До розіграшу
залишилось:
19 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

«Конспект уроку з англійської мови для 3-го класу на тему "My Friend "».

Про матеріал

Тема: "Я, моя сім'я, друзі." 3 клас.

Підтема: "My friend".

Цілі уроку:

Навчальна: Активізувати вживання лексики в мовленні, шляхом багаторазового, свідомого повторення матеріалу в різноманітних видах мовленнєвої діяльності на тему " My friend ". Практикувати учнів у складанні речень і тексту на вищезгадану тему. Повторити вживання "The Present Simpletense" .

Виховна: Виховувати позитивне ставлення до іноземної мови, до слова. Наполегливість у вивченні мови. Збагачувати знання за допомогою пісень, гри. Привчати учнів до інтелектуальної праці під час уроку. Прищеплювати любов до друзів.

Розвиваюча: Розвивати в учнів уміння логічно, послідовно будувати свої висловлювання. Розвивати фонетичний та інтонаційний слух, уяву, слухову і моторну пам'ять, мислення.

Обладнання уроку: Презентація, комп'ютер, телевізор, фонограми пісень.

Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть :

1.Вільно вживати лексику в мовленні на тему " My friend ".
Перегляд файлу

           УРОК №

Тема: "Я, моя сімя, друзі."  3 клас.

Підтема: "My friend".

 Цілі уроку:

Навчальна: Активізувати вживання лексики в мовленні, шляхом багаторазового, свідомого повторення матеріалу в різноманітних видах мовленнєвої діяльності на тему " My friend ". Практикувати учнів у складанні речень і тексту на вищезгадану тему. Повторити вживання "The Present Simple  tense" .

Виховна: Виховувати позитивне ставлення до іноземної мови, до слова. Наполегливість у вивченні мови. Збагачувати знання за допомогою пісень, гри. Привчати учнів до інтелектуальної праці під час уроку. Прищеплювати любов до друзів.

Розвиваюча: Розвивати в учнів уміння логічно, послідовно будувати свої висловлювання. Розвивати фонетичний та інтонаційний слух, уяву, слухову і моторну пам'ять, мислення.

Обладнання уроку: Презентація,  компютер, телевізор, фонограми пісень.

Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть :

1.Вільно вживати лексику в мовленні на тему " My friend ".

                                                         Хід уроку

  1. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

Good morning, dear children! ( Song  Good  morning ). Glad to see you. How are you?

Today we have an unusual lesson. There are many guests here and we’ll try to do our best to make this lesson interesting. (1 хв.)

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

T: I’d like to start our lesson with a little poem. Listen to it very attentively and try to guess  its  title.

My friend is nice. We like to play. We play together every day. We laugh and cry and laugh again because, you see, we’re best friends! Friends at school are big and small. Friends at school are best of all!

T: Now answer the question: What is the title of this poem?

     Ps: Friends

T: Yes, you are right. And can you guess now the topic of our today’s lesson?

Ps: My friend.

T: Yes, you  are  right. The theme of our lesson is “My friend”. The aim of our lesson is to speak about friends, classmates and friendship. We shall revise and practice the  words . We shall make some exercises. Then you’ll tell about friends.  At the end of our lesson we’ll discuss what friend can be called an ideal friend.    (2 хв.)

  1. Фонетична  зарядка.

T: Now, first of all, children, we must remember how to pronounce the English sounds correctly.  Let’s train our tongues and do some phonetic exercises. What sound is this? Repeat after me. [η]

 

Read the words with this sound after me, please : Playing, doing, reading, going, skating, skiing, watching, dancing, swimming, sitting, opening, flying, eating, getting, standing, washing, riding.

So, Masha, read all the words please. P2, P3.

Now let’s read the sentence with this sound. Рs, read please.

My friend likes studying English very much.

 

T: Ok, good work. Let’s go to the neхt task.  (3 хв.)

  1. Мовна зарядка.

T: Let’s play the game “Tell the rhyme”. I’ll tell you the word, you have to find the rhyme to it.

T: Find          P: kind

    Send              friend

    Long               strong

    Honey            funny

    Doll                 tall

     Port                short

     Mice               nice

 

   Great you are!    (1 хв.)        

  1. T: The neхt task is ‘’Listen and mime’’.

 My friend likes swimming in the sea.

 My friend likes sitting in a chair. 

 My friend likes opening the door.

 My friend likes flying in the air.

 My friend likes eating a banana.

 My friend likes getting in the car.

 My friend likes standing on one leg.

 My friend likes playing the guitar.

T: Oh, I see you have good mime !    (3 хв.)                              

  1. T: Now, children, ‘’Guess the word’’. Look at these words and try to guess what letters are missed? Read the words all together.

K..nd, tal.., frie..d, pla..ing, str..ng, fu..ny, s..ort, swim..ing. do..ng, re..ding, goi..g, ska..ing, sk..ing, w..tching, dan..ing, swi..ming, s..tting, open..ng, fl..ing.

       Great work!   (2 хв.)                               

7. Aктивізація  лексики.

 T: Let’s move on. What words can help you to describe people? Look at the pictures and say what kind of people they are.

Weak, strong, kind, funny, tall, short, angry…   (1 хв.)

 

 T: And now tell me do you have friends? Does your friend like skating, skiing,    playing chess, drawing, reading, sleeping. What does your friend like doing? Complete the sentences. ( 3 хв.)

 

  Т:  Good. And now let’s imagine that you have an interview. I am reporter and I’d like  to take an interview about your friends. Could you answer my questions, please? Are you ready?

Do you have a friend?

Do you have many friends?

Do you have the best friend? What’s his/her name?

How old is he ?

Where does he live?

Is he kind/strong?

What does your friend like doing?

Are you a good friend? (5 хв.)

T: Ok, good work.

  1. T: I see that you are tired a little.  Let’s have some rest and sing our favourite  song. The more we get together. (3хв.)
  2. And now let’s work in groups. Discuss what an ideal friend can be. Must an ideal friend be kind, strong? Draw a picture of your ideal friend. Name him, say what he likes doing, what he is like.

T: Before we start working in groups I want to revise the main rules for the group work.

1. We and I – everybody works for the group.

2. Don’t say ’’ I ‘’, say ‘’ we ’’.

3. Help one another.

4. The  mark of the  whole group is the mark of everybody.

5. One for all  and all for one.( 1 хв.)

    T:  Ok. Please  divide  into two groups and start working. You have 6 minutes.   (6   хв.)

 

  1. T:   Your time is up. Tell us about your  ideal  friend. And all the rest listen and say if you agree with the speakers or not and why. (6 хв.)

Did you like the description of the speaker

Children, whose project was the best? So, the winner is group №1. Congratulations. But I must say that 2 groups were very  active  today. Thank  you both teams. Dear children, how did you feel while working in the groups?

Happy unhappy

Interested alone

Glad sad

Easy difficult

Active sleepy.

Pupil: While working in the group I felt happy.

Pupil: While working in the group I felt easy.(1,5 хв.)

T:   Dear friends, we have worked actively

at our lesson, so your marks for the lesson are excellent, because you were very

        enthusiastic.

     11.Homework.

T:   Your hometask is to make a project about your true friend. Your report should consist of 5-6 sentences and don't forget to draw a picture of it.

Please open your day-books and write down your hometask.

Thank you friends I hope you have enjoyed our lesson.

        Our lesson is over. Good bye, dear children.( 1,5хв.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
10 січня
Переглядів
783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку