МЕТА УРОКУ: ознайомити учнів та їх батьків зі способами профілактики і способами визначення порушення постави в домашніх умовах.
ЗАВДАННЯ:
ТИП УРОКУ: вивчення нового матеріалу.
ВИД УРОКУ: гра
ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ УЧНІВ НА УРОЦІ: фронтальна, групова, в парах.
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: спортзал.
НЕОБХІДНИЙ ІНВЕНТАР І ОБЛАДНАННЯ:
• Гімнастичні килимки, кубики (за кількістю учасників уроку)
• Шнурок з обтяженням завдовжки не менше 50 см, лінійка, сантиметрова
стрічка, калькулятор, підручники (батьки приносять з дому).
• Аудіотехніка, аудіозаписи з мелодіями дитячих пісень (аудіокараоке
збірник № 3 «По дорозі з хмарами»).
• Малюнок скелета людини.
• Макет хребців (зроблений вчителем)
• Ростомір
• Гімнастичні лавки
• Скакалки або крейда.
Частини уроку та їх зміст |
Дозування
|
Методичні вказівки |
Примітки |
I. Підготовча частина уроку. • Шикування.
• Привітання оголошення теми уроку: «Подорож у Країну Гарної Постави».
• Завдання: Під час сьогоднішньої Подорожі в Країну Гарної Постави ви, діти, і ваші батьки отримаєте деякі відомості про поставу, дізнаєтеся чи правильна у вас постава і розучите вправи та ігри для профілактики порушення постави. Ви вже знаєте, що постава це довільне положення хребта. Хороший хребет - гнучкий хребет. І перш ніж потрапити в Країну Доброї Постави, необхідно заробити пропуск, тобто продемонструвати свою гнучкість. (За командою вчителя, всі учасники уроку розходяться по периметру залу і зупиняються біля підручника і кубика, заздалегідь розкладених вчителем). • Тести на гнучкість: - в шийному відділі хребта: нахил голови вперед, підборіддям торкнутися грудей; - в ліктьових суглобах: руки в сторону долонями вгору, зігнути руки в ліктях.
- в плечових суглобах: взяти кубик в праву руку, підняти її вгору, зігнути в лікті за головою, ліву зігнути за спиною. Передати кубик з правої руки в ліву і навпаки. |
10хв. |
Шикуються в центрі довгої стіни залу, чергуючись - батько, учень.Учитель вітається зучасниками уроку, дякує батьків за те, що прийшли на урок, звертає увагу на зовнішній вигляд.
Під час звернення до батьків не використовувати багато термінології, щоб діти розуміли, про що йдеться.
Тести виконують діти і батьки.
Рот не відкривати, плечі на місці. Хто дістає підборіддям грудей - гнучкість хороша. Руки паралельно підлозі. Якщо торкаєтеся плеча пензлем - гнучкість відмінна, якщо пальцями - хороша. Не нахилятися, ноги нарізно. Якщо кубик передати вдається, то гнучкість хороша. |
Якщо дозволяють розміри спортзалу, то розмежувати зони ігор, розминки, вправ і т.д. плакатами з назвою зон (наприклад, «Місто Ігор» або «Станція Розминки».
Під час виконання тестів, батьки контролюють себе і дитину. Учитель коментує результату, якщо зустрічаються незрозумілі слова для дітей, то пояснити доступним для них чином. |
Частини уроку та їх зміст |
Дозування
|
Методичні вказівки |
Примітки |
- в променезап'ясткових суглобах: витягнути руки вперед долоні всередину, зігнути кисті всередину.
- у тазостегнових суглобах: в.п. - о.с. максимальний нахил вперед
- в колінних суглобах і голіностопі: встати на коліна, спробувати сісти на підлогу
Гнучкість діти, це фізична якість людини, яке дозволяє нам красиво, граціозно рухатися, надає легкість і впевненість у русі. Недарма дорослі говорять: «Хребет гнучкий - тіло молоде». Ми проводимо тест на гнучкість хребта. - взяти з кубика шматочок пластиліну, відійти від стіни на крок, нахилитися назад, підняти руки вгору і приклеїти пластилін до стіни обома руками.
Запам'ятайте діти і дорослі свої мітки, тому що в кінці уроку ми, до них повернемося. Ну, що ж! Ви всі молодці і пропуск в Країну Гарної Постави - заслужили. І перше, що нас чекає - розминка.
Встаньте біля стіни, притисніться до неї потилицею, лопатками, сідницями, п'ятами. Не міняючи положення спини, зробіть крок вперед. Запам'ятайте цей стан і постарайтеся зберігати його до кінця уроку. Саме це положення спини - положення правильної постави. |
|
Руки в ліктях не згинати, пальці прямі. Якщо кисті перпендикулярні руці, то гнучкість відмінна.
Ноги в колінах не згинати. Якщо дістаєте долонями до підлоги - гнучкість хороша, якщо пальцями - середня. Ноги злегка розведені. Носки ніг відтягнуті. Якщо сідаєте на підлогу вільно - то гнучкість хороша.
Ноги паралельні. Якщо пластилін не нижче рівня плечей - гнучкість погана.
Включити ритмічну мелодію. Краще використовувати знайомі для дітей мелодії дитячих пісень. |
Похвалити найнижчий нахил серед дітей та батьків. |
Частини уроку та їх зміст |
Дозування
|
Методичні вказівки |
Примітки |
Візьміть підручник, покладіть його на голову - починаємо розминку. • Розминка - ходьба - ходьба на носках - ходьба на п'ятах - ходьба на зовнішній і внутрішній стороні стопи - ходьба в напівприсіді (За командою вчителя всі знімають підручник з голови і складають стопкою у вказане місце) - біг в повільному темпі - ходьба - вправа на відновлення дихання |
1-2 хв. 30 сек. |
Підручник класти на тім'я, намагатися його не упускати. Дотримуватися ритму, дистанція 2 кроки
Руки вгору, долоні всередину Руки в сторони, паралельно підлозі Руки на поясі, лікті назад Руки вперед, долоні всередину
Дистанція 2 кроки, не прискорюватися Вдих через ніс, видих через рот |
Під час ходьби, руки не згинати, пальці прямі. Похвалити всіх, хто жодного разу не упустив підручник |
(За командою вчителя клас зупиняється по периметру залу) • ЗРВ - потягування - в.п. - ст. ноги нарізно руки на пояс 1-4 обертання голови вліво 5-6 вправо - в.п. - те ж 1-4 нахили голови вліво, вправо, вперед, назад - в.п. - ст. ноги нарізно руки перед грудьми 1-2 поворот тулуба вліво 3-4 вправо - в.п. - ст. ноги нарізно руки на пояс 1-4 нахил тулуба вліво, вправо, вперед, назад - в.п. - о.с. 1 - нахил вперед, руками торкнутися колін 2 - шкарпеток 3 - підлоги 4 - в.п. - в.п. - о.с. 1,3 присідання, руки вперед 2,4 - в.п.- стрибки на лівій, правій і обох ногах - вправа на відновлення дихання |
2-3 рази
4 рази
4 рази
6раз
4 рази
4 рази
6 раз
30 раз
2-3 рази |
Дистанція 2-3 кроки
Тримати ритм, виконувати під рахунок.
Спина пряма, темп повільний.
Рухи плавні.
Руки паралельно підлозі, п'яти від підлоги не відривати.
Ноги не згинати, не сутулитися.
Рухи пружинисті, ноги не згинати.
Спина пряма, руки прямо, при присіданні коліна злегка розвести. Стрибки дрібні, часті.
Вдих через ніс, видих через рот |
|
Частини уроку та їх зміст |
Дозування
|
|
|
|
Методичні вказівки |
|
Примітки |
||
Молодці діти і ваші батьки! Ми закінчили розминку і нас чекає Місто Знань. (За командою вчителя всі сідають на лави). |
|
|
|
|
II. Основна частина уроку. Діти! У Країні Гарної Постави, у Місті Знань з нами хоче зустрітися самий добрий лікар. Як ви думаєте, хто це? Звичайно ж Лікар Айболить. (З'являється Лікар Айболит) Привіт, діти! Привіт, батьки! Хочу трохи розповісти вам про поставу, і щоб зрозуміліше було про що, я кажу, я буду використовувати малюнок скелета людини. Після дитячого саду ваш режим дня змінився і ви стали менше рухатися і все частіше перебувати в сидячому положенні - за партою в школі, за столом вдома, коли робите уроки, за комп'ютером і т.д. Це все погано позначається на вашій поставі. Чи правильна у вас постава можна визначити і візуально (на прикладі учня): плечі розгорнуті, голова тримається прямо, лопатки щільно прилягають до грудної клітки, живіт підібраний, всі вигини хребта збережені шийний, грудний, поперековий, крижовий. Давайте подивимося їх на малюнку скелета людини (показує і називає вигини). Шановні батьки! Якщо ці вигини починають викривлятися вліво, вправо - це сколіоз, якщо вперед, назад - лордоз. Сколіоз можна визначити за рівнем плечей (якщо яке - то плече саме в цю сторону) або натискаючи на хребет провести пальцем зверху вниз по спині. |
23 хв. |
|
|
|
У ролі Лікаря Айболить може виступати старшокласник, батько, сам вчитель. Якщо це не вийде, то запросити для бесіди шкільного лікаря або медсестру.
Виступ лікаря повинно тривати не більше 3-3,5 хв.
Батьки можуть паралельно обстежити свою дитину.
Батьки проводять оцінку постави своєї дитини. |
|
Частини уроку та їх зміст |
Дозування
|
Методичні вказівки |
Примітки |
А ось на наявність лордоза у вашої дитини ми проведемо тест (всі встають з лавок беруть в руки лінійку і шнурок з обтяженням, які вчитель заздалегідь розклав за лавою). Візьміть шнурок з вантажем (на прикладі учня) опустіть його від потилиці так, щоб шнурок стикався з міжлопаточною западиною і міжсідничною складкою. До вертикального схилу горизонтально приставте лінійку спочатку в області 7 шийного хребця, потім в поглиблення попереку. Зробіть виміри, запам'ятайте цифри: Шийний лордоз: добре 2,57-2,62 см задовільно 2,5-2,56 або 2,63-2,64 см незадовільно 2,52 або 2,65 см Поперековий лордоз: добре 3,20-3,26 см задовільно 3-18-3 см або 3,27-3,28 3,17 або 3,29 незадовільно Ще один тест - тест на сутулість. Візьміть сантиметрову стрічку, нащупайте у дітей виступаючі кісточки над плечовими суглобами спереду і виміряйте відстань між ними. Це ширина плечей. Тепер виміряємо відстань між цими точками з боку спини, стрічка повинна проходити по верхньому краю лопаток. Це плечова дуга. Зробіть розрахунок на калькуляторі (сантиметрову стрічку і калькулятор вчитель теж заздалегідь поклав за лавку) ширина плечей (см) плечова дуга (см) Х 100% |
|
Дані підходять тільки під вік 6-8 років.
Калькулятор не обов'язково приносити кожному, оскільки розрахунок проводиться дуже швидко. |
|
Частини уроку та їх зміст |
Дозування
|
Методичні вказівки |
Примітки |
Якщо показник дорівнює 90% і менше, тобто сутулість, якщо 100% - 110% - норма, якщо> 120 - терміново звертайтеся до лікаря
Діти! Не секрет, що якщо є викривлення хребта, то страждають внутрішні органи. Мало того, що вони стискаються, вони ще й погано забезпечуються киснем і живильними речовинами. Подивіться на макет хребців. Ви бачите, що між ними проходять судини і нерви, і якщо хребець зсувається або викривляється, то він їх пережимає, і орган до якого спрямовані ці судини незабаром починає боліти. Бачите, хлопці, як важливо, берегти свій хребет, як все у нас в організмі взаємопов'язано. А зараз я прощаюся з вами. Бажаю здоров'я вам і вашим близьким. Діти! Поаплодуєм Лікарю Айболиту і скажемо спасибі! Покидаємо місто Знань і відвідаємо столицю Країни Гарної Постави - Грацію. (За командою вчителя клас перебудовується в 4 шеренги. Батьки беруть гімнастичні килимки для себе і дитини). Дорогі діти! Я і ваші батьки дуже хочемо, щоб ви виглядали красиво, рухалися легко. Для цього дуже потрібно, щоб хребет був прямий. Але хребет не може триматися сам по собі. Його тримають м'язи спини, живота. Тому для гарної постави мало бути гнучким, потрібні ще сильні м'язи спини і живота. Зараз ми розучимо вправи, які ви будете робити вдома разом з |
|
Макет з жерстяних банок, між ними проходять шнурки червоного і білого кольору. Баночка - хребець, червоний шнурок - судина, білий - нерв.
Інтервал, дистанція 2 кроки. |
|
Частини уроку та їх зміст |
Дозування |
Методичні вказівки |
Примітки |
батьками. Вони дуже легкі і підходять для вашого віку. • Вправи для формування правильної постави. - в.п. - о.с. 1 - піднятися на носки, руки до плечей, долоні вперед 2-3 тримати 4 - в.п. - в.п. - ст. руки за голову 1-3 руки вгору долонями назовні, вдих 4 - в.п. видих
- в.п. - о.с. 1 - руки до плечей 2 - руки вгору 3 - руки до плечей 4 - в.п.
- в.п. - о.с. 1 - руки вгору, ліву ногу назад 2 - в.п. 3 - теж правою ногою 4 - в.п.
- в.п. - ст. руки на пояс 1 - прогнутися, лікті назад 2-3 - тримати 4 - в.п.
- в.п. - ст. ноги нарізно 1-2 - нахил вперед, руки за голову 3-4 - в.п.
- в.п. - ст. ноги нарізно 1-3 - пружинисті нахили вперед 4 - в.п.
- в.п. - ст. ноги нарізно руки на пояс 1,3 - стрибком ноги разом, хлопок над головою 2,4 - в.п. -в.п. лежачи на спині, руки на пояс 1-2 - підняти ноги 3-4 - в.п. |
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
6-8 раз
4 рази |
Темп повільний, спина пряма.
Темп повільний, лопатки зведені.
Темп повільний, тримати поставу, можна покласти підручник на голову.
Темп середній,прогнутися
Темп середній, лопатки звести
Темп середній, намагатися прогнутися
Темп середній, коліна не згинати, намагатися торкнутися підлоги
Темп швидкий, руки прямі
Ноги прямі, темп середній |
В процесі всіх вправ вчитель пояснює, які м'язи працюють. Можна використовувати музичний супровід (краще акордеон) або речитатив. Наприклад: «Паровозик заболел, очень сильный перегрев. Пара нет, пришла беда, из котла течет вода. Паровозик весь дрожит, слесарь стал его лечить, где зубилом, где ключом: был он ласковым врачом».
|
Частини уроку та їх зміст |
Дозування |
Методичні вказівки |
Примітки |
- в.п. те ж «Велосипед» - в.п. лежачи на животі, руки перед грудьми імітація плавання «брасом» - в.п. лежачи на животі руки в сторони 1-3 прогнутися, підняти руки і ноги 4 - в.п. - ходьба на аркуші, високо піднімаючи коліна - в.п. - о.с. 1 - руки вгору, вдих, потягнутися 2,3,4 - «упустити» руки, злегка нахилитися вперед – видих
Діти! Вправи, які ми робили, можна використовувати для ранкової гімнастики. Щоб бути частим гостем у Країні Гарної Постави зарядку потрібно робити щодня.
Наступні вправи будемо виконувати з батьками. Це вправи на розтяжку. • Вправи на розтяжку.
- Дитина лежить на животі, батько сидить на колінах «в голові» дитини. Відхиляючись назад, легко тягне руку лежачого на себе, не згинаючи своїх. Розтягуються м'язи передпліччя і йде вплив на суглоби рук. При досягненні натягу можна провести скручування руки дитини.
- в.п. - те ж. Ті самі дії, тягнути ногу. Розтягуються м'язи ніг, йде вплив на колінний, тазостегновий суглоби. - в.п. дитина лежить на спині. Ті самі дії з руками. - в.п. те ж. Той же порядок дій з ногами. - дитина лежить на лівому боці, руки витягнуті |
10-15 раз
4-6 раз
4 рази
10 сек.
2-3 рази
|
Темп швидкий, ногами підлоги не торкатися Темп середній, прогнутися Темп середній, похвалити кращий прогин в учня і батька. Продемонструвати. Темп середній, переходячи в повільний, тримати поставу. Темп повільний.
Все виконувати в повільному темпі, включити музику. Тіло дитини розслаблено, пряме, зберігати це положення до кінця вправи. Спочатку тягнуть одну руку, потім іншу, потім обидві.
Пояснити способи хвата.
Виконувати повільно, обережно. Ноги від підлоги не відривати. |
Якщо вчитель відчув емоційний спад на уроці, то перед вправами на розтяжку можна провести рухливу гру на формування правильної постави. Якщо урок тривати 30 хв., То вправи на розтяжку не виконувати, відразу перейти до заключної частини уроку. |
Частини уроку та їх зміст |
Дозування |
Методичні вказівки |
Примітки |
вперед, пряма права нога витягнута вперед. Опускати, злегка натискаючи праве плече на підлогу, таз притримувати. Відбувається «скручування». Те ж на правому боці. - дитина сидить на підлозі, ноги нарізно. Нахили вперед, до лівої та правої ноги. Батько злегка натискає на спину двома руками в області лопаток. Те ж з сіду ноги разом. - Вправа для релаксації - лежачи на спині руки в сторони, ноги нарізно, тіло розслабити, дихати вільно. Діти! Повільно встаємо! Покидаємо місто Грація. Для цього збираємося «паровозиком» і «їдемо» до батьків. III. Заключна частина уроку. Діти та батьки! Поставу можна формувати не тільки вправами, але і в грі. І останньою станцією в Країні Гарної Постави буде Місто Ігор. • Гра «Сторож і горобці». Вибирають ведучого - «сторожа», діти - «горобці». З скакалок викладають коло діаметром 3-4 м. У коло поміщають кубики - «зерна» в 2 рази більше, ніж кількість учасників гри. |
10 хв. |
Задіяний хребет, м'язи живота, спини.
Задіяний хребет, розтягуються м'язи спини, задня поверхня ніг. Ноги не згинати, у кого добре виходить натягнути носки на себе. Батьки сіли на лавки.
Вимкнути музику.
Ведучого вибрати з числа батьків, коло можна накреслити крейдою.
Замість кубиків використовувати кеглі, камінчики і т.д. Гру повторювати 2-3 рази. |
|
Частини уроку та їх зміст |
Дозування |
Методичні вказівки |
Примітки |
Ведучий встає в коло і говорить: «Горобці - горобчики, сіренькє пір'ячко. Ви поклюйте крихти у мене з долоньки ». Після слів діти на двох ногах встрибують в коло, беруть кубик (кожен тільки по одному) і швидко вистрибують з кола. Ведучий намагається заплямувати гравців. Кого заплямували, кладе «зерна» в коло. По закінченні гри відзначають тих, хто більше за всіх набрав «зерен», кого заплямували, виконують вправи на поставу. Діти! Наша подорож підходить до кінця. Безумовно вона була корисною і я сподіваюся цікавою для Вас. А от наскільки результативною, ми зараз перевіримо! (Батьки та учні підходять до своїх міток на стіні і тим же способом, що на початку уроку, кріплять другий шматочок пластиліну).
• Підведення підсумків.
- Підбиваючи підсумок уроку вчитель оголошує результат тесту з пластиліном (ви стали гнучкішими, підросли), задає декілька питань дітям по уроку, говорить, що на поставу впливає ще й стан стопи і це тема для майбутнього уроку.
Роздає пам'ятки батькам (додаток), оголошує оцінки за урок. Дякує за участь в уроці дітям і батькам. |
|
Ведучого можна міняти.
Батьки виконують вправу, потім страхують дітей. Учитель зазначає, у кого мітка розташувалася нижче першої. |
Можна на початку і в кінці уроку виміряти зріст дитини. Порівняти результат. Якщо зріст збільшився, то зробити висновок, що ФК сприяє росту організму. Якщо зростання зменшився, то дитина отримала дуже велике навантаження. |
Додаток до уроку з фізичної культури в 3 класі.
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
Що впливає на стан нашого хребта? Як зберегти струнку поставу у дітей? Причини хвороб хребта можуть бути різними. Лікарі кажуть, що це можуть бути і психологічні передумови, які виникають ще в ранньому дитинстві. Відомо, що часті заборони, які виходять від батьків, гальмують розвиток дитини. Дитина розгублена і затиснута: численні «можна» як ніби сковують її, вона перестає бути живою, пустотливою і безпосередньою. Це в свою чергу відбивається і на положенні хребта дитини, і на його рухах: він теж стає скутим і затиснутим. Тому, батьки, коли що - то забороняєте дитині, поспостерігайте за нею. Якщо дитина знітилася, притихла, значить ви для заборони використовували занадто сильний тиск, тому терміново перемикайте її увагу (наприклад, на гру). Важливе вплив на формування постави надає подих. Якщо дитина звикає до неглибокого поверхневого дихання, то м'язи грудної клітки будуть слабко розвинені, що призведе до сутулості.
Для спини корисно все, що зміцнює її м'язи (плавання, їзда на велосипеді, ходьба на лижах і т.д.).
Будь-які рухи, навіть легка зарядка під керівництвом дорослого, підтримають тонус м'язів спини дитини, створять і зміцнять «м'язовий корсет», що в кінцевому підсумку сформує правильну поставу.
Правильна постава сприяє правильній роботі внутрішніх органів. Порушення постави може призвести до порушення кровопостачання мозку і як наслідок до швидкої стомлюваності і ослаблення уваги. А з цим важко дитині вчитися. На хребет лягає дуже велике навантаження, тому його необхідно берегти. Якщо спина дитини втомилася, йому треба зробити розминку, лягти на плоску поверхню, або зробіть йому масаж.
При зміцненні постави дитини необхідно дотримуватися почуття міри. Важливо пам'ятати, що ваш малюк швидко втомлюється і тому заняття фізичною культурою не повинні бути дуже тривалими. Так само необхідно пам'ятати, що хребет вашої дитини складається переважно з хрящової тканини, тому він більш крихкий і еластичний, ніж у дорослих. Потрібно берегти його від ударів і пошкоджень. Наводимо вам для прикладу комплекс вправ і рухливу гру для формування правильної постави у дітей 6-8 років.
Комплекс вправ «Жучок»
Речитатив: «Божья коровка, черная головка, шесть быстрых ножек, гибких босоножек. На травинку ловко забралась коровка, крыльями взмахнула, раз и упорхнула».
1 вправа:
в.п. - ст. руки за голову
1 - піднятися на носки
2 - руки вгору
3 - руки за голову
4 - в.п.
темп повільний, 4 рази
2 вправа:
в.п. - о.с.
1 - прогнутися, руки на пояс, лікті назад
2 -3 - тримати
4 - в.п.
темп середній, 4 рази
3 вправа:
в.п. - ст. ноги нарізно
1-3 - пружинисті нахили вперед, торкаючись руками підлоги
4 - в.п.
4 - 6 разів, темп середній.
4 вправа:
в.п. - лежачи на животі, руки за голову
1 - прогнутися, підняти руки і ноги
2-3 - тримати
4 - в.п.
4-6 разів темп середній
5 вправа:
в.п. - о.с.
1 - руки вгору, вдих
2 - в.п. видих
4 рази темп повільний
Методичні вказівки: речитатив вимовляє один з батьків. Вправа 2 і 4 виконувати з м'язовою напругою, в 3 вправі коліна не згинати, у вправі 5 дітей навчають правильному розслабленню і глибокому диханню.
ГРА «РАК І МУХИ».
Учасники гри - «мухи» вибирають ведучого - «рака». На місці гри креслять дві паралельні лінії, відстань між ними 80-100 см. Це «ріка», де живе «рак». Ведучий стає посередині «ріки». «Мухи» розташовуються на одному з «берегів». За командою дорослого, діти вимовляють«Под камнями рак живет. Рыбий хвостик он ждет. Рыбий хвостик очень сух. Рак не знает вкуса мух». Потім з розбігу перестрибують «річку». Той, хто попаде в «річку», вважається спійманим. Ведучий веде його в свою «нору» і гра продовжується. Після 3-4 перебіжок гру зупиняють, спіймані виконують одне з вправ на поставу і їх відпускають. Виграє той, хто жодного разу не влучив у «річку» і під час гри зберіг правильну поставу.
Методичні вказівки: Гру можна проводити з групою дітей або з однією дитиною. Батьки показують дітям положення правильної постави. Гру повторюють 2-3 рази. Проголошення речитативу дає можливість дітям відпочити. При виконанні вправ на поставу використовувати рахунок.
Вправи на поставу:
1. В.п. - о.с.
1-2 - присідання, руки за голову, лікті назад
3-4 - в.п.
4 рази, темп повільний, спину тримати прямо, вперед не нахилятися.
2. В.п. - о.с.
1 - підняти ліву ногу, зігнуту в коліні, руки на пояс
2-3 - тримати
4 - в.п.
те ж правою ногою
4 рази темп повільний, зберігати стійке положення.