Конспект уроку з читання для 1 класу на тему "Звук [г]. Буква г, Г. Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів. Поняття про вигуки"

Про матеріал
Конспект уроку з читання за букварем М. Чумарної (за програмою О. Я. Савченко)
Перегляд файлу

________________  

Читання

Клас: 1

 

Тема тижня: «Зима»

Тема дня: «Як зимують тварини?»

 

Тема. Звуки [г], [г'], буква г, Г. Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів. Поняття про вигуки.                           

 

Мета: Закріплювати літературну вимову звуків  [г], [г'], дати уявлення про вигуки, формувати навички читання складів, слів з буквою «г». Реалізувати щоденні діяльності: читання для себе, читання для друга, слухання. Розвивати артикуляційно-вимовні уміння учнів, зв'язне мовлення. Виховувати любов до природи, бережне ставлення до тварин.

 

Тип уроку: закріплення і застосування знань, умінь і навичок.

 

Матеріали та обладнання:  2 віконечка для читання прямих і обернених складів, зображення тварин, зображення  птахів зі складами, відео «Як зимують тварини», скоромовка, м’які іграшки (вовк, заєць), ілюстрація до вірша Л. Українки, картки для читання для себе та читання для друга, зайчики для дітей.


 


Хід уроку:

  1.          Організаційний момент.

- Про що ми сьогодні говорили на ранковому колі?

-Яка тема нашого тижня? (Зима).

-Яка тема дня? (Як зимують тварини?)

 

  1.         Розвиток артикуляційно-вимовних умінь. 
  1. Артикуляційна гімнастика.

Цокання язиком.

«Горішок» за щокою.

Рахування зубів.

 

  1. Скоромовка.

Бабин біб розцвів у дощ,

Буде бабі біб у борщ.

 

  1. Вірш, вивчений напам’ять.
  • Давайте згадаємо вивчений нещодавно вірш.

      Родина

В нас родина немала:

Рідні брати і сестра,

Мама, тато, баба, дід,

І прабаба, і прадід.

 

  1.                  Повторення вивченого
  • Отже, ми говоримо сьогодні про те, як зимують тварини.
  • Що роблять деякі тварини, щоб пережити зиму? (змінюють забарвлення шерсті, запасаються їжею, утеплюють своє житло, залягають у сплячку, деякі птахи відлітають у теплі краї…)

 

  1. Повторення вивчених букв за касою.
  • Вовк пропонує повторити вивчені букви. Він буде показувати букву, а ви називайте звук, який вона позначає (за касою).

 

  1. Читання прямих і обернених складів з буквою Гг. 
  • Яку букву ми вивчили на попередньому уроці? (Гг)
  • Які звуки вона позначає?
  • Зайчик попросив букву Г визирнути у віконечко. Які склади утворились?

(Діти читають прямі і обернені склади).

 

  1.                   Закріплення і застосування знань, умінь і навичок.
  1.                   Перегляд відео «Як зимують тварини».
  • Хто готується до зими найперший?
  • Хто змінює колір хутра?
  • Хто готує нірку, хатку або дупло?
  • Хто залягає у сплячку?
  • Про яких тварин зовсім нічого не було сказано у відео? (Про птахів)

 

  1. «СЛУХАННЯ»
  • Послухайте уривок з вірша лесі Українки «Мамо, іде вже зима» і скажіть, про яку пташку йдеться?

«Мамо, іде вже зима,

Снігом травицю вкриває,

В гаю пташок вже нема...

Мамо, чи кожна пташина,

В вирій на зиму літає?» —

В неньки спитала дитина.

         «Ні, не кожна, — одказує мати, —

Онде, бачиш, пташина сивенька

Скаче швидко отам біля хати, —

Ще зосталась пташина маленька».

«Чом же вона не втіка?

Нащо морозу чека?»

         «Не боїться морозу вона;

Не покине країни рідної,

Не боїться зими навісної...

Жде, що знову прилине весна»

- Чи боїться морозу горобчик? Чи покине рідну країну? Чого він чекає?

-Як допомогти тваринам пережити зиму?

 

  1. Гра «Знайди пташку – прочитай склад».
  • У нашому класі є зображення птахів. Всі ці птахи осілі, вони зимують біля нас. Я буду називати пташку, вам потрібно знайти її і прочитати слово, яке вона тримає.

(Біля зображень птахів прикріплено різноманітні вигуки. Діти шукають потрібну пташку і читають вигук. Таким чином діти знайомляться з вигуками).

Сорока

Горобці

Снігур

Дятел

Голуб

Ворона

Шишкар

 

  1.                   Фізкультхвилинка

-Давайте покажемо, як птахи летять у вирій, як махають крилами.

-А як ходить ведмідь клишоногий (повільно, не поспішаючи, він нічого не боїться, він - господар лісу).

-Як їжачок спить взимку, згорнувшись клубочком.

-Як лисичка-сестричка біжить по лісу, хитро озирається, хвостиком замітає.

-Як бродить вовк у пошуках здобичі.

-Як зайчик-побігайчик стрибає по лісу, втікаючи від ворогів.

 

Сірий зайчик сів і жде

Сірий зайчик сів і жде,

Спритно вушками пряде.

Зимно зайчику стояти,

Треба трішки пострибати.

Скік-скік, скік-скік.

Треба трішки пострибати,

    Пострибавши, відпочили

    І за парти знову сіли.

 

  1.                   Робота з букварем (с. 60).
  •                    Розгляньте малюнок.
  •                     Скільки хлопчиків? Чим вони зайняті? Зверніть  увагу, як вони між собою спілкуються.  Чи не видаються знайомими вам ці слова? (Їх тримали пташки). Хлопчики відтворюють різні звуки природи, шуми, звукові сигнали, голоси  тварин. Давайте спробуємо вигукнути, як хлопчик у зеленій сорочці «Ага! Агов!» У червоній (синій...,

 

  •                   У мові є слова, які виражають наші емоції, привітання, подяку та наслідують звуки різних предметів та голоси тварин. Такі слова називаються вигуками. Наприклад: Ой, ох, ах, тс - с - с,  тік - так, гав.

 

  1. Читання «ланцюжком» слів, записаних у стовпчики (с. 60)

 

  1. «ЧИТАННЯ ДЛЯ СЕБЕ»

На городі вродили помідори.

-Що вродило на городі?

 

  1. «ЧИТАННЯ ДЛЯ ДРУГА»

Олег городив город.

На городі гарно!

-Хто городив город?

-Як було на городі?

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Чи було вам складно на уроці?

- Як ви працювали? Оцініть себе

 - Яку букву повторювали?

-Назвіть кілька вигуків.

-Як зимує їжачок?

-Як потрібно ставитися до тварин?

(Діти отримують за урок зображення зайчиків)

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Додав(-ла)
Козлова Марина
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку