Конспект уроку з англійської мови для 8 класу на тему: «У бібліотеці».

Про матеріал

Даний урок повністю відповідає програмі «Іноземна мова», розроблений до підручника англійської мови для 8 класу А. Несвіт, рекомендованого Міністерством освіти і науки України як основний для загальноосвітніх навчальних закладів.

Перегляд файлу

A trip to the library(8th form)

 

Биченко Л.І. Краснопільська ЗОШ І-ІІІ ступенів Краснопільської селищної ради Сумської області

 

Тема. У бібліотеці.

Мета: поглибити знання учнів про різні жанри книг та їхнє значення для розвитку світогляду людини;

повторити та закріпити граматичний матеріал (минулий час пасивного стану);

удосконалювати навички читання, усного мовлення, вчити працювати з текстом, вибирати з прочитаного найсуттєвіше;

продовжувати формувати навички діалогічного мовлення; тренувати навички аудіювання;

розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію учнів, довготривалу та оперативну пам’ять , культуру спілкування;

прищеплювати любов до книжок.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник Несвіт А. 8 клас, наочний матеріал, мультимедійна дошка, проектор, картки для роботи в групах, виставка книг.

 

Хід уроку

І. Організація класу, привітання.

1. Вступна бесіда.

- And now listen to the riddle and guess what it is about.

We have friends. They cannot walk and cannot see.

But they are very good to you and me.

With these friends we sail on ships,

And ride on trains,

And even fly in airplanes.

These friends show us

Towns, seas and lands.

- Can you guess who these good friends are?

They are books. Books are our friends. They are “the treasure house of information”, as the saying goes. It is impossible to become educated person without books.

- Where can we take and buy books? (in the bookshops, at the market, from friends, at the library).

2. Повідомлення теми, мети уроку

So, the topic of our lesson is “A trip to the library”.

By the end of the lesson you will be able to:

  • read and understand the plot of the text;
  • develop your ability of speaking, reading, listening and writing;
  • practise in grammar(Past Indefinite Passive Voice);
  • have a short test.

3. Уведення в іншомовну атмосферу

Do you like doing crosswords? Look at the blackboard and guess the words. 

 1. A reference book with maps of the world. (an atlas)

2. A story about a real person. (a biography)

3.We read it every lesson. (a book)

4. A piece of writing in a newspaper. (an article)

5. A person who likes to read. (a reader or bookworm)

6. A book in which you write down the events of each day and your thoughts. (dairy)

7. A children story in which magical things happen. (fairy tale)

 

II. Основна частина уроку

1. Читання тексту “A trip to the library”. (Ex.3 p.70)

а) словникова робота

  • to exclaim- вигукувати;
  • the Reading Room
  • the Multimedia Hall
  • to sing up for - записатися;
  • a registration desk
  • Fiction - художня література;
  • Non-fiction -документальна література;
  • Interlibrary Exchange -міжбібліотечний обмін;

*       The Book Borrowing Department - відділ тимчасового користування

б) читання тексту (scanning).

в) етап перевірки розуміння прочитаного (слайд)

 Read and tick the statements T(True) or F(False)

  • The girls decided to go to the cinema.
  • Anika didn’t like going to the library.
  • Library is the place where you can meet new friends.
  • In the Reading Room people can work on the computers.
  • The librarian showed a good collection of modern and classical  music.
  • You can sign up at the Multimedia Hall.
  • Molly helped Anika to choose a book.
  • The girls went home very happy.

г) робота в парах( Ex.4 p.71)

д) письмова робота

Complete the sentences and write a short story  

  • Library is a house of...
  • You can find interesting....
  •  People can work in the ... and...
  • Every library has a collection of...
  • The librarian can sign up... and help you to ...
  • If there isn’t the book you are looking for... you can...

 

T. I see you like reading books. Do you remember library rules? Let’s name them. (p.72)

1. Return the books in time.

2. Keep the books clean and tidy.

3. Use boor marks.

4. Don’t make drawing on the margins.

5. Don’t make dog ears.

6. Don’t tear the pages.

7. Don’t colour the pictures in the books.

8. Don’t cut out the pictures.

9. Don’t lose books.

2. Робота в групах

Game “Find the writer”. Match writer and the title of his/her book

 

I group

Начало формы1. Daniel Defoe                            a) “Hamlet”

Конец формы2. Robert Louis Stevenson            b) “The adventure of Sherlock Holmes”

3. Arthur Conan Doyle                  c) “The little prince”

4. Mark Twain                              d) “Harry Potter”

5. Joann Rowling                          e) “Treasure Island

6. William Shakespeare                f) “Robinson Crusoe”

7. Antoine Saint – Exupery           g) “The adventure of Tom Sawyer”

 

Make up sentences using Past Simple Passive Voice.

For example, “Robinson Crusoe” was written by Daniel Defoe.

 

II group

1. Alexander Dumas                 a) “The Jungle Book”

2. Jonathan Swift                      b) “Oliver Twist”

3. Rudyard Kipling                   c) “Winnie-the-Pooh”

4. Pamela Travers                     d) “Mary Poppins”

5. Lewis Carroll                        e) “Gulliver’s travels”

6. Charles Dickens                    f) “The three musketeers”

7. A. Milne                                g) “Alice in Wonderland”

 

3. Робота з прислів’ями

T. Books give us a lot of information. There are many wise proverbs and quotations about books. Let’s remember  some of them.

- A room without books is a body without soul.

- Choose a book as you choose a friend.

- There is no frigate like a book.

- Don’t judge a book by its cover.

- Reading is the best learning.

- There is no friend so faithful as a good book.

- Like author like book.

- Wear the old coat and buy a new book.

 

3.Test (на комп’ютері)

 

T. We worked hard today and did a lot of exercises. It’s time to have test on the computer. Try to choose the right variant, the only one is right.

 Good luck, time is money.

 

1. A room or building containing books that you can read there or borrow:

a) a theatre;

b) a school;

c) a library. +

2. A story for children in which magical things happen:

a) a fairy-tale; +

b) a poem;

c) a novel.

3. “Romeo and Juliet” was written by:

a) Ch. Dickens;

b) Mark Twain;

c) W. Shakespeare. +

4. A story about real person:

a) a cookery book;

b) a review;

c) a biography. +

5. Choose a book as you choose:

a) a friend; +

b) a brother;

c) a school.

6. You use this book to translate some words:

a) a biography;

b) a dictionary; +

c) a diary.

7. Someone who writes books, stories, plays, novels:

a) a writer; +

b) a librarian;

c) a teacher.

8. A shop that sells books:

a) a book store; +

b) a booklet;

c) a book-mark.

9. A person who helps you to choose a book:

a) a librarian; +

b) a friend;

c) a teacher.

10. Multimedia Hall is:

a) відділ художньої літератури;

b) мультимедійна зала; +

c) читальна зала.

11. It’s a system of cards which give you information about book:

a) a reference book;

b) a catalogue; +

c) a diary.

 

ІІІ. Заключна частина уроку

 

1. Домашнє завдання

  • Search the Internet and find more information about the largest and best-known libraries in the world. (group 1)
  • Make up and act out  the dialogue «At the library». (group 2)

 

2. Підсумок уроку

 

doc
До підручника
Англійська мова (8-й рік навчання) 8 клас (Несвіт А.М.)
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
4254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку