Конспект уроку з фізичної культури для 7класу

Про матеріал
Інноваційний-інтегрований урок з фізичної культури для 7 класу Тема:"Баскетбол"
Перегляд файлу

Інноваційно інтегрований урок з фізичної культури

та основ здоров’я для учнів 7 класу

 

 

Розробила урок

учитель фізичної культури

Донник Світлана Сергіївна

 

 

 

 

 

ІННОВАЦІЙНИЙ ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА ОСНОВ ЗДОРОВ’Я

ДЛЯ УЧНІВ  КЛАСУ

Місце проведення: спортивний зал

Тема: «Баскетбол»

Мета уроку: Довести доцільність ведення здорового способу життя. Орієнтувати учнів на формування і зміцнення як індивідуального, так і суспільного здоров’я, збільшення рухової активності. Формувати системність валеологічних знань. Оновлення рухової пам'яті шляхом повторення отриманих навичок і умінь в різних умовах, створення умов для самостійного розвитку кондиційних якостей. Виховувати морально і фізично здорову особистість із почуттям відповідальності за своє здоров’я.

Завдання уроку:

1. Закріпити отримані учнями уміння й навички з техніки ведення м’яча, подвійного кроку після ведення м’яча.

2. Розвивати в учнів загальну витривалість засобами спеціальних баскетбольних вправ.

3. Формувати в учнів мотивації до здорового способу життя.

4. Виховувати морально-вольові якості: відповідальності за своє здоров’я, дружби, взаємодопомоги, відповідальності за свою команду за допомогою спортивної естафети.

Методи навчання: словесний, наочний, практичний, повторний, ігровий, змагальний.

Обладнання: мультимедійне обладнання, секундомір,баскетбольні м'ячі, магнітофон, фішки, фітнес-килимки, канат, горіхи, повітряні кульки, олівці, аркуші, одноразові тарілки.

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

 

 

ОМГ

ПМГ

СМГ

 

1.Підготовча частина. 12-15 хвилин

1.

Організація учнів до уроку

2 хв.

 

 

  • Шикування учнів за рівнем фізичної підготовленості.

30 сек.

Фронтальний метод

  • Перевірка правильної постави.

30 сек.

Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та самопочуття

  • Привітання.

30 сек.

 

  • Вимырювання ЧСС.

10 сек.

70-75 ударів за хвилину

2.

Мотивація діяльності учнів на уроці:

1 хв.

 

 

  • Діти! У нас сьогодні буде незвичайний урок – присвячений нашому здоров’ю. Тільки здорова людина може бути успішним в житті, може бути багатим, може жити повноцінним життям. Як що буде здоровий кожен з вас – буде здорова українська нація – буде здорова Україна!

30 сек.

Діти разом вимовляють девіз уроку:

Спорт-краса, здоров’я – сила.

Фізкультура теж нам мила.

Геть від нас «хвороби віку»,

Жити хочемо без ліку!

3.

  •      Діти! Сьогодні ми з вами будемо будувати піраміду людського здоров’я, яка складається з декількох поверхів, а які вони ви дізнаєтеся протягом уроку.

10 сек.

Піраміда намальована на стіні спортивного залу

4.

  •   Це буде урок-змагання, які судити буде наше умовне журі, до якого входять Міністр будівництва та архітектури, Лікар, Учитель танців. Вони зроблять підрахунки, а ви за цими підрахунками отримуєте оцінки до класного журналу.

10 сек.

Учитель призначає суддів-учнів, які за станом здоров’я відносяться до СМГ або звільнені від уроків.

5.

  •      Спочатку нам треба розім’ятися, підготувати наші м’язи для подальших занять. Під час розминки, фізичного тренування м’язів покращується фізична складова здоров’я людини. Цим ми зараз і займемось. Оцінювати стан вашого фізичного здоров’я буде наш лікар

10 сек.

 

6.

Стройові вправи:

  •     стройові команди, повороти на місці, розрахунок, перешикування, стройовий крок.

40 сек.

Звернути увагу на правильність виконання вправ

7.

Різновиди ходьби:

1 хв.

Стежити за правильною поставою учнів

 

  • на шпиньках;

10 сек.

  • на п’ятах;

10 сек.

  • на зовнішньому, на внутрішньому боці стопи;

10 сек.

  • у напівприсіді, в повному присіді;

10 сек.

  • спортивна ходьба.

10 сек.

8.

Спеціальні бігові вправи баскетболіста (вправи виконуються за діагоналлю спортивного залу):

 

 

2 хв.

Зняття стресу засобами фізичних вправ

Поточний метод, дистанція 3 кроки, звертати увагу на частоту рухів

 

  • з високим підняттям стегна;

30 сек.

Звертати увагу на правильність

  • з захлестом гомілки назад;

30 сек.

виконання завдання

  • стрибками в широкому кроці, з підскоками.

30 сек.

Дотримувати дистанцію

  • приставними кроками лівим і правим боком;

 

 

 

 

 

30 сек.

Коліна зігнути, встати у стійку баскетболіста

Різновиди бігу виконуються по лицевим лініям спортивного залу, а по боковим - відпочинок

  • схресним бігом
  • з прискореннями, із зупинкою по свистку і зміною напрямуруху.

30 сек.

30 сек.

переходять на ходьбу

За сигналом учителя

9.

Повільна ходьба з помахами рук.

1-2 хв.

Відновити дихання учнів

 

  •   Слово надається Судді-лікареві, який підіб’є підсумки нашої розминки.

Молодці, діти! Добре розім’яли всі свої м’язи та значить покращили своє фізичне здоров’я.

30 сек.

Суддя Міністр будівництва та архітектури відкриває перший поверх «піраміди здоров’я»

  •   Зараз учитель танців розучить з нами комплекс вправ для покращення нашого психічного здоров’я. Коли ви себе погано почуваєте, устали, у вас поганий настрій, то вмикайте цю веселу пісеньку та робіть те, що поє співак або просто швидко рухайтеся під веселу, ритмічну музику.

30 сек.

Зняття стресу засобами музикотерапії, вільних рухів тілом

10.

Комплекс ЗРВ в парах «Половинки»:

Перешикування через центр по 6 у русі. Встати в шаховому порядку, розібратися по парах.

3 хв.

Презентація «Половинки» під музичний супровід пісні сестер Толмачових «Половинки»

 

1.В.п. – о.с.

1 – 4 – стройовий крок на місці.

10 сек.

Учні СМГ виконують вправи за своїм самопочуттям

Зразок танцювальних вправ

2. В.п. – о.с.

1 – 4 – зміна положення рук

10 сек.

показано на слайдах

3. В.п. – о.с.

1 – 4 – згинання та розгинання рук

10 сек.

презентації

4. В.п. – о.с.

1-4нахили тулуба в сторони

10 сек.

Учні повторюють за

5. В.п. – о.с., руки в сторони

1-4 – стройовий крок з рухами рукми

10 сек.

учителем танців, за

6. В.п. – о.с.

1-4 – махи руками

10 сек.

кумедними,мультяшними

7. В.п. – о.с.

1-4 – колові оберти тулубом

10 сек.

Тваринками, які зображені

8. В.п. – о.с.

1-4 – рухі зігнутими руками

10 сек.

на екрані

9. В.п. – о.с.

1-4 – нахили тулуба с в сторони

10 сек.

Учитель постійно

10. В.п. – о.с.

1-4 – колові оберти тазом

10 сек.

підбадьорює учнів, сам

11. В.п. – о.с.

1-4 – руки вправа, вліво, переступаючи з ноги на ногу

10 сек.

посміхається, та змушує

12. В.п. – о.с., руки за спину

1-4 – колові оберти тазом

10 сек.

посміхнутися, розслабитися

13. В.п. – о.с.

1-4 – обіймання друг друга

10 сек.

учнів

14. В.п. – о.с.

1-4 – нахили тулубом з махами рук

10 сек.

 

15. В.п. – о.с.

1-4 – стрибки навколо себе

10 сек.

 

16. В.п. – о.с.

1-4 – стрибки на 2-х ногах на місці.

10 сек.

 

17. В.п. – о.с.

1-4 – стрибки «ноги нарізно»

10 сек.

 

11

Підрахунок ЧСС.

10сек

150-160 уд. за хвилину.

12

Молодці, діти! Добре потанцювали, ви помітили, як покращився ваш настрій? Ви посміхаєтесь, веселитеся – психічне здоров’я покращилося!

Тому наш Міністр будує новий поверх «піраміди здоров’я» - психічна складова здоров’я.

30 сек.

На піраміді відкривається ІІ поверх.

2.Основна частина. 10-12 хвилин.

1

Клас розділити на 4 групи:

І естафета: ведення м’яча правою рукою, подвійний крок, кидок в кільце

 

 

 

 

2 хв.

Кожна команда швидко обирає капітанів і назву команди

C:\Users\Евгения\Pictures\img103.jpg

2

ІІ естафета: передачі м’яча під ногами всіх членів команди, останній – отримавши м’яча, виконує ведення м’яча, подвійний крок, кидок у кільце

2 хв.

І, ІІІ команди виконують естафети на правий щит, а ІІ, IV – на лівий щит.

3

ІІІ естафета: передачі м’яча над головою всіх членів команди, останній – отримавши м’яча, виконує ведення м’яча, подвійний крок, кидок у кільце

2 хв.

Судді (учні з числа учнів СМГ) уважно слідкують за виконанням завдання естафет, та знімають по одному штрафному очку за неправильне виконання завдання.

4

IV естафета: пересування «павучком» (упор позаду на руки), м’яч тримати на колінах, підтримуючи животом та підборіддям до 3-х метрової лінії, ведення м’яча, подвійний крок, кидок у кільце

2 хв.

За кожне попадання у кільце судді нараховують по 2 очки. За швидкість теж команди отримують очки: І – 4 оч., ІІ – 3 оч., ІІІ – 2 оч., IV – 1 оч.

Перемагає команда, які набрала більшу кількість очок.

5

Судді оголошують підсумки естафет, за якими члени команд отримують оцінки.

1 хв.

За підсумками естафет, можна зробити висновок, що у нас всі команди дружні, з доброзичливими взаємовідносинами в оточуючому колективі.

6

Діти! Ви бачите, що тільки дружна команда, команда однодумців, члени якої можуть слухати друг друга, вчасно приймати важливі рішення, доброзичливо спілкуватися – завжди перемагає у змаганнях і навіть у житті! Це вміють робити тільки соціально здорові люди. Зараз ми з вами намагалися розвивати своє соціальне здоров’я.

1 хв.

Судді будують ІІІ поверх на умовній «піраміді здоров’я» людини – соціальна складова здоров’я.

ІІІ. Заключна частина 15-20 хв.

1

У нас залишився останній поверх «піраміди здоров’я». Як ви вважаєте, як він називається?

  • Це духовна складова здоров’я.

Зараз ми вивчимо декілька вправ для розвитку та покращення нашого духовного здоров’я.

30 сек.

Учні стелять килимки для фітнесу біля центрального кола. Внутрі кола пеньковий канат, внутрі канату – каштани або килимок для масажу стоп

2

Учні займають свої місця на килимках босоніж по колу.

  1. Вправа для профілактики плоскостопості «Канат»

І група – становиться на канат босоніж, руки на плечах друг у друга та роблять приставними кроками 10 кроків вправо;

ІІ група – масаж стоп каштанами

За сигналом учителя міняються місцями.

30 сек.

 

 

 

 

 

 

 

3

  1. Вправа для профілактики плоскостопості «Каштани»

І група – заходять в коло та роблять кроки по каштанам та масажному килиму

ІІ група – масаж стоп каштанами

30 сек.

За сигналом учителя міняються місцями.

4

  1. Вправа для профілактики плоскостопості «Салат».

Учні пальцями правої ноги беруть по одному 4 грецьких горіхів та складають на одноразову тарілочку.

Потім пальцями лівої ноги беруть по одному горіхи та викладають назад (начебто їдять салат).

1 хв.

Учитель по черзі називає різні компоненти для салату

5

  1.        Вправа для профілактики плоскостопості «Портрет».

Учні пальцями правої ноги беруть олівець та малюють свій портрет на аркуші паперу та потім показують друг другу, та посміхаються.

1 хв.

Учитель по черзі називає частини тіла, які малюють учні (голова, тулуб, руки, ноги і т.д.).

6

  1.   Вправа для профілактики сколіозу

В.п. – стоячи на колінах, сісти на п’яти

1 – сісти на підлогу справа біля п’ят

2 – в.п.

3-4 – тож в інший бік

30 сек.

Всі вправи виконуються під спокійний музичний супровід.

Учитель підстраховує учнів, у яких не виходе

7

  1.   Вправа для профілактики сколіозу

В.п. – стоячи на колінах

1-3 – нахил назад, торкнутися спиною підлоги

4 – в.п.

30 сек.

Учитель підстраховує учнів, у яких не виходе

8

  1.   Вправа для профілактики сколіозу.

В.п. – лежачі на животі

1-3 – прогин назад, упор на обидві руки

4 – в.п.

30 сек.

Добре прогнути спину

9

  1.   Вправа для профілактики сколіозу.

В.п. – лежачі на животі

1 – підняти праву руку та ліву ногу

2 – в.п.

3 – підняти ліву руку та праву ногу

4 – в.п.

30 сек.

 

Добре прогнути спину

10

  1.   Вправа для профілактики сколіозу.

В.п. – лежачі на правому боку, упор на лікоть

1 – підняти ліву ногу

2 – в.п.

3-4 – то же на другом боку

30 сек.

Махи ногами

11

Вправи для профілактики захворювань дихальної системи.

Підняти руки через сторони вгору і прогнутися. Зімкнути руки на потилиці, випхнути грудь і відхили голову трохи назад. М’язи розслабити. Зробити енергійний видих так, щоб якомога більш звільнити легені від повітря. Після цього вдихнути вільно, глибоко.

3-4 рази

Вправу виконувати сидячи на підлозі.

12

«Черевне дихання».

Зробити вдих, а потім видих. У диханні переважно бере участь живіт, а грудна клітина залишається нерухомою.

3-4 рази

Для контролю рука лежить на животі.

 

13

«Грудне дихання».

Після енергійного видиху зробити вільний вдих через ніс. У диханні бере участь тільки грудна клітина, а живіт і ключиці залишаються майже нерухомими.

3-4 рази

Для контролю рука лежить на груді.

 

14

«Повне дихання».

Під час вдиху розширюється і грудна клітина і живіт.

3-4 рази

Для контролю одна рука лежить на животі, а друга – на грудях

15

«Потрійний видих».

Сісти якнайзручніше, добра випростатися. Зробити вдих, затримати повітря. Видихати треба тричі випускаючи повітря, при цьому видих супроводжувати гучним вимовлянням звуків.

3-4 рази

Ритмічні вдихи протягом 30 секунд

 

16

Взяти повітряну кульку, надути її повітрям одного видиху. Показати друг другу. У кого надвелика кулька?

30 сек.

Учитель робить видих у кого більше ЖЄЛ.

17

Аутогенне тренування.

Учні лягли  на підлогу, руки і ноги в сторони у положенні «Зірочка». Закрили очі та представили собі улюблене місце на природі.

Потім прокинулися, сідають. Міністр будівництва відкриває останній поверх «піраміди здоров’я».

2 хв.

Учитель вимовляє текст аутогенного тренування: «Ваші м’язи розслаблені, дихання рівне. М’язи рук, ніг по черзі розслабляються, становляться легкими, мов пушинки. Учні уявляють собі, що вони літають».

18

Підбиття підсумків уроку:

«Отже, діти, сьогодні на уроці ми повторили з вами складові частини людського здоров’я. Завдяки цієї піраміди ви узнали, що фізичне здоров’я людини найважливіше, тому, що це - фундамент піраміди. Психічне здоров’я теж не менш важливе для людини. Тому треба уникати стресів. Взагалі людина не може бути здоровою без будь-якого поверху. Треба берегти своє здоров’я, постійно зміцнювати його.

Сьогодні ми вивчили багато засобів покращення всіх складових нашого здоров’я. Використовуйте їх кожного дня самостійно дома, навчить своїх батьків, родичів та будьте здорові!

1 хв.

Учитель підходе до «піраміди здоров’я» та підбиває підсумки уроку.

19

Вихід із залу.

30 сек.

Учні строєм виходять із залу.

 

Текст аутогенного тренування

Сядьте зручніше, розслабтеся, закрийте очі, відчуєте, як приємне тепло розливається по вашому тілу. Уявіть себе на пляжі вранці. Море майже нерухоме. Відчуєте свіжість і чистоту повітря. Подивитеся на воду, небо.

Деякий час вслухуйтеся в передсвітанкову тишу, в нерухомість. Небо над горизонтом червоніє, потім стає золотим. Потім вас торкаються перші промені сонця. І ви бачите, як воно повільно піднімається з води.

Коли сонце наполовину показується з-за горизонту, ви бачите, що його віддзеркалення у воді утворює доріжку золотого мерехтливого світла, що йде від вас до самого його центру. Вода тепла, приємна, і ви вирішуєте увійти до неї. Повільно, насолоджуючись, ви починаєте пливти в золотому сяйві, що оточує вас. Ви відчуваєте зіткнення тіла з водою, повною іскристого світла. Ви відчуваєте, як легко вам пливти, і насолоджуєтеся рухом по морю.

Чим далі ви пливете по морю, тим менше усвідомлюєте воду, що оточує вас, і тим більше стає навколо світу. Ви відчуваєте, що оповиті благотворним проникаючим у вас світлом. Тепер ваше тіло купається в життєдайній енергії сонця. Ваші почуття пройняті її теплом. Ваш розум осяяний її світлом. Ви повертаєтеся. Одночасно зберігаючи в собі частинку світла і тепла. Розплющуємо очі!

 

 

 

docx
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку