Конспект уроку з англійської мови
у 3 класі
на тему: «У школі» At School
Тема: У школі
Мета:
- закріпити вивчені лексичні одиниці з теми (шкільні предмети, основні активності на уроці, шкільні правила), формувати вміння питати та давати коротку відповідь про уподобання шкільних активностей, активізувати використання прислівників завжди/ніколи;
- розвивати навички читання, говоріння та аудіювання, пам'ять, фонематичний слух та правильну вимову;
- виховувати відповідальність, старанність, наполегливість, прищеплювати любов до вивчення англійської мови, сприяти вихованню взаємодопомоги та дружби з однокласниками.
Тип уроку: урок повторення та закріплення вивченого матеріалу.
Обладнання: підручник, зошит, іграшковий годинник, м’яч, картки, аудіо запис, ТЗН.
І. Greetings. Організаційна частина.
1. Greetings. Привітання.
Good morning! How are you?
What day is it today? What season is it now? What is the weather?
2. Phonetic drills. Фонетична зарядка.
Ea: read, sea, meat, tea, pea, scream, ice cream, dream, team, teacher.
Ee: week, see, free, cheese, teens, tree, three.
3. Warming-up. Мовна розминка
Tell what is the time?
(It is half six. It is half past eight. It is half nine)
It is time for our English lesson.
II. The main part of the lesson. Основна частина.
4. Theme. Повідомлення теми.
Our topic is “School”. We are going to talk about school, school subjects and school rules.
5. Front work. Опитування.
What lessons do you have on Monday?
What lessons do you have on Wednesday?
What lessons do you have on Friday?
What do you do in English? (We read, write, listen and sing songs)
What do you do in Ukrainian? (We write and read)
What do you do in Maths? (We do sums and count)
What do you do in Art? (We draw)
6. Pair work. Grammar. Парна робота. Граматика.
Fill I the gap and ask your parter using a card. Answer like this: Yes, I do/No, I don’t
Do you like to
Do you like to
Do you like to
Do you like to
Do you like to
Do you like to
7. Reading. Читання.
a) Pre-reading task
Name the pictures
b) Group work. Reading
All pupils are divided into 3 groups, each group has got a short text for reading.
Text 1
Text 2
Text 3
c) Post-reading task
Answer the questions:
Who watches cartoons in the English lesson?
Who likes Music and computers?
Who never talks to classmates in the lesson?
Who paints pictures in the Art lesson?
Who always listens to the teacher?
8. Physical activity. Фізкультхвилинка.
Catch the ball and say what do you do in the lesson you hear.
9. Listening. Аудіювання.
a) Pre-listening task
I have a good day when I follow the rules. What rules at school do you know?
(Raise your hand, be nice, listen to the teacher, come to school in time, help your classmates)
Let’s listen to the song about school rules and sing along.
b) While-listening task
Find and show appropriate card while listening and singing.
c) Post-listening task. Speaking.
Which rules do you follow? Start you answer with I always/I never
III. Summing up. Заключна частина уроку.
The lesson was interesting, wasn’t it? What activity was the most interesting for you?
Homework.
You were active. Thank you for the lesson.