Урок української мови "Повторення і закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами "

Про матеріал
Мета уроку: продовжити роботу над засвоєнням вивчених букв, їх звукових значень; поповнювати активний словниковий запас учнів; формувати навички читання слів та речень з вивченими буквами, уміння читати, розмовляти відповідно до норм літературної мови; виховувати любов до читання, старанність, почуття дружби й товариськості.
Перегляд файлу

                                                                                                         Колоосовська Лілія Миколаївна,

                                                                                                 вчитель початкових класів,

                                                                                                І кваліфікаційна категорія,

                                                                       ЕНВК №1

                                                                                                   Енергодарської міської ради

                                                                                     Запорізької області

Відкритий урок з української мови (навчання грамоти) у 1 класі

 

Тема. Повторення і закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами.     

    

Мета: продовжити роботу над засвоєнням вивчених букв, їх звукових значень; поповнювати активний словниковий запас учнів; формувати навички читання слів та речень з вивченими буквами, уміння читати, розмовляти відповідно до норм літературної мови; виховувати любов до читання, старанність, почуття дружби й товариськості.

Обладнання: мультимедійна дошка; мультимедійна презентація; предметні малюнки;  звуко-буквені схеми; малюнок корабля; мапа подорожі; човники зі словами; сигнальні картки.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап    (слайд1)

Ось дзвенів для нас дзвінок.

Час настав. Почнем урок.

Незвичайний, непростий, -

Він веселий і новий,

До нас гості завітали.

Нам добра вони бажали.

Повернімось до гостей.

Скажем дружно: «Добрий день!»

(Діти повертаються обличчям до гостей і вітаються)

Привітать гостей зуміли.

Молодці! За парти сіли!

Рівно сядемо за парти

Й хвилюватися не варто.

  • Діти, а до якого уроку ми з вами приготувались? (до уроку читання)
  • А яку користь приносить людині читання?

 (людина стає розумнішою, більше пізнає про навколишній світ…)

  • Так, дійсно, це прекрасно, коли людина вміє читати. Недаремно народна мудрість говорить: «Хто багато читає – той багато знає». Сьогодні ми продовжимо з вами вчитися читати.
  • А за якими правилами ми будемо працювати на уроці? (слайд 2)
  1. Правило піднятої руки! (Як це виглядає? Що воно означає?) (Я хочу сказати!)
  2. Співпраця в парі! (Як це виглядає?) (Працювати з сусідом по парті)
  3. Вміння слухати! (Що воно означає?) (Уважно слухати вчителя і товариша)
  4. Працювати творчо! (Що означає це правило?)

 (Не боятися висловлювати свої думки)

  1. Працювати активно! (Що воно означає?) (Не відволікатися і піднімати руку)

ІІ. Мотивація

- Діти сьогодні ми з вами відправимось в подорож — до країни Букв і Звуків, які ми вже вивчили.

Транспорт чекає. Не гаємо час.

Швидко рушає вперед 1 клас.

- Але який транспорт чекає на нас, залишилося загадкою. Давайте спробуємо назвати відомі вам види транспорту.

- Розгляньте малюнки. Який вид транспорту в цьому ряду зайвий? Чому? (слайд3)

http://www.graycell.ru/picture/big/traktor5.jpg https://f-a.d-cd.net/26b4cbu-480.jpg http://myboard.com.ua/uploads/board/19/190060_foto_1_2_prev1d96.jpg http://www.belmama.runbelmama.runorum.belmama.ru/image/810892_363534.jpg http://hovrashok.com.ua/images/Jan/08/f1a6d624162802b5bc265dcd0a6bfb3e/mini_3.jpg

— Тож  на чому ми подорожуватимемо? (На кораблі) (Слайд 4)
— Під час подорожі ми зупинимося в трьох портах: (Слайд 5)

420

III. Контроль та самоперевірка знань

1.Розминка «Бліц – опитування»
— Спочатку нам слід підготуватися до подорожі. Щоб наш корабель рушив з місця, потрібно:

- сказати в світі яких звуків ми з вами живемо? ( в світі голосних і приголосних)

- дати відповідь на запитання : «Чим відрізняються звуки від букв? (Звуки ми вимовляємо і чуємо , а букви ми пишемо і бачимо») (Слайд 6)

- назвати перший звук у слові корабель, дати йому характеристику, назвати букву, якою він позначається на письмі; (Слайд 7)

- назвати букви, що позначають приголосні звуки;

- назвати голосні звуки.

- Молодці! І так наш корабель рушив з місця. Поки ми на шляху до  порту «Букви» давайте з вами побудимо трішечки балакучими. Зробимо звукову зарядку.

2. Розчитування (Слайд 8)

- За першим разом прочитаємо слова якнайшвидше. А за другим разом у кожному слові швидко будемо прочитувати тільки першу букву.

Місто, ананас, ложка, екзамен, щука,експрес, небо, ялинка, трон, апельсин, йод, тарілка, електрика, арка, внук, кіт, єнот.

-  Ось ми на місці призначення — у порту «Букви». Доки ми пливли, з цього порту нам надіслали телефонограму, у якій повідомляється, що в країні з’явилися жуки-буквоїди. Вони з’їли букви у скоромовці. Ми маємо допомогти відновити пошкоджені букви.

3. Гра «Зникла буква» (Слайд 9)
М*ркву, п*рець і г*рбуз
П*сад*в старий д*дусь.
Пест*в їх та п*лив*в —
Г*рн*й  урож*й  зібрав.

— Подумайте, які саме букви полюбляють жуки-буквоїди? Назвіть їх.
— Якими звуками позначаються ці букви? (о,е, а, о,и, і,и, о, а, а, и, а.)
— Які це звуки? (Голосні) Які ще бувають звуки? (Приголосні)

- А чим вони відрізняються?

- Молодці! Ми минули порт «Букви» і наближаємось до порту «Слова» . А там для нас завдання не прості, тому давайте трішки відпочинемо.

(Фізкультхвилинка для очей) (Слайд 10-13)

4. Вправа  «Знайди будиночки»
— Схеми загубили свої будиночки — слова. Допоможіть, з’єднайте схеми з відповідними малюнками.

 

422

 

 Робота в групах «Поділи слово на склади» (Слайд 14-22)
Учитель показує предметні малюнки. Перший ряд називає предмет, який зображений, другий ряд ділить слово на склади, третій — указує, на який склад падає наголос.

423

IV. Узагальнення вивченого матеріалу
— Час рушати до останнього порту. Перешкод для корабля немає. Ми — у порту «Речення». Давайте спочатку покажемо всім як ми гарно вміємо танцювати. Згодні?

V.Фізкультхвилинка

VI. Робота в парах «Зберемо човники» (Слайд23)

— Пригадали правило №2 «Співпраця в парі» (працюєте з сусідом по парті). На човниках зображені слова. Слід розмістити їх у певному порядку, щоб вийшло речення.

425

— Прочитайте речення з різними інтонаціями. (Я співчуваю; запитую; обурююсь; насміхаюсь…)

VII.Робота за «Букварем» (с.   139) (Слайд 24)

- Перед нами буквар, зараз ми покажемо як ми вміємо читати, відкриваємо с.139  з текстом «Бджілка», який ми вже опрацьовували. Прочитаємо граючи у гру «Алло» (Один учень читає перше речення, зупиняється і каже ім’я того, кого він хоче, щоб читав наступним)

VIII. Підведення підсумків (Слайд 25)
— Ви сьогодні були розумними, уважними, організованими мандрівниками.
— Вам сподобався урок?

(Якщо так, учні піднімають блакитний кружечок, якщо ні — червоний.)

1

 

docx
Додано
26 жовтня 2021
Переглядів
532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку