суму перших ста членів арифметичної
прогресії, якщо відомі:
1) а1 і а100; 2) а1 і d; 3) а1 і а2?
2. Чи можна за формулою обчислити суму перших десяти членів
послідовності:
1) (аn): 2; 3; 4; 5; 6; ...;
2) (аn): 2; 4; 8; 16; 32; ...;
3) (ап): n; 3n; 5n; 7n; 9n.
V. Підсумок уроку.
1) На уроці я дізналась...
2) На уроці я навчився ...
3) На уроці я зрозуміла...
4) Найбільший мій успіх це...
5) Найбільші труднощі я відчув...
6) Я не вміла, а тепер вмію...
Ось і закінчився наш урок. Я всім висловлюю найкращі побажання. Гадаю, що урок пройшов цікаво і з користю для вас.
Бажаю вам успіхів у виконанні домашньої роботи!
Від класної роботи пропустили чотири клітинки вниз і записуємо:
Тридцяте березня
Домашня робота
VI. Домашнє завдання
1. Вивчити формули (див. опорний конспект).
2. Повторити: означення числової послідовності, формули, вивчені в темі «Арифметична прогресія» та властивості натурального ряду чисел.
3. Розв´язати завдання:
Не забудьте домашнє завдання відправити на Google – диск. Дуже чекаю!