Розробка уроку у 8 класі
ТЕМА: Легка атлетика. Навички виконання стрибків.
МЕТА : виховати в учнів наполегливість та силу волі під час виконання фізичних вправ .
ЗАВДАННЯ:
1. Навчити учнів елементів техніки відштовхування під час стрибків.
2. Підготувати до бігу на дистанцію 60 м.
3. Підготувати до бігу на дистанцію 1000 м.
4. Сприяти розвитку :швидкості, витривалості, спритності і сили.
ОБЛАДНАННЯ : секундомір, рулетка гімнастичні лави.
Місце проведення : спортивний майданчик.
ХІД УРОКУ.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно– методичні вказівки |
Ι |
Підготовча частина |
11 хв |
|
|
1.Шикування в шеренгу, рапорт чергового. Привітання і повідомлення уроку.
2.Стройові вправи на місці:повороти ліворуч, праворуч, кругом, напівоберти ліворуч, праворуч. Перешикування в 2 – 3 шеренги.
3.Різновиди ходьби з різними положеннями рук із завданнями - на носках - на п'ятах - напівприсівши - повний присід
4.Різновиди бігу та стрибків: - повільний біг - біг галопом правим ( лівим ) боком вперед. - стрибки почергово на правій, лівій нозі
5.Перешикування в 3 – 4 шеренги для проведення комплексу загально розвиваючих вправ.
6.комплекс ЗРВ на місці. В. п – о. с.: - ліву назад на носок, руки вгору; - в. п.; - праву назад на носок, руки вгору; - в. п.
В. п.- стійка ноги нарізно, руки до плечей; 1 – 4 – колові рухи руками вперед; і в. п.; 5 – 8 – колові рухи руками назад; 9 – в. п.
В. п. – стійка ноги нарізно, праву руку вгору; - ліву руку вгору,праву руку вниз; - руки вперед схресно правою; - праву руку вгору, ліву руку вниз; - в. п.
В. п. – стійка ноги нарізно, руки вгору; - нахил вліво, ліву руку до плеча; - в. п.; - нахил вправо, праву руку до плеча;
- в. п.
В. п.- широка стійка, руки в сторони. - згинаючи ліву,нахил, торкаючись правою рукою лівого носка; - в. п.; - згинаючи праву, нахил, торкаючись лівою рукою правого носка; - в. п.
В. п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс; 1 - нахил, торкаючися колін; 2 - в. п.; 3 - нахил назад, торкаючися лівою рукою однойменної п'яти; 4 – в. п.; 5 – 8 – те ж, але торкаючись правою рукою.
|
1 хв
1 хв
2 хв
7 хв |
Руки на пояс руки за голову за спину на коліна
Розрахунок на 1 – 3, або 1 – 4
Носок розвернути п'ятою всередину, ноги напружені;дивитись на руки; потягнутися
Під час колових рухів назад звести лопатки
Руки не згинати, кисті прямі. Рухи виконуються швидко й різко.
Під час нахилу ноги не згинати, дивитись на пряму руку.
Потягнутись, коліно опорної ноги відведемо в сторону
Під час нахилу назад подати таз уперед, не присідати і дивитися через однойменне плече. |
ΙΙ |
Основна частина |
30 хв |
|
|
1.Спеціальні та підготовчі вправи:
- біг з високим підніманням стегна; - біг із закиданням гомілок назад з почерговим торканням п'ятками сідниць, повільно просуваючись уперед; - стрибки на двох ногах; - багатократні стрибки на двох ногах через перешкоду; - вистрибування з глибокого присіду і напівприсіду поштовхом двох ніг; - стрибкоподібний біг із ноги на ногу, з відштовхуванням уперед – угору.
2."Човниковий біг 4 X 9 м
3.Біг по дистанції 60 м
4.Стрибок у довжину з розбігу "зігнувши ноги": - стрибок у довжину з місця; - стрибок у довжину в кроці; - потрійний стрибок у довжину в кроці.
5.Виконання стрибка в цілому: - розбіг; - відштовхування; - політ; - приземлення.
6.Рівномірний біг на дистанцію1000 м.
7.Загальнорозвиваючі вправи: згинання та розгинання рук в упорі на гімнастичній лаві.
8.Естафета з м'ячами. |
7 хв
3 хв
3 хв
8 хв
5 хв
2 хв
2 хв |
Вихід зі старту
Руки після відштовхування випрямляються і виносяться вперед
Останній крок розбігу менший за передостанній Біг |
ΙΙΙ |
Заключна частина |
4 хв |
|
|
1.Шикування в одну шеренгу.
2.Ходьба, біг у повільному темпі.
3.Вправи на розслаблення м'язів та відновлення дихання.
4.Підсумок уроку.
5.Домашнє завдання.
6.Організований перехід до класу. |
30 с
1 хв
1 хв
30 с
30 с
30 с |
Згинання і розгинання рук в упорі лежачи |
ЛЕГКА АТЛЕТИКА – вид спорту, який об’єднує природні для людини фізичні вправи: біг, стрибки, метання. В той же час легка атлетика – це науково – педагогічна дисципліна. Вона має свою теорію, яка розглядає питання техніки, тактики, тренування, навчання. Легка атлетика будується на ряду суміжних наук – фізіології, психології, анатомії, біомеханіці, медицині та інших. Легка атлетика включає п’ять видів вправ: ходьбу, біг, стрибки, метання і багатоборство. В шкільній програмі легка атлетика представлена такими видами, як біг, стрибки, метання.
Біг
При вивченні техніки бігу, його прийнято умовно розподіляти на 4 частини: старт, стартовий розгін, біг по дистанції та фінішування.
Біг і стартовий розгін (техніка)
Початок бігу починається зі старту. Зараз ми розглянемо техніку виконання високого старту.
Перед початком бігу стартуючи відходять від лінії старту на відстань 3– х метрів. По команді «На старт» вони займають вихідні положення перед лінією старту. Одна нога виставляється вперед, а друга розташовується на1,5 – 2 стопи позаду і трохи в сторону, бігун нахиляється вперед, вага тіла переноситься на трохи зігнуту висунуту вперед ногу. Одна рука зігнута в ліктьовому суглобі і разом з плечем виноситься вперед. Інша рука напівзігнута і відведена назад. По команді: « Руш!», сильно відштовхнутися, активно виносячи махову ногу вперед для виконання першого бігового кроку.
Перші бігові кроки виконуються у пружній постановці ніг з дотриманням загального нахилу тулуба.
Потім тулуб випрямляється, збільшення довжини кроків призупиняється, і бігуни переходять у вільний біг по дистанції.
Низький старт
По команді: «На старт», бігун підходить до лінії старту, присідає і ставить праву ногу на відстані півступні від лінії старту, ліву ногу ставить по коліно на рівні п’яти правої ноги, руки ставляться на стартову лінію, опираючись на великий і вказівні пальці, руки напружені, розставлені на ширині плечей. Вага тіла рівномірно розподілена між руками, стопою передньої ноги і коліном другої ноги, вісь плечей знаходиться за лінією старту.
По команді:«Увага!», дещо випрямляються ноги, вага тіла розподіляється між руками і ногою, що знаходиться попереду. Таз піднімається вище рівня плечей, поки гомілки будуть паралельними по команді « Руш!» відштовхування одночасно двома ногами. Нога, що попереду, різко випрямляється в усіх суглобах, нога, що позаду, розгинається в незначній мірі швидко виноситься вперед стегном.
Фінішування
Фінішування – це підсилення швидкості бігуна на останніх метрах дистанції. Біг вважається закінченим, коли бігун перетне фінішну пряму будь-якою частиною тіла. Фінішну пряму пробігають з максимальною швидкістю, виконуючи на останньому кроці кидок на фініші грудьми чи плечем.
Методика
1. В. п. ноги на ширині плечей, тулуб нахилений трохи вперед, руки зігнуті в ліктях під прямим кутом.
Виконання.
Повільно почати рух руками, як при бігові, поступово збільшуючи темп до максимуму, підтримуючи його 10 – 15 сек. Вправу повторити 2 – 3 рази. Пальці злегка зігнуті в кулак, кисті розслаблені.
2. Біг з різних положень високого старту ( 10 – 15 м).
• Стати обличчям до фінішу, ноги разом, руки вздовж тулуба. Виконання – падаючи вперед, почати біг.
• В. п. те саме. Відштовхуюча нога попереду, махова позаду. Виконання те саме.
• Старт із положення лежачи. В. п. лежачи обличчям донизу, голова опущена, руки злегка зігнуті в ліктях перед грудьми долонями донизу і упертися в доріжку, ноги розведені.
По команді :« Увага!», треба звести ноги разом, а руки підтягнути, зігнути в ліктях, прикласти до тулуба. По команді « Руш!» учень енергійно відштовхується від доріжки руками, одночасно відштовхуюча нога, згинаючись в тазостегновому і колінному суглобах, підтягується вперед, опираючись стопою в доріжку, таз знаходиться трохи вище рівня плечей. З першим кроком другої ноги учень починає біг на відстань 3 – 5 м. Повторити 3 рази.
• Біг 15м з подальшим бігом по інерції (10м)
• Прискорення (20 – 30м)
• Біг 30м
3. Біг з прискоренням (20 – 40м ) Швидкість збільшується поступово, рух учня повинен бути повільним.
4. Біг з високим підніманням стегна (10 – 15м) з подальшим переходом на повільний біг.
5. Біг стрибками вперед, що переходить на повільний біг.
6. Біг з прискоренням до максимальної швидкості з послідуючим переходом на повільний біг.
7. Біг 20 – 30м по команді і самостійний перехід на біг по дистанції.
Основні спеціальні – підготовчі вправи для удосконалення бігу.
1. Ходьба на носках з високим підніманням стегна.
2. Біг по прямій лінії з постановкою ступні паралельно лінії, наступаючи на неї.
3. «Дріботливий» біг з розслабленням м’язів плечового поясу.
4. Біг, закидаючи гомілки назад.
5. Біг, високо піднімаючи стегно, з незначним просуванням вперед.
6. Біг стрибками з ноги на ногу з повним випрямленням поштовхової ноги.
7. Біг з прямими колінами, відштовхуючись стопою.
Методичні вказівки
Всі бігові вправи і прискорення виконувати без напруги, повільно Звернути увагу на положення тулуба, фази польоту, роботи рук. Після кожного прискорення вчитель звертає увагу на помилки , щоб у наступному підході учень не допускав їх.
Основні помилки при бігу по дистанції:
• Голова закинута назад;
• Верхня частина тіла розгойдується, руки рухаються поперек тіла;
• Верхня частина тіла дуже нахилена вперед, ноги ставляться з п’яти, ноги розвернуті зовні;
• Стопа ставиться або позаду, або на рівні колінного суглобу;
• Підняті плечі, руки напружені;
• Поштовх спрямований вгору, а не вперед.
При фінішуванні:
• Фінішування стрибком;
• Зупинка відразу після фінішу;
• Ранній нахил тулуба.
Стрибки в довжину способом «зігнувши ноги»
Цей вид легкої атлетики входить до програми «Старти надій».
Стрибки в довжину є вправами, які виконують діти у своїй руховій діяльності, перестрибуючи через калюжі, канави, купини.
Стрибки в довжину складаються з ряду рухів, які не повторюються і виконуються з максимальною напругою. Успіхів у стрибках в довжину з розбігу досягають учні, які мають добрі результати в спринтерському бігу і мають хорошу стрибучість.
Техніка стрибка складається з чотирьох фаз: розбігу, відштовхування, польоту та приземлення.
Методика
1. Запропонувати учням виконати стрибок з невеличкого розбігу, показати кінограми, малюнки або продемонструвати стрибок у правильному виконанні, обов’язково вказати на помилки. Довжина розбігу в різних вікових групах різна:
• 9 – 10 років – 12 – 14 м;
• 12 – 13 років – 16 – 20м. Довжина розбігу в учнів не постійна. Вона залежить від фізичного стану учня, напрямку і сили вітру, стану доріжки для розгону тощо. Учень робить позначку на доріжці на відстані бруска і виконує розбіг від того місця в районі бруска, куди потрапила відштовхувальна нога. У разі потреби змінюється місце початку розбігу
2. При навчанні відштовхуванню треба звернути увагу на те, щоб махова нога під час виконання відштовхування рухалась синхронно з відштовхувальною. При виконанні відштовхування відштовхувальна нога ставиться на опору з п’яти , тулуб вертикально, таз виведений уперед, руки підняті вгору вбік, в польоті під час приземлення ноги викинути якомога далі вперед. Після торкання п’ятами піску, ноги згинають в колінних суглобах, глибоко присівши і подаючи таз вперед, учень завершує стрибок, руки відводяться вниз – назад.
Політ
Після польоту тулуб знаходиться приблизно в положенні, що і після відштовхування, нога, яка позаду підтягується до махової, і обидві ноги підтягуються до грудей. Руки продовжують рух, опускаючись вниз – назад або залишаються витягнутими.
Приземлення
Після стрибків в довжину з розбігу приземлення на дві ноги. Приземлення закінчується глибоким присідом і виходом вперед чи падінням в сторону.
Учні повинні знати:
1. При відштовхуванні таз виводять на відштовхувальну ногу, тулуб і голова тримаються прямо.
2. Стрибок виконують вперед – вгору.
3. В польоті не треба поспішати підтягувати відштовхувальну ногу до махової.
4. При приземленні, опущені руки, ноги викинуті якомога далі; виконуються зустрічним рухом.
Вправи, які розвивають швидкісно – силові якості.
1.Імітація техніки руху ніг при відштовхуванні.
В. п. – відштовхуюча нога на всій ступні попереду, махова позаду, руки опущені вздовж тулуба. Перенести вагу тіла на відштовхувальну ногу, а зігнуту в коліні махову підняти вперед – вгору до рівня тазу. Повторити 4 – 6 разів.
2. Імітація техніки рук і ніг при відштовхуванні.
В. п. - відштовхувальна нога і протилежна їй рука попереду, махова нога і друга нога позаду. Перенести вагу тіла на відштовхувальну ногу, стегно
зігнутої в коліні махової ноги підняти до рівня таза і одночасно змінити положення рук.
Повторити 4 – 6 разів .
3. Стрибки з ноги на ногу (5 -10 кратні) Повторити 2 – 3 рази.
4. Стрибки на одній нозі ( по 10 м на одній нозі)
5. Стрибки через набивні м’ячі чи гімнастичну лаву.
6. Стрибки в довжину з місця.
7. Стрибки, зігнувши ноги, через резинку.
8. Стрибки з 4 – 6 бігових кроків через горизонтальну перешкоду шириною 40 – 50см.
Методичні вказівки
1. Останній крок виконується швидше, ніж попередній.
2. Стопа з п’ятки швидко перекочується на носок, потім енергійно випрямляється все тіло.
3. Верхня частина тулуба знаходиться в вертикальному положенні, погляд спрямований вперед.
4. Стегно махової ноги піднімається до горизонтальної лінії ( коліно сильно згинається)
5. Відштовхування повинно бути спрямовано вперед – вгору.,
Виконання стрибка у довжину з місця