Конспект уроку з англійської мови на тему " Свята. Моє улюблене свято"

Про матеріал

Конспект уроку з англійської мови на тему " Свята. Моє улюблене свято" для учнів 4-5 класів , який містить в собі цікаві та корисні завдання для учнів та вчителів

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

План-конспект уроку

з англійської мови на тему

Свята. Моє улюблене свято

4-й клас

 

 

 

                                    

 

 

 

 

 

 

                                                                         Вчитель: Cорока Галина Михайлівна.

 

 

      Гринівецька ЗОШ I-II ступенів

 

 

 

2017р.

 

Тема: Свята. Моє улюблене свято

Цілі:

Практична: активізувати вживання лексики з теми, ввести та опрацювати  нові лексичні одиниці; формувати навички вживання граматичних структур типу My favourite holiday is

Навчальна: формувати предметні компетентності:

-комунікативно-мовленнєву-удосконалення вміння висловлюватись;

-лінгвістичну- уміння опрацьовувати письмове повідомлення;

-граматичну- здатність користуватися граматичними ресурсами мови;

-соціолінгвістичну- уміння використовувати вирази ввічливості.

Розвивальна: розвивати ключові компетентності:

-соціальну- уміння працювати в групах, парах;

- здоровязберігаючу- розвивати навички збереження здоровя.

Виховна:

- сприяти розвитку самостійного та логічного мислення; виховувати увагу;

- прищеплювати любов до зимових свят, інтерес та повагу до традицій країни, інтерес до  вивчення англійської мови.

 

Тип уроку: комбінований урок.

 

Форма уроку: свято

 

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна,робота в парах.

 

Обладнання:підручник, робочий зошит, тематичні картинки, магічна скринька, індивідуальні картки, червоні ковпачки, іграшка Діда Мороза, аудіозаписи, ноутбук.

                                                      Хід уроку

I.Підготовка до сприймання іншомовного мовлення.

1. Привітання (Greeting)

2. Повідомлення теми та мети уроку (Aim).

II. Введення в іншомовне середовище (Warming up).

1. Мовленнєва зарядка

2.Фонетична зарядка

III. Основна частина уроку

1. Введення і закріплення нових ЛО

  1. Розвиток навичок  діалогічного мовлення. (Speaking)
  2. Удосконалення навичок письма.(Writing)
  3. Фізкультхвилинка
  4. Удосконалення навичок читання.(Reading)
  5. Удосконалення навичок аудіювання. (Listening)
  6. Рефлексія. гра. (Game) .

IV. Заключна частина.

  1. Підсумок уроку (Summering)
  2. Домашнє завдання (Homework).

 

Хід уроку

 

I.Підготовка до сприймання іншомовного мовлення.

1. Привітання (Greeting)

Good morning, pupils!

Green, yellow

Red and blue.

Good morning, teacher,

How are you?

II. Введення в іншомовне середовище (Warming up).

1. Мовленнєва зарядка

What season is it now? Do you like winter? (Yes, I do)

Describe the winter.  Is it cold? windy? Name winter monthes.

2. Фонетична зарядка

- But first of all prepare our tongues and revise letters. Please look at the screen and name letters and words:

H- hat, ham, hook, hand

O- not, pot, mop, fond

L- lamp, look, little, land

I-pin, tin, list, film

D- day, den, doctor, dog

A-map, fat, cat, man

Y- yard, yes, yellow, holiday

3. Doing the puzzle

T.  Well, pupils, to begin with, have a look at the pictures, please. Here is a puzzle for you to do. Name all the words in the pictures; take only the first letter of each word and you will read the key word of today’s lesson. For example, a hat – letter ‘h’ …..

http://festival.1september.ru/articles/525161/f_clip_image002.jpg

http://festival.1september.ru/articles/525161/f_clip_image004.jpg

http://festival.1september.ru/articles/525161/f_clip_image006.jpg

http://festival.1september.ru/articles/525161/f_clip_image008.jpg

http://festival.1september.ru/articles/525161/f_clip_image010.jpg

http://festival.1september.ru/articles/525161/f_clip_image012.jpg

http://festival.1september.ru/articles/525161/f_clip_image014.jpgcolour

http://stat8.blog.ru/lr/0a278f4f01c3ce52c4ee53e874a7e8b4

H

O

L

I

D

A

Y

S

P1, P2, P3, …..: orange – ‘o’, lemon – ‘l’, ice-cream – ‘i’, dress – ‘d’, apple – ‘a’, You are right! The topic of our lesson is “Holidays. My favourite holiday” (Слайд 1)

What do we usually do at our English lessons? ( учні пригадують вивчений вірш)

 

We like to read,

We like to play,

We like to study

Every day.(

OK. Today we’ll speak, read, play and even sing a little to know more about holidays.

We’ll improve our speaking, reading, writing skills. We’ll listen to the text and do some exercises.  So, let’s start!

 

II. Введення в іншомовне середовище (Warming yellow y, sweets s’.

 

1) Brainstorming. (СЛАЙД № 4)

(Повторение  и актуализация лексических единиц темы методом мозговой атаки и схематической записи слов-названий праздников)

Now let's fill in the Mind-map. What holidays do you know?

Mind-Map

 

 

 

 

 

 

 

P.: Christmas, New Year, Mother’s Day, Day, Easter,…

2) Answering teacher’s questions

T: Answer my questions. For example, I like Christmas because it is happy holiday. He likes Pancake Day because he likes to eat pancakes.

- What holidays do you like? Why?

    (I like … because ….)

 

III. Основна частина уроку

  1. Введення і закріплення нових ЛО  

Pupils, look on a blackboard. What words and word-combinations do you associate with the word Holiday (Свято)”? Find  and take the pictures, attach them to the blackboard to make a word-map.

(Діти вибирають картинку, називають її українською мовою та прикріплюють магнітом до дошки. Вчитель під кожною картинкою чіпляє назву свята англійською мовою. Після закінчення побудови словникової карти, учитель називає свято, учні кілька разів повторюють за вчителем)

 

  1.            Розвиток навичок  діалогічного мовлення.

Do you like birthday? Christmas? What is your favourite holiday? (Вчитель вводить запитання, перекладає його і учні дають відповідь, використовуючи структуру My favourite holiday is….)

 Ask questions about your favourite holiday

(Діти працюють в парах, запитуючи один одного про улюблене свято) (Слайд 9)

 

Діалог

- What is your favourite holiday?

- My favourite holiday is Easter. What is your favourite holiday?

- My favourite holiday is New Year

 

  1.            Удосконалення навичок письма.

Look, what is with these sentences.  Let`s correct them. (Учні працюють самостійно з картками,ставлячи слова у потрібному порядку

Now, read these sentences and write into your copybooks. (Учні читають речення, перекладають і записують у зошити)

3. Гра « Do you know special days? »

- And now let us play a game, you have to go to the blackboard and match the pictures with the names of holidays and tell me when we celebrate this holiday.

St. Valentine’s Day”

St. Valentine’s Day is celebrated on the 14th of February. On this day many people send cards to people they love. They usually do not sign these cards, you must guess who sent cards to you.They also send sweets and flowers.

 

 

 

Похожее изображение

“Christmas”

 

Christmas is the most popular holiday. It is celebrated on the seventh of January in Ukraine. People in many countries decorated Christmas tree and give each other presents. People wish each other “Merry Christmas and a Happy New Year!”

 

In March there is a holiday for English women – Mother’s Day. People in the family try to help her. On that day they visit their mothers and give them presents and “A Mother’s Day Card”

 

 

Easter is celebrated every spring. It is always celebrated on Sunday. In April or at the end of March English people celebrate Easter Day. On Easter Sunday children get chocolate eggs and rabbits.

 

  1.            Фізкультхвилинка
  2.            Удосконалення навичок читання.(Reading).

Ukrainian, English and American people often make New Year wishes for the New Year.

So, here in this magic box I have different wishes. Let`s read them and wish one another.

 

be very, very good.
listen to  mum and dad.
not to do anything bad…

.live long and happy

love and be loved

be healthy

be lucky

 

(Вчитель пропонує учням дістати зі скриньки написані побажання, прочитати їх і перекласти) (Слайд 14)

  1.            Рефлексія. гра. (Game).

I see that you know the material rather well.

And what about a crossword. (Учні розвязують кросворд)

 

  1. A holiday when we sing songs coliadkas. (Christmas)
  2. A holiday, when a Father Frost brings presents. (New Year)
  3. A holiday, when we nave a cake with candles and presents. (Birthday).
  4.  A holiday, when we color the eggs and glorify  Christ. (Easter)

 

IV. Заключна частина.

  1. Підсумок уроку (SummeringAnd now, children, let’s summarize our work. First of all I want to thank you for your work. You worked very well; you have been active and smart. 

What have you learned?  (Учні дають відповіді)

Let`s remember the names of all holidays. (Вчитель показує картинки зі святами, учні хором називають їх) (Слайд 17)

 

So, your marks are….

 

  1. Домашнє завдання (Homework).

Your homework will be to draw a picture with one of a holiday and write about it some sentences, for example

 

This is a Christmas. It is my favourite holiday. It is a winter holiday. We  have a supper together, sing songs in the evening, give presents. I like Christmas.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Тимченко Катерина Сергіївна
    Хороший та зрозумілий урок.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сорока Галина Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
10 січня 2018
Переглядів
8371
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку