Узагальнення знань з тем «Підприємницька діяльність. Економічні коливання. Безробіття. Інфляція.» проводиться у формі гри"Експерт-піраміда". Інтерактивні вправи, проекти, робота в групах допоможуть узагальнити знання з поданих тем, сприятимуть розвитку ініціативності, підприємницьких здібностей, творчого підходу до втілення власних ідей.
ТЕМА. Узагальнення знань з тем «Підприємницька діяльність. Економічні коливання. Безробіття. Інфляція.»
МЕТА: узагальнити і систематизувати знання з тем «Підприємницька діяльність. Економічні коливання. Безробіття. Інфляція»;
розвивати творчий підхід до втілення власних ідей, ініціативність, підприємницькі здібності;
виховувати комунікабельність, почуття колективізму.
ОБЛАДНАННЯ: мультимедійний проектор, матеріали до захисту проектів( тексти виступів, презентації, буклети), аркуші ватману, стікери.
МЕТОДИ: проект, робота в групах, «Мозковий штурм», інтерактивні вправи «Підприємливий чоловічок», «Продовж речення».
ТИП УРОКУ: урок-гра «Експерт-піраміда».
ХІД УРОКУ
Психологічна вправа «Я бажаю вам»
Вчитель. Доброго дня. Сьогодні на уроці у нас присутні гості. Для того, щоб краще налаштуватися на урок, ми проведемо психологічну вправу « Я бажаю вам…». Візьміться за руки, висловіть своєму сусіду праворуч побажання на урок.
А я вам бажаю бути активними, ініціативними, закріпити свої знання.
Сьогодні ми проведемо узагальнення з вивчених тем у формі гри «Експерт-піраміда».
Маслоу поділив потреби, поставив їх на певні ступені значущості. Оскільки економіка нерозривно пов’язана з безліччю людських потреб, то сьогодні ми спробуємо визначити, чи справджується піраміда Маслоу у нашій діяльності.
Гра «Експерт-піраміда»
Люди постійно відчувають певні потреби. Незадоволені потреби спонукають людину до дії. Потреби більш високого рівня з’являються після того, як у цілому задоволені потреби більш низького рівня.
Отож, стаємо на першу сходинку піраміди. Пригадаємо, що відносять до першочергових потреб.
1 сходинка – Фізіологічні потреби – Афоризми
Завдання. Прослухайте афоризми і знайдіть приклад фізіологічних потреб.
2 сходинка – Потреби в безпеці, знаннях, спілкуванні – Кросворд
Економічні коливання. Безробіття. Інфляція.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По горизонталі:
1. Організація, яка представляє загальні інтереси працівників у боротьбі за соціальні гарантії (профспілка).
2. Безробіття, пов’язане з економічним циклом (циклічне).
3. Діяльність людей, яка пов’язана із задоволенням особистих і суспільних потреб (зайнятість).
4. Безробіття, яке засвідчує невідповідність знань, умінь, навичок працівників потребам виробництва (структурне).
5. Американський економіст, який встановив зв'язок між безробіттям і ВВП (Оукен).
6. Вид інфляцій за темпами зростання (гіперінфляція).
7. Безробіття, пов’язане з витісненням робочої сили під впливом науково – технічного прогресу (технологічне).
8. Політика, спрямована на регулювання грошової одиниці (монетарна).
9. Запропонував рівняння грошового обігу (Фішер).
По вертикалі:
1. Ситуація, коли люди, які здатні працювати не можуть знайти роботи (безробіття).
2. Вид безробіття (фрикційне).
3. Знецінення грошей (інфляція).
4. Інфляція, яка характерна для країн із ринковою економікою (відкрита).
5. Інфляція, яка проявляється в товарному дефіциті (придушена).
6. Вид інфляцій, коли ціни зростають на 10% (помірна).
7. Інфляція, яка може бути врахована заздалегідь (передбачувана).
8. Показує швидкість зростання цін за певний період (темп).
3 сходинка – Соціальні потреби – Захист проектів
На третьому місці ієрархії стоять соціальні потреби. Кожна людина прагне до дружби, хоче бути членом об’єднання певної групи людей.
Кожна група отримала випереджувальне завдання. Вам потрібно презентувати найцікавіше з тем і захистити. (Наприклад, плакат, буклет, брошура, слайди; захист тем можна з гумором, інсценізація).
1 група: підприємницька діяльність
2 група: економічні цикли
3 група: безробіття
4група: інфляція
4 сходинка – Потреби у визнанні – Робота в групах
Кожен з нас хоче, щоб його поважали в групі, колективі, сім’ї. Спробуємо це реалізувати, виконавши завдання в групах. А зараз давайте повторимо правила роботи в групі.
Кожна група отримує певне завдання, яке виконує 2-3 хвилини. Потім групи міняються завданнями і дописують роботу попередників. В кінці командири груп зачитують свої роботи.
1 група: Безробіття - … Наслідки… Заходи для подолання…
2 група: Інфляція - … Наслідки… Заходи для подолання…
3 група: Економічні цикли - … Види… Для чого потрібні ці знання…
4 група: Підприємець -… Якості… Шляхи здобуття певних якостей…
Зарубіжний досвід і сучасні тенденції економічного прогресу переконливо доводять, що сьогодні без винахідливих, ділових людей подальший розвиток неможливий.
Колись економістів питали: «Якщо ви такі розумні, то чому ви такі бідні?». Сьогодні ми можемо спитати: «Виявилось, що ви вже й не такі розумні. Чому ж ви такі багаті?».
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
Кожна людина старається проявити себе, розкрити свої здібності. Це найвища сходинка піраміди Маслоу – прагнення до самореалізації.
5 сходинка – Самореалізація – Вправа «Підприємливий чоловічок»
Завдання: напишіть на стікерах рису, яка притаманна вам і відповідає підприємливій людині та прикріпіть.
Вчитель. Ви пройшли піраміду потреб.
Чи справдились ваші очікування?
Завдання: доберіть слова з різних частин мови для характеристики уроку.
Вправа «Продовж речення»
Сьогодні на уроці я зрозумів…
навчився…
пишаюся…
змінив своє ставлення до…
Найбільший мій успіх…
Я зможу використати вміння сьогоднішнього уроку…
На наступний урок я хотів би…
Я прагну поглибити…
Зверніть увагу на чарівну квітку. Її можна порівняти з вами. Ви – квіти життя. Я бажаю вам бути відкритими, подібними на квітку нашого уроку, а для цього розгорніть свої можливості і здібності та справляйте на оточуючих неперевершені враження.
Сааді писав: « Економіка – це наука про те, як постійно вигравати в житті. Нещасний той, хто відвертає своє обличчя від цих дверей. Бо інших дверей йому не знайти.»
Дозвольте закінчити наше спілкування з такої інтермедії: «Коли я був молодим, я хотів змінити весь світ. Я виявив, що це не просто, і спробував змінити людей своєї країни. Коли я виявив, що не можу і цього зробити, я зупинився на своєму місті. Я не зміг змінити своє місто і, ставши старшим, переключився на свою сім’ю. Тепер, будучи у старшому віці, я усвідомив, що єдине, що я зможу змінити,- це себе. Я зрозумів, що якби в юності я змінив себе, я вплинув би на свою сім’ю. Моя сім’я і я разом з нею змогли б вплинути на місто. Місто змогло б змінити багатьох людей країни, і я дійсно зміг би змінити світ. Ми починаємо з малого і рухаємося до великого. Ми починаємо вранці. Ми починаємо весною».
Від себе хочу додати, що справді, ми закладаємо фундамент свого дорослого життя у дитинстві та в юності. І саме зараз ви можете змінитися, розвинути нове економічне мислення, що сприятиме добробуту вашому і вашої сім’ї. Ви зможете вплинути на господарство нашого міста, країни. І дійсно, нещасний той, хто відвертає своє обличчя від цих дверей. Я бажаю вам бути підприємливими, ініціативними.