Конспект уроку з біології для 6-го класу на тему "Суцвіття"

Про матеріал

Конспект уроку з біології для 6-го класу на тему "Суцвіття" допоможе вчителям біолоогії суттєво зекономити час, потрібний на підготовку до уроку. В даному конспекті прописані тема, мета та тип уроку а також перераховано, які ключові компетентності будуть формуватися впродовж уроку.

Перегляд файлу

Тема:       Суцвіття.

Мета:      Дати поняття суцвіття, ознайомити учнів з основними типами суцвіть, розкрити їх біологічну роль; формувати уміння і навички розпізнавати різні суцвіття; розвивати мислення, пам'ять, вміння порівнювати, робити висновки; виховувати бережливе ставлення до природи.

Тип уроку. Комбінований.

Компетентності, що формуються: соціальна, громадянська, математична, спілкування державною мовою.

Девіз уроку: «Для того щоб навчити іншого , потрібно більше розуму, ніж для того, щоб навчитися самому».     

Хід  уроку.

І.   Організаційний момент.

Давайте візьмемося з вами за руки, відчуємо тепло і підтримку свого товариша, посміхнемося один одному .

- Чи  любите ви квіти?

Вправа «Мікрофон»

-Я люблю квіти тому , що… .

ІІ.   Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання. (Сенкан «Квітка»).

1.Біологічна задача.

 Квіти — це окраса нашого життя. Малесенькі незабудки і витончені троянди однаково привабливі. Щедро нам дарують свій аромат біленькі скромні квіти жасмину і розкішні півонії. Уявімо собі, що ми прийшли влітку в ліс. А там, на галявині, милують око золотисто-жовті  кульбаби. Дівчатка зірвали квіти і сплели  вінки. На 1 вінок потрібно 35 квіток. У  класі - 10дівчаток. Скільки квіток було зірвано?   Що буде на наступний рік? 

2. Робота з картками(будова квітки). Взаємоперевірка.                                

3.Вправа «Незакінчене речення».

1.     Квітка – це ___________________________________

2.     Вісь квітки називається_________________________

3.     Квітка складається з____________________________

4.     Оцвітина буває ___________ і ___________________

5.     Чашечка складається_____________________________

6.     Віночок утворюють____________________________

7.     Головними частинами квітки є___________________

8.     У пиляках тичинок утворюються _________________

9.      Маточка складається____________________

10.      Одностатева квітка -це_____________

Біолоігчна математика

Закінчити дію

Пелюстки+чашолистки=

Приймочка+стовпчик+завязь=

Тичинкова нитка+пиляк=

ІІІ. Повідомлення теми. Мотивація навчальної діяльності. Цілевизначення.

Подивіться на дві рослини тюльпан та конвалію. Чим вони відрізняються?

  • Як ви гадаєте чому в конвалії багато квіток зібрані в групи? Яке це має значення для рослини?

Сьогодні ми спробуємо дати відповідь на ці запитання.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Суцвіття. Розповідь вчителя.

Квітки за розмірами бувають великими і дрібними. Великі квітки зазвичай розташовані на рослині поодиноко (наприклад, у тюльпана, маку). Дрібні ж квітки, навпаки, здебільшого зібрані у групи (наприклад, у пшениці, берези, моркви).

Групу квіток, розташованих у певному порядку на пагоні, називають суцвіттям. Кількість квіток у суцвітті може становити від кількох квіток до десятків тисяч (наприклад, у пальми, агави). За розмірами суцвіття бувають від кількох сантиметрів, як у ліщини та берези, до 14 м завдовжки, як у деяких пальм.

Типи суцвіть. (Робота в парах). Інтерактивний прийом « Навчаючи – учусь»

V. Закріплення вивченого.

Загадки.

Завдання: відгадати загадку, визначити тип суцвіття.

1.Є коси, та не з волосся,

Є зерно, та не колосся. (Кукурудза).

2. Ходить сонечко лугами

І селами, і містами...

Сіє квіти бурштинові

І духмяні, і медові...

Коли квітка відцвітає,

Парашутиком злітає. (Кульбаба).

4. Поле вбралося в обнову:

 Сукню одягло бузкову.

 І над нею залюбки

 Цілий день гудуть джмелі.

 Пречудово в літню днину

Зацвітає …(Конюшина).

5.Квітка, пелюстки якої допомагають вирішити проблему всіх закоханих. (Ромашка).

6.Червона дівонька, біле дитя. (Вишня).

7.Яка квіткова рослина в Україні є символом ніжності, радості і краси, вірності й чистоти кохання? ( Конвалія).

8.Яка рослина є символом рідної української землі, батькової хати, символом любові, безсмертя? ( Калина).

9.Яка рослина, оспівана в піснях, стала символом українського села? (Чорнобривці).

10. Листячко довгасте з жилками-нитками

Можеш ти прикласти до своєї рани.

Вздовж доріг, стежинок я люблю рости,

Скрізь мене побачиш, де крокуєш ти.

    (Подорожник).

 

Гра «Третій зайвий».

Вибрати зайву рослину в переліку і пояснити свій вибір.

1.         Ромашка, кульбаба, конюшина.

2.         Черемха, ромашка, конвалія.

3.         Береза, бузок, виноград.

Робота в парах

Завдання в зошиті.

Випишіть елементи переліку у відповідні графи таблиці.

Частини квітки

 

Просте суцвіття

 

Складне суцвіття

 


 

  1. головка
  2. китиця
  3. пелюстка
  4. волоть
  5. маточка
  6. початок
  7. складний колос
  8. колос
  9. тичинка
  10. складний зонтик
  11. сережка
  12. зав’язь

 


4. Розгадування ребуса.

https://dbimg.eu/i/rfjfgnc8.jpg

Китиця

VI. Рефлексія. Вправа «Рюкзак та корзинка для сміття»

VIІ. Домашнє завдання.

 

 

docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
1215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку