Конспект уроку з англійської мови по темі Живопис 10 клас

Про матеріал

Створюючи цю методичну розробку за основну мету я ставила формування та розвиток комунікативної культури школярів ,навчання практичному опануванню англійської мови . Я застосовую такі форми і методи навчальної діяльності, метою яких є постійне накопичення досвіду творчості та формування механізму самоорганізації й самореалізації особистості. За такого підходу кожен учень розвивається як носій творчого досвіду, сприймає навколишній світ через цей досвід. Головною метою розроби є розвиток особистості учня. Я працює над тим, щоб підготувати учнів до спілкування в реальних життєвих ситуаціях, навчити їх здобувати знання самостійно. Моє завдання полягало в тому , щоб створити умови практичного опанування мови для кожного учня , вибрати такі методи навчання , які б дозволили кожному учневі проявити свою активність, свою творчість. Тоді на уроках іноземної мови в учнів формуються уміння і навички іншомовного спілкування. Даний урок сприяє розвитку лексичних навичок т умінь по темі" Живопис" і може бти першим уроком з теми.

Перегляд файлу

  УРОК 1

Тема уроку:   Живопис .

 Цілі  уроку :  ввести та активізувати лексичний матеріал до теми « Живопис», сприяти розвитку  навичок  аудіювання та читання, усного мовлення ,  розвивати    лексичні навички  та уміння,розвивати увагу, оперативну пам'ять, мовленнєву реакцію,  сприяти естетичному  вихованню.

Обладнання: мультимедійне обладнання, комп’ютер, презентація до уроку.

Тип уроку: розвиток лексичних навичок та умінь по темі.

                                  
 

                                                                Хід уроку:

 

І .Організаційний момент:

  1.Введення в іншомовне спілкування:

  T: Good morning, students. Dear friends, I’m glad to see you in a good mood. I am sure you everybody admires art. Everybody knows the meaning of the word but what kinds of art can you name?

Ss: Theatre, painting, music, dance, etc.:  T: Now try to group these arts and name these groups.

Ss: Painting, photography, sculpture are visual arts. Dance, music, theatre are performing arts.

 T: We have already spoken about drama, music, cinema at our lessons. .

 T: Try to find the definition for the word ART.

 Art  is :

T: Today we are going to speak about art again. : Our lesson will be devoted to painting – the most understandable way of art, because it gives us the most full and vivid impressions.

 

 T: We’ll learn more about painting and check your knowledge.  We will learn new words and phrases. We watch and understand a video and listen to the poem about painting and discuss it. We will work in pairs and groups.

 

                          T:  You can see some quotations about art. Read them.

Картинки по запросу Horacius said :      “ A picture is a poem without words.”

 

 

2. Мовна розминка (Warm – up ):

 

T:   Do you agree with these quotations?

 

             Possible answers:

    [P1: As for me I quite agree with this saying. No doubt person’s life is too short but the   creations are powerful. Centuries will pass but the works created by these brilliant artists will live forever.

P2: I suppose art is living history of the past and it helps us understand the events of those times.

P3: I remember another saying “There is nothing but art. Art is living. I think it plays an important role in the development of mankind. Artists create masterpieces which give us the fullest and most vivid impressions.

P4: Art is expression of the culture and history. Art helps us to understand the culture and history of the native country and the foreign countries.

P5: Art lives. It forms our outlook and enriches our inner world. Art creates our notion of beauty and harmony. Art develops our good qualities.

P6: Art has a great educational significance. It brings people up – makes them more humane and kind.]

 

         II.Основна частина уроку . Main Part.

 

  1. Введення нового лексичного матеріалу. Робота з роздатковим матеріалом .

                               (матеріал додається )

  1. Бесіда з класом.

 

   1.  T: What types of pictures do you know?

 

  • Possible answers: [ landscape, seascape, still life; historical pictures, allegorical pictures, icon, genre painting, scenes of daily life, battle scene, self-portrait, cityscape, etc.]

 

2. Активізація лексичного матеріалу , виконання вправ( Lexical  exercises)

 

 

                         Introducing   vocabulary:

Картинки по запросу скачать знаки картинки вопроса елка

 

 

  1. To describe                                                        описувати
  2. To draw                                                              малювати,  привертати увагу
  3. Drawing                                                              малюнок, малювання
  4. A canvas                                                             полотно, картина
  5. To create                                                            створювати , творити
  6. Creator                                                                творець
  7. Creative                                                               творчий, креативний
  8. Creation                                                               творіння
  9. Landscape                                                           пейзаж
  10. Light                                                                       світло
  11. To paint                                                                малювати
  12. Painting                                                                живопис, картина
  13. To impress                                                               вражати
  14. Impression                                                               враження
  15. Impressive                                                               вражаючий
  16. To exhibit                                                                 виставляти  ,експонувати
  17.   To exhibition                                                         виставка, показ
  18. Success                                                                       успіх удача
  19. Art  gallery                                                                 художня галерея
  20. To attract                  Картинки по запросу скачать смайлики                          приваблювати притягати
  21. Attractive                                                                  привабливий
  22. Attraction                                                                 привабливість
  23. Real                                                                             справжній дійсний
  24. Realistic                          https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR-VAl7VpLM9ni9VQ_L3EFt7brn0gKISsh1sOKxwtFQsHcBw4mVG6s0kQ                         реалістичний
  25. Representative                                                          представник
  26. Masterpiece                                                               шедевр
  27. Artist                                                                            художник
  28. To display                                                                    виставляти
  29. Genre                                                                           жанр
  30. Portrait painter                                                          художник- портретист     

 

 

- Match the words with their definitions.

(Учні самостійно співвідносять подані художні терміни з їхніми визначеннями, а потім по черзі читають їх)

(Матеріал додається )

-Begin the words with necessary letters

  1. ------  ketch                                            8. ---asterpiece
  2. --------andscape                                     9.----reation
  3. --------ainter                                           10. -----anvas
  4. ---------dmire                                          11.-----escribe
  5. ----------rawing                                       12.----aint
  6. ----------isplay                                         13.-----enre
  7. ---------ortrait                                         14.------allery

 

                          

 

3.Team work for writing.

T: Those who have red cards and yellow cards divide into groups and do some exercises.

- Put the words  into the right order to make up  words :

S,a,c,n,a,v;    k,s,e,t,h;    a,n,t,I,r,e,p;    t,r,o,p,r,t,a,i; 

p,e,l,n,d,a,s,a,c; x,I,e,h,b,i,o,n,t,I;   e,r,e,t,e,m,s,a,p,i,c;

y,g,l,a,l,r,e;  e,r,n,g,e ; t,a,r ;  u,l,c,u,r,t,l,a.

4. Time of fun .

Картинки по запросу скачать картинки о школе

T: Look at the screen .let’s read the poem!

Life is like a piece of art,

It requires lots of heart.

Choose ypur paint and your brush

Take your time avoid the rush

Before your paint, choose your theme

Do not be afraid , to follow your dream.

It is alright , to make a mistake

Your painting is real , it is not fake.

Look at your painting , do not be crying,

Begin again , keep on trying

Your painting is never fully complete,

Enjoy the process, make sure it is sweet.

T: Children , try to answer the questions :

  • Do like this poem?
  • Let’s try to  translate  it !

T: This poem belongs to a poet , whose name is unknown.

III. Заключна частина уроку :

- Home assignment:

T: You`ll continue your work and next lesson you`ll present to us your descriptions or poems . And we must do this exercises . ( Match the words with their transcription and translation )   [ вправа додоється]

  •  Summing-up: Our lesson is over and now tell what can you do  after our lesson ?

 (pupil`s marks, the result of the lesson, some typical mistakes).

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кравцов Ігор
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 липня 2018
Переглядів
3456
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку