Мета:
Розвиваюча: розвивати культуру спілкування в ситуації “Як пройти..?” Розвивати уміння порівнювати і узагальнювати матеріал, висловити свою думку англійською мовою.
Виховна: виховувати почуття причетності до світової історії та культури, пошану та інтерес до культури країни, мова якої вивчається.
Виховувати почуття поваги до людей, ввічливості під час спілкування.
Тип уроку: урок застосування знань, навичок і умінь.
Форма уроку: Урок-подорож.
Форми роботи: Індивідуальна, колективна, письмова, фронтальна.
Обладнання уроку: підручник, робочий зошит, ТНЗ: мультимедійний проектор, презентаційний матеріал з теми «Лондон».
Хід уроку
I .Introduction.
Greeting. Організаційний момент та привітання
2. Aim. Орієнтація, мотивація діяльності.
Teacher: Today we’ll have the last lesson on our topic —Around the City.
We’ll continue to speak about London and its places of interest. We are going to develop your reading and speaking skills, sing song, watch a computer presentation on the topic and work with cards. So, let’s start our lesson.
But first, I want to ask you why we need to know this topic?
( to find the way or place; not to be lost; to help other people)
II. Main part . Закріплення вивченого матеріалу в мовних вправах. Показ слайдов з презентації. Повторення вивченої лексики по темі.
Teacher: Before we continue, let’s remember the words we learnt about town life. We have scrambled letters - put them in the right order and you’ll know some town objects.
Учні виконують вправу в зошитах.
Teacher: Now you can check the words. Who can read them? Have you made any mistakes? Well done.
Teacher: Now, children, let us do a crossword puzzle. Look at the crossword on the screen and find the words square, tower, bridge, palace centre, hotel, bank and the key word of our topic.
C |
P |
A |
L |
A |
C |
E |
G |
A |
T |
O |
W |
E |
R |
B |
C |
E |
N |
T |
R |
E |
B |
R |
I |
D |
G |
E |
R |
F |
O |
H |
O |
T |
E |
L |
L |
B |
A |
N |
K |
O |
S |
Check yourselves
Teacher: Right you are, the key word is London. Now I want to ask you some questions about this city and see what you know about it:
4. Grammar practice. Виконнання граматичних завдань на закріплення ступенів порівняння прикметників та закріплення лексичних одиниць по темі
Teacher: So, London is great! What adjectives can we mention when we speak about this city ? (Учні називають прикметники, які вони асоціюють з Лондоном та його визначними місцями)
(Учні називають три ступені порівняння прикметників і звіряють свої відповіді з мультимедійною дошкою)
Teacher: Now you can check your answers.
5. Game. Тренування в читанні назв англійських визначних місць.
Teacher: We go on. Do you know the names of places of interest in London? Now we shall see it. Let’s play a game. Read the first part of the name of the place and elicit the second one. For example, Hyde… (Park), Tower… (Bridge), Downing… (Street). Who wants to try?
Teacher: Well done.
You can check it by yourselves.
Teacher: Can you recognize London’s places of interest? Look at the blackboard. You can see painted doors. Open them and name the places hidden behind them. Who wants to be the first?
Учні по черзі відкривають символічні двері, називають визначні місця Лондона і одним реченням характеризують їх.
Teacher: Thank you for your information. Your next task is to match the two halves to make up sentences and translate them into Ukrainian.
8. Listerning comprehention. Video
Pre-listening Mind map.
Teacher: What do you imagine when you think of London?
Teacher: . I am sure all pupils of our class would like to see London and its places of interest. I invite you to visit London! I think today’s weather suits our travelling . Let’s start our trip with two funny animals. I offer you to watch this video attentively .
Listening While listening pay attention to the peculiarities of this city
Post- listening
I am giving you out the cards with the sentences. Some words are missing.
Read the sentences to yourselves and choose the right answer:
1.They are going to a really nice place to …
a) have a cup of tea b) meet Englishmen c) see places of interest
2. People are very… and full of cheer in London
a) friendly b) nice c)interesting
3.The Buckingham Palace is…
a) old b) great c) big
4. The Tower is bigger than …
a) a hill b) an elephant c) a monument
5.The animals sing about …
a) double decker buses, b) queen cabs, c) nice parks
Teacher: Ok, children, are you ready? Have you chosen the missing words? Please, check it.
Учні перевіряють речення на екрані проектора.
9. Speaking. Развиток навичок усного мовлення– монологічні висловлювання про визначні місця Лондона.
Teacher: We are going on our trip. My dear friends, I ask you to imagine that you are guides. Try to tell Ukrainian children about London and its places of interest.
Teacher: I see a tall tower. What is it? What do you know about Big Ben?
Pupil …, you are welcome.
Учень розповідає про вежу та Біг Бен
Teacher: Oh, I see a great church. What is it? Yes, you are right. Will you tell us about Westminster Abbey?
Учень розповідає про Вестминстерське Абатство.
Teacher: Do you see that wonderful building? Who would like to tell us about it? (Buckingham Palace)
Учень розповідає про Букингемський Палац
Teacher:We are in Trafalgar Square, aren’t we? What is it famous for? Can you tell us?
Учень розповідає про Трафальгарську площу.
Teacher: What is it? That’s right. This is the National Gallery. Who can tell us about it?
Учень розповідає про Національну галерею
Teacher: Isn’t it another great church? Who built it? It will be interesting to know. Can you tell us about St Paul’s Cathedral?
Учень розповідає проCобор Св. Павла
Teacher: Who can describe this magnificent place? (The Tower of London)
Учень розповідає про Лондонський Тауер
Teacher: I can see an unusual bridge over the river. Do you know anything about it?
Учень розповідає про Тауер Брідж
9. Realaxation. Музична пауза.
Teacher: We have finished our trip. I hope it was interesting. Now it is time to have a rest. Let’s listen to the song about Tower Bridge and do some special exercises. Who can show them to us? Children, you know what to do - repeat the movements after your classmate.
Song “London Bridge is falling down ”
10. Speaking practice.
Teacher: Look at the map of London. Let’s act the dialogue “How you can get to St. Paul’s Cathedral”
11. Check on Homework. Project Presentation.
Teacher: And now let’s check up your homework. Your task was to prepare projects “My way from home to school” Listen to your projects! Who wants to be the first?
Учні перед класом демонструють схеми шляху від дому до школи та презентують свої проектні роботи
III. Summarizing. Підведення підсумків уроку.
Teacher:
What have you learned at this lesson?
What did you like?
You have worked well! Thank you! Your marks are….
Homework