Чаплинська спеціалізована школа
І – ІІІ ступенів
План-конспект
уроку фізичної культури з елементами футболу
для 5 класу
Урок підготував: вчитель фізичної культури Гмиря Сергій Анатолійович |
2013 – 2014 н.р.
Тема уроку: Мандрівка на чемпіонат світу з футболу 2014 року в Бразилію
Тип уроку: комбінований
Мета: Сприяти вихованню в учнів потребу у систематичних заняттях фізичною культурою і спортом та розвивати морально-вольові якості засобом гри у футбол
Завдання:
Інвентар: 10-12 футбольних м’ячів (на 2 учнів – 1 м’яч), ворота, фішки, дидактичний матеріал.
Технічні засоби навчання: музична система, ноутбук, проектор.
Місце проведення: спортивний зал.
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозу- вання |
Організаційно-методичні вказівки |
І |
Підготовча частина |
15 |
|
|
1.Шикуванн я в одну шеренгу, привітання. Звучить гімн чемпіонату світу 2014 року. Як ви гадаєте з чим пов’язана тема нашого уроку? (З футболом). |
1 хв |
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів. Відео ролик ЧС Мандрівка на ЧС в Бразилію |
- Діти, чи знаєте, де буде проходити ЧС -2014 р?( В Бразилії). - Чи знаєте діти що чемпіонат світу проводиться 1 раз в 4 роки. Наша держава у фінальній частині приймала 1 раз і дійшла до четверть фіналу. - Для того щоб ви вміли добре грати та прийняти у майбутньому участь у чемпіонатах світу перед нами стоять такі завдання…. - Які правила безпеки слід виконувати, граючи у футбол? |
1 хв 1-2хв |
У шеренгу. Слайд з відомими місцями в Бразилії. Слайд з збірної України в четверть фіналі.
Слайд з завданнями уроку.
Слайд з основними вимогами правил техніки безпеки під час футболу. |
|
3.Замір ЧСС за 10сек. – До уроку всі готові?...тож провіримо ЧСС.
|
30 сек |
Звернути увагу на учнів з підвищеною ЧСС. |
|
|
30 сек |
Звернути увагу на чітке й одночасне виконання організуючих вправ |
|
Ходьба: - звичайна; - на носках; - на п'ятках; - на зовнішній стороні ступні; - на внутрішній стороні ступні; - в присіді - стрибки в присіді |
1 хв.
10 м 10 м 10 м 10 м 10 м 10 м 10м |
Вправи виконуються під музичний супровід.
В обхід залу. Темп середній. Руки вгору. Руки за голову Руки на пояс. Спину тримати рівно |
|
|
2-3 хв. |
Дистанція – 2-3 кроки Під музику. |
|
|
2х15 м |
Менш підготовлені учні бігають довільним темпом |
|
|
30сек |
Темп виконання повільний |
|
|
30сек |
Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом |
|
|
|
Слідкувати за дистанціею. |
|
11. Комплекс ЗРВ з м'ячами в парах. а) в. п. – обличям один до одного, ноги нарізно, руки на плечах у товариша. 1 – 2 – одночасні пружні нахили тулуба в перед. б) в. п. – спиною один до одного, м'яч вгору. 1 – випад лівою, прогнутись; 2 – в.п. 3-4 – те саме з правої ноги. в) в. п. – те саме. Бокова передача м’яча «вісімкою». г) в. п. – те саме. Передачі м’яча знизу вгору та зверху вниз. д) в. п. – стоячи спиною один до одного, м'яч затиснутий на рівні поперека. Присідання з м'ячем. е)Кидки м’яча ногами є) в.п. – обличям один до одного, ноги нарізно, м’яч тримати в горі. 1 – 2 повороти на 3600 з обертанням тулуба праворуч, ліворуч. ж) в. п. – стоячи один напроти одного, тримаючись за м’яч на рівні грудей. 1-4 – 4 стрибки на місці; 5-8 – 4 стрибки в праву сторону; 9-12 – 4 стрибки в ліву сторону. є) ходьба на місці |
3-4 хв. 4-6 р
6-8 р
6-8 р
6-8 р
6-8 р
10-12
2–3 р |
Стежити за чіткістю виконання Ступні з місця не зрушувати
Амплітуда виконання максимальна.
Ступні від підлоги не відривати
|
|
|
12.Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
30сек |
Норма – 120 – 140 ударів на хвилину |
ІІ. |
Основна частина |
26 |
|
|
1. Вчитель: Діти, зверніть увагу на екран. Що ви бачите?(Розминка футболістів) Перед кожним матчем футболу проводиться розминка з м’ячем. Так і ми на уроці пригадаємо раніше вивчені вправи з м’ячем та познайомимося з новими Різновиди зупинки м’яча та ударів по нерухомому м’ячу:
Діти ви добре навчилися техніці виконання різновидів зупинки м’яча та ударів. Для того щоб прийняти участь в ЧС, нам потрібно дістатися до Бразилії. За допомогою естафети ми вирушаємо в подорож. |
12 хв
5-6 р.
5-6 р
5-6 р
5-6 р
5-6 р
5-6 р
|
На екрані слайди з розминки футболістів перед грою.
Відстань до 5 м. При ударі стопа розвертається назовні, п'ята під час зупинки повинна бути нижча за носок. Стежити за правильною постановкою ступні.
Кожен учасник команди виконує умови естафети. По завершенню естафети учні з підлоги піднімають карточки із зображенням прапору країни. Якої країни прапорів у них буде більше, ту команду вони будуть представляти на ЧС з футболу. Змагальний метод
За результатами естафети вчитель визначає команди які будуть представляти ту чи іншу країну на ЧС з футболу. |
|
Одна команда вирушає повітряним шляхом а інша морським. Учень виконує ведення м’яча по прямій, потім обводить 3 фішки, виконує передачу у стіну, зупиняє м’яч і знову обводить 3 фішки. Зупиняється біля фішки і виконує передачу наступному учаснику, а сам тягне карточку в визначеному місці і стає в кінці своєї команди. Естафета продовжується до тих пір поки всі учасники не виконають ведення м’яча.
|
4хв |
|
|
Ось ми і потрапили на ЧС . Перша гра між збірної України та Англії.
|
8-10 хв. |
Звучить гімн ЧС, команди шикуються, один на проти одного.
Для учнів які віднесені до спеціальної і підготовчій групи. |
ІІІ |
Заключна частина |
4хв |
|
|
1-2 – руки через сторони вгору – вдих; 3-4 – руки вниз – видих. |
40сек
|
В колону по одному. Темп середній.
|
|
20сек |
На швидкість. |
|
|
90сек |
Вчитель проводить підсумок чемпіонату. Звучить гімн країни команди, яка перемогла. Відзначити кращих |
|
|
30сек |
Визначити ступінь відновлення. |
|
|
30сек |
Перевірити ступінь розуміння учнями домашнього завдання |
|
|
30сек |
В колону по одному |
Додаток А
Футбольна вікторина
Яка довжина футбольного поля? 1. 40-50 м 2. 60-70 м 3. 90-110м 4. Не менше 120м |
|
Що означає жест судді? 1) Закінчення гри. 2) Вільний удар. 3) Удар від воріт. 4) Заміна гравця. |
Яка кількість гравців приймає у грі? 1. 6 2. 11 3. 12 4. Про кількість гравців домовляються на передодні зустрічі. |
|
Що, хоче сказати цим жестом суддя? 1) Гравець зіграв рукою. 2) Покарання гравця карткою. 3) Заміна гравця. 4) Штрафний удар. |
Яка тривалість гри? 1. Два тайми по 60 хв 2. 4 періоди по 30 хв 3. Два тайми по 45 хв 4. Перед початком судді і тренери домовляються про тривалість гри. |
|
Що показує суддя? 1) Закінчення гри. 2) Заміна гравця. 3) «Поза грою» 4) Порушення правил гри. |
З якого місця починається гра? 1) З бічної лінії ударом ногою по м’ячу. 2) Ударом ногою від воріт. 3) З центру поля 4) Починає суддя, підкидуючи м’яч. |
|
Що, хоче сказати суддя? 1) «Поза грою». 2) Вільний удар. 3) Попередження. 4) Штрафний удар.
|