Тема : Мій улюблений урок
Мета : Вчити учнів розповідати про свій улюблений урок; вчити вживати структуру My
favourite lesson is…; ознайомити з новою лексикою теми;
навчати діалогічного мовлення за темою;
розвивати пам'ять, увагу, мислення, комунікативні навички;
виховувати інтерес до вивчення іноземної мови.
Обладнання: предметні малюнки, схеми, картки.
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Привітання
2. Бесіда з черговим
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
III Фонетична зарядка
We like to rad.
We like to play.
We like to study every day.
IV АОЗ
1. Уведення в іншомовну атмосферу.
1) Answer the questions
T: Do you like to read? Do you like to play? Do you like to go? Do you like to go to school? What days do you go to school?
2) Game with a ball.
3) Game “Catch the word”
Words: Days of the week
4) Game “Brick”
T: Put the words in the right order.
1, 2, 3, 4, 5, 6, Sunday
Ps: (кидають кубик) Number 5. It is Friday. (прикріплюють на дошку під відповідним номером)
T: Do you like Monday? Is it Friday today? Do you like Sunday?
5) Mind map
Reading Lessons Art
Maths English Sport
Music
(Учні перевертають картинку, називають предмет, а потім навпаки читають слово)
T: Do you like English/ Maths/ Art/…?
Ps: I like Art and Music.
V. Основна частина уроку.
1. Введення нової лексики
Ukrainian, Computer Studies, Nature studies
Ps: I have got Ukrainian on…
I have got Computer Studies on…
2. Фізкультхвилинка
3. Розвиток умінь мовлення
1) Timetable
T: When is Reading? When is Music?
2) Work in pairs
P1: What is your favourite lesson?
P2: My favourite lesson is …
T: When do you have Reading/ Art/ Music/ Nature Studies/ Computer Studies?
Ps: I have got Reading on …
3) Розвиток навичок діалогічного мовлення
T: What do you do at Maths lessons?
Ps: We count and do sums at Maths lessons.
4) Work in groups
Game “Making a new timetable”
(Maths, English, Reading, Sport, Art, Ukrainian, Music, Nature Studies)
T: Make up a new timetable for Monday.
Monday
1)
2)
3)
4)
T: What lessons do you have on Monday? Do you have Reading on Monday?
4. Writing
5. Game “Microphone”
P1: I like Maths. What lesson do you like?
P2: I like …
6. Reading
IV Заключна частина уроку
Підсумок уроку
Game “Catch the lesson”