Відділ освіти, молоді та спорту виконавчого комітету
Покровської селищної ради Дніпропетровської області
Братська ЗОШ I-III ст.
П Л А Н – К О Н С П Е К Т
уроку з баскетболу для учнів 6 класу
І.П.Карабут, учитель фізичної культури,
учитель-методист
ТЕМА: Ведення баскетбольного м’яча правою, лівою
руками зі зміною напрямку руху.
МЕТА: Оволодіння навичками ведення м'яча різними
способами; сприяння зміцненню здоров’я учнів
засобами ігор; вироблення свідомого ставлення до
занять фізичною культурою і спортом.
ЗАВДАННЯ УРОКУ:
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ: спортивний зал.
ІНВЕНТАР: баскетбольні м’ячі, повітряні кулі, кольорові бруски, прапорці, скакалки, г/лави, свисток, секундомір.
№ П/П |
Частина уроку і зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
1 |
2 |
3 |
4 |
I. 1.
2.
3. 4.
5.
6.
|
Підготовча частина Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку. Правила поведінки і техніки безпеки під час виконання фізичних вправ.
ЧСС за 10сек. Різновиди ходьби по залу з б/м’ячем: 1.Ходьба на внутрішній частині стопи. В.п. – руки з м’ячем униз; на рахунок 1 – 4 – ходьба на зовнішній частині стопи; 2.Ходьба на носках: В.п. – руки з м’ячем перед грудьми: на рахунок 1-3 – випростання рук вперед; 2-4 – в.п., та на рахунок 1-3 – випростання рук вверх; 2-4- в.п. 3.Ходьба на п’ятках. В.п. – руки з м’ячем перед грудьми, 1-3 – випростання рук вверх; 2-4 – в.п. 4.Пронос м’яча під ногою. 5.Оберти м’яча навколо ніг по “вісьмірці”. 6.Ходьба в глибокому присіді, перекладаючи м'яч з кисті на кисть.
Біг: а) з коловим рухом м'яча навколо шиї б) з коловим рухом м'яча навколо тулуба
в) з високим підніманням бедра
г) з закиданням гомілок назад.
Перешикування із колони по одному в колону по 4 у русі поворотом наліво. |
14хв. 1хв.
15сек.
15сек. 3хв.
5-6 повт.
3хв. |
Перевірити наявність та охайність спортивної форми. Виконувати вправи по команді вчителя чітко й правильно, дотримуватись дистанції та інтервалу. Готовність учнів до уроку.
Звернути увагу на правильну поставу.
Стежити за правильною стійкою баскетболіста. Звернути увагу на правильну поставу; руки підняті над головою.
Колові рухи виконувати зліва направо, і з права на ліво. Руки витянуті вперед, м’яч перекидати кінчиками пальців. Перекидання м’яча з кисті на кисть. Звернути увагу на дотримання правильних інтервалів і дистанції. |
№ П/П |
Частина уроку і зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
1 |
2 |
3 |
4 |
7.
8.
9.
10.
II. 1.
2.
|
Комплексна естафета I етап: “В стійці захисника”. Рух приставними кроками правим боком до середини залу; лівим – до протилежної лицьової; спиною вперед – до середньої лінії, лицем до в.п. II етап: “Колобок”. Котити м’яч до протилежної лицьової і повернутися на в.п.
III етап: “Гонка крабів”. Рух від лицьової лінії до центру площадки в упорі лежачи боком. На середній лінії виконати 5 згинань і розгинань рук в упорі лежачи; назад повертатися другим боком. Вправа на відновлення дихання: а) зробити повний вдих, затримати дихання, простягнути розслаблені руки вперед; б) стиснути пальці в кулак; в) притягнути кулак до плечей; г) повільно, із силою розвести руки в сторони д) швидко повернути пальці назад до плечей; є) силою видихнути через рот. ЧСС за 10 сек.
Перешикування із колони по 4 в колону по 2 і розмикання на всю довжину залу. Основна частина Повторення стійки баскетболіста.
Ведення м’яча на місці. 1.В.п. - упор на праве коліно, м’яч у лівій руці. По свистку прийняти низьку стійку і поштовхом вдаряти м’яч об підлогу.
2. Те саме з упором на ліве коліно, м’яч у правій руці. 3. В.п. – упор на двох колінах, м’яч у лівій або у правій руці. 1-2 – поштовхом ударяти м’яч лівою рукою; 3-4 – правою рукою; 5-8 – поперемінно лівою і правою рукою.
|
5хв. 1хв.
1хв.
3хв.
15сек.
15сек.
1хв.
25хв. 30сек.
5хв. 5-6 повт.
5-6 повт.
5-6 повт. |
Звернути увагу на правильну захисну стійку баскетболіста; під час бігу спиною обов'язково дивитись через плече. М’яч котити кінчиками пальців, назад повертатися бігом, тримаючи м’яч у витягнутих перед собою руках. Звернути увагу, щоб спина була пряма і переступання виконувалось однойменною рукою і ногою.
Оживляюче перше дихання.
Готовність учнів до основної частини уроку.
Утворити кистями лійку із зведеними великими і розставленими в сторони іншими пальцями. Тулуб трохи похилити вперед, убік. Енергійно і швидко стати і прийняти низьку стійку баскетболіста. Теж саме. Виконувати ведення м’яча з упору на колінах поперемінно правою, лівою рукою. |
№ П/П |
Частина уроку і зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
1 |
2 |
3 |
4 |
3. 4.
5. 6. 7.
8.
9.
10.
11.
12.
13. 14.
15.
|
4.Те ж саме з низької стійки. 5.Ведення м’яча навколо себе: 1-4 – правою рукою; 5-8 – лівою рукою. Стрибки через скакалку. Сидячи на підлозі, удари м’яча в підлогу.
Тримати кут. Ведення м’яча в русі Теж саме виконуємо бігом.
Удари м’яча в підлогу поперемінно правою, лівою рукою. Те саме бігом.
Піднімання тулуба з положення лежачи на спині. Передачі м’яча в парах двома руками від грудей сидячи.
Передачі в парах на місці: по черзі по повітрю і з ударами в підлогу.
Передачі м’яча в парах у русі. Передачі м’яча в стрибку; отримати м’яч від партнера стоячи на г/лаві – передати м’яч в стрибку в безопорному положенні, стрибаючи з лави.
Естафети з баскетбольним м’ячем. 1.”Зірке око”.
2.Комічна естафета з баскетбольним м’ячем і повітряною кулею.
3.Ножна передача баскетбольного м’яча. |
6-8 повт.
1хв. 30сек.
2хв. 1хв.
1хв.
1хв.
10 разів
1хв.
1хв.
1хв. 2хв.
8хв. |
Голова постійно піднята. Ведення м’яча по замкнутому колу. 20 – 10 – 20 – 10. Кистю правою збоку, лівою збоку. Ноги прямі. Правою рукою лівим боком, лівою рукою правим боком.
Учні виконують бігову вправу в уповільненому темпі. Ноги зігнуті в колінах.
Відстань один від одного 3-4м. Звернути увагу на положення рук після кидка і під час прийому м’яча. Акцентувати увагу учнів на одночасному розгинанні ніг і рук.
Звернути на енергійний виштовхуючий рух кистів в основній фазі, супроводження м’яча кистями після його випуску, при ловінні м’ча – амортизаційному руху руками і ногами при зустрічі кистей з м’ячем.
Необхідно добігти до своїх прапорців, взяти один з них потрібного кольору і повернутися до своєї команди. Треба постійно розраховувати силу поштовху повітряної кулі з веденням м’яча. Передачі виконуються з опору сидячи, стиснувши м’яч стопами, з обертанням тулуба до партнера. |
№ П/П |
Частина уроку і зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
1 |
2 |
3 |
4 |
III. 1.
2.
3.
4.
5.
6.
|
Заключна частина Перешикування з колони по два в шерегу.
Гра на увагу “Фізкульт – ура!”.
Вправа для зняття емоційної та психічної напруги.
ЧСС за 10 сек.
Підбиття підсумку уроку, оцінювання.
Домашнє завдання.
|
6 хв. 15сек.
2хв.
3хв.
15сек.
15сек.
15сек. |
Перешикування від направляючого, до замикаючого. Учні повторюють за вчителем різні слова, крім забороненого “Фізкульт – ура”. Хто помилився – має штрафне очко. Учні сидять у позі “лотоса” з заплющеними очима, звучить легка музика. Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. Визначити кращих учнів, дати рекомендації відстаючим. Щоденно виконувати комплекс ранкової гімнастики. Придумати цікаву естафету з баскетбольним м’ячем. |