Заняття " Вчимося ввічливості"

Про матеріал
Різноманітний навчальний матеріал, проблемні запитання, ігрові моменти дозволять зробити заняття насиченим і цікавим.
Перегляд файлу

Заняття  

Тема.  Вчимося ввічливості

Мета. Пояснити учням поняття «ввічливість», розкрити значення вітань, вчити учнів вітатися. Розвивати зв’язне мовлення. Виховувати в учнів почуття ввічливості, поваги до старших.

Обладнання. Ілюстрації, таблиці - поради.

Хід заняття

І. Організація класу

«Доброго ранку» - мовимо за звичаєм.

«Доброго ранку» - кожному зичу я.

«Доброго дня вам» - людям бажаю.

«Вечором  добрим» - стрічаю, вітаю.

І посміхаються люди у відповідь.

Добрі слова кожному  любі.

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Діти, нещодавно я спостерігала одну ситуацію і мені дуже захотілося  розказати її вам. В цьому мені допоможуть Петрик, Сашко і Ангеліна.

 Інсценізація.

Йшли на зустріч один одному два хлопчики. Перший підбіг до другого, плеснув його по плечу і крикнув:

-         Гей! Добре, що я тебе зустрів. А ну, дай мені швидко домашнє завдання з математики, бо я не записав.

-         Вибач, але мені ніколи, - відповів другий хлопчик і пішов геть. А перший тільки знизав плечима.

 - Як ви гадаєте, діти, чи правильно повівся перший хлопчик? Яким він був?         ( Він був невихованим, неввічливим)

ІІІ. Повідомлення теми та мети

- Отже, ви певно здогадалися, що на сьогоднішньому занятті, ми будемо говорити про ввічливість.

ІІІ. Основна частина

1. Бесіда.

- Що ж таке ввічливість?

- Як часто використовуєте ввічливі слова?

- А для чого вони потрібні?

2. Прослухайте англійський народний віршик «Ключик до сердець»

До всіх сердець, як до дверей,
Є ключики малі.
Їх кожен легко добере,
Якщо йому не лінь.
Ти, друже, мусиш знати їх,
Запам'ятать не важко:
Маленькі ключики твої – 
«Спасибі» і «Будь ласка».

- Які слова ввічливості ви в ньому зустріли?

3. А тепер прослухайте наступний віршик Григорія Остера  

«Як прийдеш до когось в гості»

Як прийдеш до когось в гості,

Не вітайся ти ні з ким.

Слів «будь ласка» і «спасибі»

Ти ні кому не кажи.

Відвернися і на питання

Нічиї ти не зважай.

І тобі ніхто не скаже,

Що ти просто талапай.

Словникова робота.

Талапай (тарахтій, базікало)- людина, яка без потреби багато говорить.

 - Подумай, серйозні чи жартівливі поради дає тобі Григорій Остер.

4. Фізкультхвилинка

Раз, два час вставати,

Будемо відпочивати.

Три, чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять, шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

5. Гра «Ввічливі слова».  (Хто найбільше назве ввічливих слів).

6. Гра  «Світлофор ввічливості».

У вас на столі лежать сигнальні картки червоного та зеленого кольору. Я зачитаю ситуації, а ви повинні сказати - де правильно поводяться діти, а де ні. Якщо правильно - показуйте зелену картку, неправильно - червону.

- Дайте мені цукерки, - звертається хлопчик у магазині до продавця,

 - Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисно, -  каже дівчинка в

     автобусі.

 - Покличте до телефону Марину.

-  По коридору йде вчителька. В руках у неї книжки, зошити, сумка.

Назустріч їй іде учень. «Добрий день», - і пішов далі.

- Що повинен був зробити хлопчик?

 - У шкільному коридорі розмовляють вчителі. Серед них Сергійко побачив   

   свого класного керівника і, проходячи повз нього ввічливо сказав: «Добрий

   день, Маріє Іванівно». 

- Люба бабусю! Я із задоволенням тобі допоможу. 

- Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі, - сказала дівчинка бібліотекарю. 

 Вчитель.

 - Молодці! Ви добре справилися із завданням.

 7. Розігрування ситуації.

- Які слова вибачення ти скажеш і кому.

1) Мама спить. Вона втомилась. До тебе прийшли друзі і ви голосно розмовляєте. Мама прокинулась.

2) Пролунав дзвоник, ти поспішаєш на урок. На порозі зіткнувся з дівчинкою,  вчителем.

8.  Опрацювання казки М. Коцюбинського «Два цапки».

ІV. Підсумок заняття 

Гра «Чарівний ланцюжок»

(Діти стають  в коло. Вчитель тримає в руках дитячу іграшку і звертається до учнів).

- Діти , давайте скажемо один одному чарівні слова. А допоможе нам в цьому ось ця  іграшка, але вона не має імені. Нам потрібно назвати її.  (Діти дають ім’я іграшці. Вчитель перший говорить чарівне слово і передає іграшку дитині. Кожен учень по черзі називає ввічливе слово і передає іграшку. Так вона обходить всіх дітей і знову повертається до вчителя ).

 

docx
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
1329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку