1
«Computer and holidays»
Iгрові технології
Використання ІКТ у навчальному процесі початкових класів загальноосвітньої школи має широкий спектр – від використання як засобу, що дозволяє вчителю впливати на організацію педагогічної праці, до використання інформаційних технологій у навчанні учнями початкових класів.
Робота з комп’ютером учнів початкових класів, є значним чинником впливу на їх особистісні якості.
Необхідним фактором успішного опанування курсу комп’ютерного моделювання є забезпечення кожному учневі свободи вибору споcобів навчання.
Комп’ютер слід використовувати не для підміни (заміни) традиційних засобів навчання, а для інтенсифікації та раціоналізації навчальної діяльності.
Метою навчання учнів початкової школи – це розвиток творчих здібностей. Водночас необхідно в цікавій форм розповісти дітям про світ сучасних комп’ютерів, уявлення про інформацію, її властивості, інформаційні процеси та інформаційні системи, загальні принципи розв’язування задач за допомогою комп’ютера з використанням програмного забезпечення загального та навчального призначення, основи алгоритмізації і програмування, принципи будови комп’ютера.
Потрібно зауважити, що особливість використання комп’ютерних технологій і програм на уроках у початковій школі, є те що за монітором дитина має працювати не більше ніж 15 хвилин. Тому вчитель на уроці повинен поєднувати роботу за комп’ютером з іншими формами діяльності, пов’язаними з тематикою уроку. Учитель має пам’ятати про обов’язкове виконання релаксаційних вправ (рухливі ігри, гімнастика, фізкультхвилинки).
Мета:
- виховувати повагу до культурних надбань свого та iнших народів;
- прищеплювати любов до народних звичаїв та традицій;
- дотримуватися правил безпеки при роботі з комп’ютером.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання.
T: Good morning, children!
Ps: Good morning, teacher!
T: I am glad to see you!
Ps: So, we are.
T: Let’s start our lesson.
Вчитель інформатики:
Доброго ранку, друзі!
Я рада вас вітати сьогодні на уроці. Ви прийшли дізнатись щось нового і я буду вам в цьому допомагати.
Урок у нас сьогодні незвичайний. Ми спробуємо поєднати ваші знання з трьох предметів: інформатики, англійської мови та основ здоров’я.
Спочатку давайте нагадаємо, як себе поводити, працюючи на комп’ютері.
3. Правила техніки безпеки
II. Warming up
Teacher: At first let’s repeat rules of working with computers.
Teacher: Look at the window and tell me please what can you say about today’s weather.
- What is the season today?
-What month is it now?
- What day is it today?
- What is the weather like today? (Is it sunny? Is it windy? Is it cold?)
- What do you like doing on such weather?
Ps: We like to be at home and have a rest.
Teacher: Today our lesson is devoted to winter and winter holidays (especially Christmas) and everything which is connected with it. In England there is a traditional Christmas song. It is called “ Christmas song ”. Let’s sing.
Christmas song
We wish you a Merry Christmas
We wish you a Merry Christmas
We wish you a merry Christmas
And Happy New Year!
Good tidings we bring
To you and your skin
We wish you a Merry Christmas
And Happy New Year!
ІІ. Основна частина уроку
1. Бесіда учнів з вчителем
Teacher: Very soon we will celebrate the most favourite holiday for all people – Christmas. So, the theme of our lesson is “Holidays”.
Повторення написання слів.
Card A Card B
cnaeld sebll
peesrnt dcar
slight obbrin
geanl oscktgin
fel irecefalp
Teacher: Let’s play Christmas bingo
Вчитель oснов здоров’я: Поряд з позитивним існує також негативний вплив комп'ютера на підлітків. Більшість підлітків годинами просижує за комп’ютером , граючи в комп’ютерні ігри. Як наслідок , деякі діти погано розуміють відмінність між реальним та комп’ютерним світом. Вони починають підміняти живе спілкування з друзями спілкуванням у соціальних мережах. Через надмірне захоплення комп’ютером у багатьох виникає комп’ютерна залежність.
Тож, проведемо тест.
1. Захоплення комп’ютерними іграми заважає тобі вчитися?
2. Ти надаєш перевагу комп’ютерним іграм , навіть коли є можливість погратися з друзями надворі?
3. Не знаєш , чим зайнятися без комп’ютера?
4. Сердишся, коли дорослі обмежують час, який ти проводиш за комп’ютером?
5. У тебе немає справжніх друзів, затее є багато «друзів» у соціальних мережах?
(1бал за правильну відповідь)
(0 балів – немає залежності, 1-2 бали – надто захопився віртуальним світом, 3бали – потрібна допомога дорослих)
Вчитель інформатики: А зараз давайте пограємо в цікаві ігри.
Задачі з логічним навантаженням.
1. Дідові 64 роки, його синові 40 років, а онукові – 12. Через скільки років вік діда дорівнюватиме сумі років сина й онука? (Через 12 років)
2. Батькові 46 років, а синові – 10. Через скільки років батько буде втричі старший за сина ? (Через 8 років)
Дидактичні ігри
Гра «Що трапиться, якщо…»
Учитель задає питання, а учні повинні назвати наслідки якоїсь події. Орієнтовні питання до гри:
- Що буде, якщо зникнуть годинники?
- Що буде, якщо не стане календаря?
- Що буде, якщо увесь транспорт рухатиметься з однаковою швидкістю?
- Що буде, якщо в світі існуватиме одна міра довжини?
Гра «Передай інформацію мімікою та жестами»
Учитель озвучує інформацію, а учені всі разом показують цю інформацію за допомогою міміки та жестів.
1. Ми з’їли лимон.
2. Ми миємо підлогу.
3. Ми відомі співаки.
4. Ми мавпочки.
5. Нам дуже жарко.
6. Ми міркуємо.
7. Ми працюємо за комп’ютером.
8. Ми змерзли.
9. Ми під дощем.
10. Ми пишемо лист другу.
Вчитель інформатики: Так як наш урок присвячений святам, то давайте складемо листівку-привітання до свята (знайти та скласти колаж із малюнків на листівку та роздрукувати)
Homework
Знайти привітання в мережі та підписати листівку до свята.