23 квітня о 17:00Вебінар: Дистанційне навчання з «На Урок»: інструменти для ефективної та цікавої роботи

Конспект уроку з читання "Чи буває легкий хліб?"

Про матеріал

Конспект містить ігрові та інтерактивніі методи та буде цікавий вчителям початкових класів.

Перегляд файлу

Конспект уроку в 2 класі

Тема. Білоруська народна казка «Легкий хліб»

Мета: опрацювати білоруську казку, вчити  виразно, правильно, свідомо читати, інтонуючи    речення, вчити аналізувати вчинки головних героїв твору ,давати їм характеристику; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мовно - слухову

увагу , зв`язне мовлення учнів при  висловлюванні ними міркувань,  виховувати інтерес до  народних  казок, працелюбність, повагу до професії хлібороба.

 

Обладнання:презентація,ілюстрації,предметні малюнки,іграшки,м`яч,картки.

Тип уроку:комбінований.

Хід уроку

І.Організація класу.

Всі почули ви дзвінок?

Він покликав на урок .

До уроку приготувались,

Гарно ми пошикувались,

Тож часу уже не гаймо,і

Тихесенько сідаймо.

Урок читання розпочинаймо!

 

ІІ.Мовленнєва розминка.

1.Чистомовка

-Перед тим,як ми почнемо читати,давайте приготуємо наші язички.

Пригадайте, друзі, вмить, як пшениченька шумить? (Ш-ш-ш).

- Як бджола в саду бринить? (Дз-дз-дз-з-з)

- Як в гайку струмок дзвенить? (Дзюр-дзюр).

 

Ище-ище-ище — подув холодний вітрище.

 Гу-гу-гу — всі дерева у снігу.

 Ок-ок-ок — не чутно голосу пташок.

Еву-еву-еву — стука дятел по дереву.

 

2. Розчитування (за таблицею).

 

3. Читання скоромовки(на швидкість),з різною інтонацією.

 Їжачатко з їжачком їли кашку з молочком.

 

ІІІ.Перевірка домашнього завдання

1.Переказ фрагменту російської казки «Лисичка».

ІV.Повідомлення теми і мети уроку.

-А сьогодні ми вирушаємо до Країни казок. Нещодавно ми побували в Україні та Росії, а тепер відвідаємо ще одну не менш цікаву країну — прекрасну Білорусь.

Чим цікава Білорусь? Білорусь-це безкраї поля льону та пшениці.Тут живуть турдолюбиві люди,гарні вдачею. Опрацюємо на уроці казку «Легкий хліб».

Один з головних героїв цієї казки вам добре відомий.А хто-зараз відгадаємо!

Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацаєзубами.

Весь,як є,-жорстока лють,

Очі так її і ллють.

Зачаївся ось,примовк-

Грізний звір цей звісно...(вовк).

(вчитель ставить іграшку вовка)

Створення проблемної ситуації. На моніторі записані  словосполучення:

  • Легка пір'їна, легка задача, легкий хліб.
  • Чи існує на землі легкий хліб?

Щоб відповісти на це запитання, ми послухаємо білоруську народну казку «Легкий хліб».

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1.Опрацювання білоруської народної казки «Легкий хліб» (с. 44–45)

- Отож уважно   слухаємо казку та спробуємо відповісти на таке питання:

— Хто, крім вовка, є персонажами казки?

  1. Читання казки вчителем.

Хто, крім вовка, є персонажами казки?

( У цій казці є такий персонаж  як кінь. А також є  косар. )

2.Словникова робота.

- Поповнимо наш словник новими словами.Прочитайте їх правильно та швидко.

Вигін             стомився            кущем

підкови        розв’язав           закрасує

кущем          сподобався        стривай

чоловіче       облизнувся       дочекайся

спершу         зажди                погодився

Гра «Знайди значення слова»

  • У тексті будуть траплятися незрозумілі слова.

Вигін – частина поля, куди вигонять пасти худобу

Марудна – надокучлива

Закрасує – зацвіте

Заборонувати -  розпушити грунт.

 

3.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

4.  Повторне читання казки учнями. Гра «Квіточка».

Читає учень, на парту якого впала квіточка.

 

— З якою інтонацією слід читати слова косаря? (Спокійно, розважливо)

— А вовка? (Нетерпляче, з роздратуванням).

— Коня? (Упевнено)

5.Аналіз змісту казки.Гра «М`ячик».

Де відпочивав косар?

— Хто до нього вийшов?

— Яким він був?

— Що вовк попросив у косаря?

— Чи сподобалися вовкові пояснення косаря?

— Чи влаштував його такий хліб?

— Куди відіслав косар вовка?

— Чи вдалося сіроманцеві знайти «легкий хліб»?

— Чому вовк пішов шукати легкий хліб?

 

VI. Узагальнення знань учнів

1. Гра «Блискавка»

Завдання: розмістити слова у тому порядку, у якому їх розміщено у казці,

показуючи довгий шлях хліба до столу.

Зорати, заборонувати, посіяти, зійде, перезимує, виросте, закрасує, нали-

ватиметься, достигатиме.

— Що ми можемо прослідкувати за ланцюжком цих слів?

2.Гра « Знайди і прочитай!»

Дочекайся, доки жито зійде …………..

Нагнувся він підкови знімати, а

Ні, братику стривай.Потім ………

Ця робота дуже ……

3.Вправа «Який був вовчик»

ВОВК

розумний                       нерозумний

працьовитий                  нетерплячий

ледачий

 

2.Гра «Дай пораду головному герою»

-Діти, то який же в нашій казці вовк? Бачите,який він нерозумний ?Давайте  дамо йому пораду.Створимо рушничок порад вовкові.

(Діти створюють рушник порад)

- Коли наш вовчик буде дотримуватися порад,він завжди буде їсти свій хліб,а не шукати легкого хліба.

(Вчитель вивішує малюнок паляниці)

Метод «Мікрофон»

-Як ви думаєте,чого вчить нас ця казка?Чи буває легкий хліб?

Вона вчить нас бути працелюбними, любити свій труд як це робив косар, а не шукати легкого хліба. Для вас ,діти, роботою є навчання. Тому вчіться гарно і сумлінно. Радуйте своїх батьків і не шукайте легкого хліба.Коли ви будете так робити,то завжди у вас на столібуде ось такий хлібчик.

(Вчитель пригощає короваєм присутніх)

VII.Завдання додому. Читати та переказувати казку   «Легкий хліб» близько до тексту.

docx
Додано
31 жовтня 2020
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку