ПРОЄКТНА ТЕХНОЛОГІЯ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЇЇ ЗАСТОСУВАННЯ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Про матеріал
Застосування проєктів не є принципово новою технологією навчання. Виникла така технологія спочатку у США у 20-х роках нашого століття. Сьогодні проєктні технології набирають обертів. Їх ефективність та сучасність у викладанні і навчанні доведені на практиці. Така форма роботи відображає ключові компетентності та наскрізні вміння, допомагає реалізувати частково програму ранньої профорієнтації учнів, аби в майбутньому випускники свідомо обирали професію і навчальний заклад.
Перегляд файлу

 

ПРОЄКТНА ТЕХНОЛОГІЯ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЇЇ ЗАСТОСУВАННЯ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

 

Застосування проєктів не є принципово новою технологією навчання. Виникла така технологія спочатку у США у 20-х роках нашого століття. Сьогодні проєктні технології набирають обертів. Їх ефективність та сучасність у викладанні і навчанні доведені на практиці. Така форма роботи відображає  ключові компетентності та наскрізні вміння, допомагає реалізувати частково програму ранньої профорієнтації учнів, аби в майбутньому випускники свідомо обирали професію і навчальний заклад.

Навчання на основі проєкту передбачає:

  • учні застосовують знання та навички для вирішення реалістичних  

проблем у реальному світі;

  • підвищується рівень відповідальності учня за виконаний обсяг роботи;
  • вчителі виконують ролі тренерів та фасилітаторів дослідження,   

проводять рефлексії;

  • часто учні працюють у парах або групах.

Під час дистанційного навчання діти позбавлені необхідної рухової активності. Тому уроки фізичної культури вчитель має спланувати на користь фізичного розвитку учнів. У цьому випадку допомагає впровадження методу проєктів.                           

Які переваги даної технології на уроках фізичної культури? По-перше, це інтегрованість навчання, по-друге, розвиток особистісних компетентностей, по-третє, заощадження часу як для здобувачів освіти, так і для вчителя.

На уроках фізичної культури під час дистанційного навчання застосовую такі види проєктування: за характером діяльності школярів – інформаційне і практично орієнтоване; за змістом – предметне і міжпредметне; за тривалістю – короткочасне (тиждень), середньої тривалості (місяць), довготривале (розділ програми, семестр або навчальний рік); за метою – підсумкове і поточне; за кількістю учасників – індивідуальне, парне, групове.

Етапи діяльності в процесі створення спільних проєктів;

  • підготовка й визначення теми та мети проєкту (мотивую учнів на

результативність даного проєкту, надаю допомогу у постановці завдань для досягнення фізичних показників);

  • опрацювання дидактичний матеріалу;
  • захист проєктів та колективний аналіз (обговорення спільно з

учнями, презентованих проєктів навчальної діяльності).

Використання технологій проєктів на уроках фізичної культури під час дистанційного навчання стає для учнів більш захопливим: самостійний збір учнями теоретичного матеріалу із заданої теми, теоретичне обґрунтування необхідності виконання того або іншого комплексу фізичних вправ або опанування тих або інших фізичних умінь і навиків для власного вдосконалення, виховання вольових якостей. В учнів при розробці власного проєкту закладаються основи знань у вживанні технік підтримки здоров'я і фізичного загартування. Інформація, яку здобувачі освіти збирають самостійно,  дозволяє усвідомити життєву необхідність ведення здорового способу життя, рухових умінь, загартування організму.

Одним із таких  став проєкт у 5 класі «Здорові діти і фізична культура». Мета даного проєкту: усвідомлення учнями провідної ролі фізичної культури  у зміцненні їх здоров’я.  За терміном – це короткотривалий проєкт (близько місяця – кінець жовтня – листопад). Він передбачає такі етапи: підготовчо-організаційний (розподіл класу на мікрогрупи по 2 учні, мотивація учнів); діяльнісний (розподіл комплексів фізичних вправ оздоровчої спрямованості (ранкової гімнастики, фізкультхвилинок, індивідуальних тренувальних вправ для третьої групи –  дітей з проблемами здоров’я); рефлексійно-оцінювальний (презентація учнями результатів  своєї проєктної діяльності в кінці листопада на початку грудня, відзначення учасників, оцінювання).

Таким чином модель особистісно орієнтованого навчання – це  короткий шлях від початкових умов до запланованих результатів. У змісті такої моделі закладено комплекс методів і засобів навчання, але головне місце в ній належить особистості учня. Саме учень повинен стати суб’єктом процесу пізнання. Тому методи й засоби навчання проєктної технології, на мій погляд, мають бути спрямовані на вирішення головної мети – розвиток особистості школяра через залучення його до проєктної діяльності, що передбачає самостійну роботу над проєктом, особливо під час дистанційної та змішаної форми  навчання.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Nesen Оlena
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
972
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку