Колоосовська Лілія Миколаївна,
вчитель початкових класів,
І кваліфікаційна категорія,
ЕНВК №1
Енергодарської міської ради
Запорізької області
Тема. Повторення і закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами.
Мета: продовжити роботу над засвоєнням вивчених букв, їх звукових значень; поповнювати активний словниковий запас учнів; формувати навички читання слів та речень з вивченими буквами, уміння читати, розмовляти відповідно до норм літературної мови; виховувати любов до читання, старанність, почуття дружби й товариськості.
Обладнання: мультимедійна дошка; мультимедійна презентація; предметні малюнки; звуко-буквені схеми; малюнок корабля; мапа подорожі; човники зі словами; сигнальні картки.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап (слайд1)
Ось дзвенів для нас дзвінок.
Час настав. Почнем урок.
Незвичайний, непростий, -
Він веселий і новий,
До нас гості завітали.
Нам добра вони бажали.
Повернімось до гостей.
Скажем дружно: «Добрий день!»
(Діти повертаються обличчям до гостей і вітаються)
Привітать гостей зуміли.
Молодці! За парти сіли!
Рівно сядемо за парти
Й хвилюватися не варто.
(людина стає розумнішою, більше пізнає про навколишній світ…)
(Не боятися висловлювати свої думки)
ІІ. Мотивація
- Діти сьогодні ми з вами відправимось в подорож — до країни Букв і Звуків, які ми вже вивчили.
Транспорт чекає. Не гаємо час.
Швидко рушає вперед 1 клас.
- Але який транспорт чекає на нас, залишилося загадкою. Давайте спробуємо назвати відомі вам види транспорту.
- Розгляньте малюнки. Який вид транспорту в цьому ряду зайвий? Чому? (слайд3)
— Тож на чому ми подорожуватимемо? (На кораблі) (Слайд 4)
— Під час подорожі ми зупинимося в трьох портах: (Слайд 5)
III. Контроль та самоперевірка знань
1.Розминка «Бліц – опитування»
— Спочатку нам слід підготуватися до подорожі. Щоб наш корабель рушив з місця, потрібно:
- сказати в світі яких звуків ми з вами живемо? ( в світі голосних і приголосних)
- дати відповідь на запитання : «Чим відрізняються звуки від букв? (Звуки ми вимовляємо і чуємо , а букви ми пишемо і бачимо») (Слайд 6)
- назвати перший звук у слові корабель, дати йому характеристику, назвати букву, якою він позначається на письмі; (Слайд 7)
- назвати букви, що позначають приголосні звуки;
- назвати голосні звуки.
- Молодці! І так наш корабель рушив з місця. Поки ми на шляху до порту «Букви» давайте з вами побудимо трішечки балакучими. Зробимо звукову зарядку.
2. Розчитування (Слайд 8)
- За першим разом прочитаємо слова якнайшвидше. А за другим разом у кожному слові швидко будемо прочитувати тільки першу букву.
Місто, ананас, ложка, екзамен, щука,експрес, небо, ялинка, трон, апельсин, йод, тарілка, електрика, арка, внук, кіт, єнот.
- Ось ми на місці призначення — у порту «Букви». Доки ми пливли, з цього порту нам надіслали телефонограму, у якій повідомляється, що в країні з’явилися жуки-буквоїди. Вони з’їли букви у скоромовці. Ми маємо допомогти відновити пошкоджені букви.
3. Гра «Зникла буква» (Слайд 9)
М*ркву, п*рець і г*рбуз
П*сад*в старий д*дусь.
Пест*в їх та п*лив*в —
Г*рн*й урож*й зібрав.
— Подумайте, які саме букви полюбляють жуки-буквоїди? Назвіть їх.
— Якими звуками позначаються ці букви? (о,е, а, о,и, і,и, о, а, а, и, а.)
— Які це звуки? (Голосні) Які ще бувають звуки? (Приголосні)
- А чим вони відрізняються?
- Молодці! Ми минули порт «Букви» і наближаємось до порту «Слова» . А там для нас завдання не прості, тому давайте трішки відпочинемо.
(Фізкультхвилинка для очей) (Слайд 10-13)
4. Вправа «Знайди будиночки»
— Схеми загубили свої будиночки — слова. Допоможіть, з’єднайте схеми з відповідними малюнками.
Робота в групах «Поділи слово на склади» (Слайд 14-22)
Учитель показує предметні малюнки. Перший ряд називає предмет, який зображений, другий ряд ділить слово на склади, третій — указує, на який склад падає наголос.
IV. Узагальнення вивченого матеріалу
— Час рушати до останнього порту. Перешкод для корабля немає. Ми — у порту «Речення». Давайте спочатку покажемо всім як ми гарно вміємо танцювати. Згодні?
V.Фізкультхвилинка
VI. Робота в парах «Зберемо човники» (Слайд23)
— Пригадали правило №2 «Співпраця в парі» (працюєте з сусідом по парті). На човниках зображені слова. Слід розмістити їх у певному порядку, щоб вийшло речення.
— Прочитайте речення з різними інтонаціями. (Я співчуваю; запитую; обурююсь; насміхаюсь…)
VII.Робота за «Букварем» (с. 139) (Слайд 24)
- Перед нами буквар, зараз ми покажемо як ми вміємо читати, відкриваємо с.139 з текстом «Бджілка», який ми вже опрацьовували. Прочитаємо граючи у гру «Алло» (Один учень читає перше речення, зупиняється і каже ім’я того, кого він хоче, щоб читав наступним)
VIII. Підведення підсумків (Слайд 25)
— Ви сьогодні були розумними, уважними, організованими мандрівниками.
— Вам сподобався урок?
(Якщо так, учні піднімають блакитний кружечок, якщо ні — червоний.)
1