"Конспект уроку з етики для 5 класу на тему: "Вибір цінностей"

Про матеріал

Мета та завдання:

Ø Розкрити учням суть понять “духовні цінності” і “матеріальні цінності”; пояснити різницю між духовними та матеріальними цінностями; формувати почуття особистої відповідальності за правильний вибір цінностей.

Ключовий вірш:

I.«Бо де скарб твій, там буде й серце твоє!» (Мт. 6, 21).

Біблійний текст –

«Царство Небесне подібне до скарбу, захованого в полі, що його чоловік, знайшовши, ховає і, радіючи з того, іде й продає все, що має, а купує те поле. Подібне ще Царство Небесне до купця, що шукає добрих перел» (Мт. 13, 44-45).

Перегляд файлу

Тема 8. Вибір цінностей                      6 клас

Мета та завдання:

  • Розкрити учням суть понять “духовні цінності” і “матеріальні цінності”; пояснити різницю між духовними та матеріальними цінностями; формувати почуття особистої відповідальності за правильний вибір цінностей.

Ключовий вірш:

  1.    «Бо де скарб твій, там буде й серце твоє!» (Мт. 6, 21).

Біблійний текст –

«Царство Небесне подібне до скарбу, захованого в полі, що його чоловік, знайшовши, ховає і, радіючи з того, іде й продає все, що має, а купує те поле. Подібне ще Царство Небесне до купця, що шукає добрих перел» (Мт. 13, 44-45).

Міжпредметні зв’язки: українська мова, географія.

Допоміжні засоби: плакати з надписом ключового вірша; перламутровий коралик, малюнок, або натуральні мушлі, скринька.

Словник термінів та понять:

«Царство Небесне» –  те ж саме, що й «Царство Боже» – підкорення всієї людини і всього, що її оточує, – Богу Отцю, через Бога Сина, у Дусі Святому;

«скарб» – можна записати декілька значень: 1) коштовності заховані в певному місці; 2) духовні та культурні цінності людини; 3) хтось, або щось надзвичайно важливі, з винятковими задатками; 4) пожитки, майно, надзвичайно важлива річ…;

«серце» – не лише як життєво-важливий орган людини, а перш за все місце, де має перебувати Бог у людині, тобто, «серце включає в сбе усю повноту духовного життя, яке включає в себе усю людину, зі всіма її здібностями та видами діяльності»[1].

Розвиток теми:

На класній дошці виразно записано назву теми даного уроку.

Вчитель великими літерами під темою уроку на класній дошці, записує два слова:

  1. ціна;
  2. цінність,

та заохочує учнів до обговорення цих слів [*].

Отже, ми зясували, що ціна – це вартість певної речі, виражена в грошових одиницях. А для того, щоб краще зрозуміти в чому полягає цінність, – послухайте це оповідання[**]:

«Осінь 1933 року. Вечоріло. Скрипнула хвіртка і на подвір’я увійшла висока, худа, з виряченими очима, жінка. Вона, опершись до стовпа, на якім трималася хвіртка, голосно застогнала, зсунувшись до землі.

 Баба Катерина з закликом гукнула до внуків: «Діти, по маму!». Прибігли син і невістка. Баба Катерина насилу підтримувала виснажене тіло молодиці. Вона вже не стогнала, – з великих чорних очей котились дві помітні сльози, а у відкритій руці вона тримала золотий перстень з блискучим діамантом, прошепотіла сухими устами: «Хліба, хліба».

Син з невісткою взяли молодицю попід руки й завели до хати, поклали на широку лаву, нагодували. Наступного дня молодиця підвелась, обняла бабу Катерину, поцілувала руки, вклонилася і поклала на стіл золотий перстень. «Бог має більше, ніж роздав. Не візьму я від тебе цього. Іди собі з Богом» – промовила баба Катерина і витерла непрохану сльозу зі своїх очей. Молодиця подякувала господарям, кажучи: «Хліб – це найдорожчий скарб, бо без нього немає життя, а все решту не має зараз значення»[1].

Обговорення оповідання за допомогою запитань:.

  • Чому жінка за кусень хліба віддавала золотий перстень?
  • Що є найбільшою цінністю для людини?
  • Порівняйте ціну золота та ціну хліба сьогодні:

1г. золота коштує 147 грн, а 1кг. хліба – 4 грн.

Ісус Христос порівнював Царство Боже зі скарбом[*]. Як ви думаєте, що означає «скарб» і як він виглядає?[**]

Можемо сказати, що скарб – це дорогоцінності, які, деколи, уся родина, або ж одна людина збирає протягом усього свого життя. Боячись, щоб злодії не викрали скарбу та не довіряючи іншим, люди ховали їх, закопуючи в землю. У випадку, коли щось з цією людиною трапилося, вона скажімо – померла, то цей скарб назавжди може залишитись у землі й ніхто ним не скористається. Проте, на відміну від земного ставлення до скарбів, Ісус Христос говорить таке: «Не складайте скарбів собі на землі, де нищить їх міль та іржа, і де злодії підкопуються й викрадають. Складайте ж собі скарби на небі, де ні міль, ні іржа їх не нищить, і де злодії до них не підкопуються та не крадуть. Бо де скарб твій, там буде й серце твоє!» (Мт. 6, 19-21).

Проте подумаймо над смислом притчі, яку ми щойно читали:

  • Що означає поле, про яке говориться у притчі?[***]
  • Кого символізує купець?[****]

Закріплення уроку – завдання для учнів:

  • Обдумати та дати відповідь на запитання:

Маючи великий матеріальний статок, як саме можна ним скористатися?

  • Поділити клас на групи по 4 особи: кожен з учнів, що входить до тієї чи іншої групи спочатку записує свою точку зору, відтак – обговоривши в групі, спільно записують кольоровими фломастерами на аркуші А4 єдину думку;
  • Обговорити відповіді на запитання: які саме цінності є найважливішими для нашого класу? Які цінності є найважливішими для нашого суспільства?[*****]

Підсумок уроку: вчитель допомагає учням самостійно зробити підсумок, беручи за основу такі біблійні уривки: «Шукайте ж найперш Царства Божого й правди Його, а все це вам додасться» (Мт. 6, 33)»; «Чого око не бачило й вухо не чуло, і що на серце людині не впало, те Бог приготував був тим, хто любить Його!» (1Кр. 2, 9).

Домашне завдання: Знайти інформацію про перли: як вони ростуть, як їх отримують, скільки може коштувати перлове намисто; Написати коротенький твір-роздум на тему: «Найціннішою перлиною для мене є…».

 


[1] Фома Шпидлик. Духовная традиция восточного христианства. М.: 2000. 193с.  (С. 128.)

[*] учні висловлюють свої думки.

[**] це оповідання з власним авторством; може бути на вибір вчителя.

[1] творчість автора.

[*] прочитати ще раз біблійний уривок: Мт. 13, 44-45.

[**] учні висловлюють свої думки.

[***] означає світ, в якому є найрізноманітніші цінності, і серед них –  справжні скарби.

[****] кожного з нас, що шукаємо цінності у своєму житті.

[*****]записуємо великими літерами на великому аркуші паперу та розміщаємо по середині класної дошки; можемо вписати ще й цінності притаманні для усієї школи тощо.

docx
До підручника
Етика 5 клас (Данилевська О.М., Пометун О.І.)
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
3114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку