План заняття №47
З дисципліни: «Фізична культура »
Тема заняття: № 7. Волейбол
Вид заняття: Практичне заняття
Тип заняття:удосконалення здобутих знань протягом навчання
Мета заняття:
Навчальна:Повторити особливості гри в нападі. Надати студентам інформацію, що необхідно знати для удосконалення техніки гри в захисті.
Розвиваюча:Розвивати пізнавальну активність що до зміцнення власного здоров’я студентів. Розвивати руховий досвід та функціональні можливості організму студентів завдяки цілеспрямованому розвитку основних фізичних якостей і природних здібностей.
Виховна: Виховувати у студентів прагнення дбати про власне здоров’я, виховувати силу волі, сприяти вихованню патріотичних почуттів, повагу до спорту. Сприяти задоволенню інтересів студентів у постійному вдосконаленні своєї підготовки до захисту Вітчизни, мотивувати молодь до військової служби .
Міждисциплінарні зв’язки:
Забезпечувальні: фізичне виховання, валеологія, основи медичних знань, культурологія.
Забезпечувані: основи безпеки життєдіяльності, біологія, захист Вітчизни, анатомія.
Забезпечення заняття
Обладнання: стартові колодки,футбольні м’ячі,секундомір.
Місце проведення:Спортивний майданчик.(спортивна зала)
Хід заняття:
Організаційний момент: 10хв
1. Шикування в одну шеренгу,організаційні вправи - рівняйсь – струнко повороти на право на ліво кругом. Привітання, перевірка явки студентів та причина відсутності, готовність до заняття.
2. Рапорт, вимірювання ЧСС.
3. Оголошення теми заняття. Повідомлення мети заняття,мотивація навчання(що знати що навчитись і вміти)
4. Ознайомлення з інструктажем з техніки безпеки
Розминка: ЗРВ в русі дивитись додаток № 125хв
ЗРВ на місці дивитись додаток№2
Актуалізація опорних знань та практичного досвіду студентів:5хв
1.Що передбачає гра в захисті?
2.Які існують види блокувань?
Пояснення нового матеріалу:25хв
Пояснення навального матеріалу. Демонстрація цих прийомів викладачем потім студентами під контролем викладача.
Техніка гри в захисті передбачає стартові стійки, ходьбу, біг, стрибок. Вона аналогічна переміщенням у нападі.
Прийом м’яча – це технічний прийом гри, який використовується з метою прийняти його та довести до пасуючого. Відокремлюють прийом подачі, прийом у захисті і прийом-передачу. У сучасному волейболі використовують такі способи прийому м’яча: двома руками знизу, двома руками згори, однією рукою знизу в падінні. Прийом подачі в сучасному волейболі багато в чому визначає ефективність нападаючих дій команди. Показником якості прийому першого м’яча служить точність першої передачі.
Передачу двома руками знизу найчастіше використовують для
приймання силових і планеруючих подач. Вихідне положення – основна або
низька стійка. Прямі руки витягують уперед, лікті максимально зближують.
Одна рука стиснута в кулак, друга – охоплює його так, щоб його великі
пальці були паралельними. Тулуб тримається вертикально, руки працюють
лише в плечових суглобах, м’яч приймають на передпліччя.
Для правильного виконання передачі слід своєчасно переміститися
якомога ближче до траєкторії польоту м’яча, бажано перпендикулярно до неї.
Якщо цього не вдається зробити, в окремих випадках м’яч можна приймати
знизу однією рукою.
Для правильного виконання верхньої передачі двома руками в падінні,
з перекатом на спину, гравець після переміщення приймає низьку стійку,
відбиває м’яч, потім поступово відводить плечі назад, сідає на п’ятку,
групується й падає назад перекатом на спину. Для виконання перекату на
спину після передачі з випадом убік гравець повертає тулуб у напрямку
витягнутої ноги перед ударом по м’ячу.
Падіння перекатом на спину, особливо з положення вбік, не дає
гравцеві змоги прийняти положення готовності так швидко, як після
виконання інших прийомів. Тому останнім часом практикують падіння
з перекиданням через плече, використовуючи інерцію попереднього
переміщення.
Блокування – це основний спосіб з протидії атакувальним діям
суперника над сіткою. У сучасному волейболі блокування застосовують для
ефективних захисних і контратакувальних дій. Блокування складається
з переміщення, стрибка, винесення і постановки рук над сіткою та
приземлення.
Одиночне блокування. Перед початком дій блокувальний приймає
вихідне положення – ноги зігнуті, ступні на ширині плечей, руки перед
грудьми. Визначивши напрямок передачі суперникові для удару, гравець
переміщується приставними кроками або ривком уздовж сітки, на
останньому кроці повертається обличчям до сітки. Розрахувавши, коли
потрібно виконати стрибок для блокування, гравець, відштовхнувшись,
виносить руки вгору. Виконавши блокування, гравець приземляється на
зігнуті ноги, руки опускає вниз і готується до наступної дії повторного
стрибка, самострахування, переміщення, виконання передачі.
Групове блокування. Виконується двома або трьома волейболістами.
Подвійне блокування – основний засіб блокувального захисту певної зони майданчика. Узгодженими зусиллями двох гравців над сіткою створюється бар’єр із чотирьох рук перед м’ячем, що перелітає. Біля краю сітки блокуючі розвертають долоні так, щоб м’яч, торкнувшись до них, відскочив на майданчик суперника. Стрибати треба вертикально, щоб не перейти середньої лінії та не торкнутися до сітки або не зіткнутися з іншим гравцем. Вибір моменту стрибка блокувального гравця визначається діями нападаючого.
Конкретними орієнтирами служать:
при швидкісному ударі з передачі, направленої близько до сітки, – перетин рукою вертикалі при замаху нападаючого гравця;
при швидкісному удару і передачі, віддаленій від сітки, – початок ударного руху нападаючого гравця;
при швидкісному ударі з низької швидкої передачі, – момент відриву ніг від підлоги або винесення рук над головою при відштовхуванні перед нападаючим гравцем.
Потрібно зазначити, що всі орієнтири для початку стрибка блокуючого проти нападаючого ефективні при умові, якщо нападаючий і блокуючий приблизно одного зросту. Блокуючому гравцеві більш низького зросту потрібно вистрибувати трошки раніше, більш високому – пізніше. У кожному окремому випадку такі поправки треба вносити незалежно від умов гри та індивідуальних особливостей нападаючого гравця.
Повторення, узагальнення, закріплення.10хв
Усно:що таке груповий блок?
VI. Підведення підсумків заняття.
- вправи на відновлення дихання
- вимірювання ЧСС
VII. Оголошення домашнього завдання вивчити особливості гри в захисті.
Викладач:Н. Л. Божедай