Конспект уроку з біології на тему "Плоди" для 6 класу

Про матеріал
Матеріал являє собою розгорнутий конспект уроку з теоретичним базовим матеріалом та практичними завданнями для учнів. Презентація до даного уроку також завантажена на цьому сайті. Навчальний матеріал орієнтований на роботу з підручником, зразками плодів та дидактичними картками. Основна інформація подана у вигляді опорних логічних схем для зручності запам'ятовування та відстеження причинно-наслідкових зв'язків
Перегляд файлу

План – конспект уроку біології в 6 класі

ТЕМА УРОКУ: Плоди

МЕТА УРОКУ: поглибити знання учнів про насінне розмноження рослин, сформувати поняття про плоди, особливості їхньої будови і різноманітність, продовжити формувати уміння та навички виконувати та оформляти лабораторні дослідження, робити висновки, проводити екологічне виховання.

ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань.

ОБЛАДНАННЯ: плоди рослин, фотоматеріали, презентація.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Рефлексія – квітка тюльпану

Хто скаже, відкриє мені,

Які таємниці у тиші

Ховають рослини живі…

С.Єсенін

? Які таємниці пов’язані з квіткою?

(запилення, запліднення, насінина, ?)

ІІ. Формування теми і мети уроку

Весні → квітучий сад → плоди → тема, мета уроку.

III. Мотивація навчальної діяльності

А чи знаєте ви, що?..

  •   В районі Панамського перешийка ростуть свічкові дерева (парментьєри), мають плоди довжиною до 1 м тонкі та товсті, як свічки. Вони містять до 60% жиру і запалені горять як звичайна свічка.
  •   В Африці росте дерево синсепалум, плоди якого до 2 см. Вони притупляють чутливість рецепторів язика, що сприймають кислоту. Після вживання їх, все що потрапляє в рот, здається солодким – навіть лимонний сік.
  •   Плоди дерева кеппел, яке росте в Індонезії на о. Ява, дуже приємно пахнуть, і в того, хто їх їв, навіть піт пахне фіалками.

ІV. Актуалізація знань

Закінчити речення

  •   Потрапивши на приймочку маточки, пилкове зерно…
  •   Проростаючи пилкове зерно утворює…
  •   Пилкова трубка росте до…
  •   У зав’язі маточки знаходиться…
  •   У насінному зачатку є … з …
  •   Один спермій зливається з …
  •   Другий спермій зливається з …
  •   Після запліднення у насінних зачатків утворюється …

V. Засвоєння нового матеріалу

1. Формування плоду

2. Що ж таке плід?

3. Будова плоду

Плід

 

 

-            насіння      оплодень (перикарпій)

- склад оплодня (розгляд плоду)

с.159 мал.157   екзокарпій  мезокарпій  ендокарпій

- на партах плід яблуко – знайти склад оплодня

- виконати завдання лабораторного практикуму.

4. Різноманітність плодів

Плоди

 

Прості      Складні   Супліддя

- Прості плоди → у квітці одна маточка

- Складні плоди → багато маточкові квіти

- Супліддя

5. Різноманітність простих плодів

- за характером оплодня – демонстрація плодів

Плоди

 

  соковиті            сухі

Робота з фотоколекцією

- за кількістю насіння – демонстрація плодів

Плоди

 

  соковиті            сухі

 

однонасінні  багатонасінні  однонасінні     багатонасінні

- визначаємо види плодів за описом і таблицею в підручнику с.160-162 та складаємо схему

Плоди

           розкривні

  соковиті            сухі       нерозкривні

 

однонасінні  багатонасінні  однонасінні     багатонасінні

ⱱ кістянка  ѵ ягода     ⱱ зернівка        ⱱ біб

    ⱱ яблуко     ⱱ сімянка        ⱱ стручок

    ⱱ помаранець    ⱱ крилатка       ⱱ коробочка

    ⱱ гарбузина    ⱱ горіх        ⱱ листянка

    ⱱ суничина     ⱱ жолудь

- плоди розкривні і нерозкривні

    На партах плід горіх і сім’янка. Спробуйте зняти з них оплодень.

6. Партенокарпічні плоди – плоди без насіння.

VI. Закріплення

1. Гра «Ярмарок». Зібрати у кошик плоди за списком і підрахувати їх вартість.

Плоди: ягода

 яблуко

 коробочка

 гарбузина

 суничина

 біб

 зернівка

2. «Чорний ящик»

Плоди цієї рослини – боби, розвиваються на підземних пагонах. Після запліднення всі частини квітки відмирають, а квітконіжка та зав’язь повертаються вниз і починають проростати в ґрунт, де й утворюються плоди. Боби «земляного горіха» їстівні та містять багато білків, олії, вуглеводів і вітаміну B1.

Плоди якої рослини знаходяться в чорній скриньці?

VII. Домашнє завдання

  • Опрацювати § 36.
  • Вивчити типи плодів.
  • Визначити типи плодів у рослин на карточках (за варіантами).
  • * Скласти розповідь про поди у віршованій формі.
doc
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
3446
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку