Конспект уроку з географії 7 клас "Населення. Держави. Зв'язки України з державами Південної Америки"

Про матеріал
Конспект уроку допоможе ознайомити учнів з расовим та етнічним складом населення сучасною політичною картою материка, показати зв'язки країн Південної Америки з Україною.
Перегляд файлу

 

Урок на тему:

«Населення. Держави. Зв’язки України з державами Південної Америки.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель географії

БМЛ №15

Підвисоцька Л.Е.

 

2016
Самоаналіз уроку.

Тема уроку: Населення. Держави. Зв’язки України з державами Пд. Америки.

Мета: сформувати знання про особливості г.п., природи, населення та господарства основних держав материка; вдосконалювати уміння і навички характеризувати основні держави материка, наводити приклади взаємозв’язків країн Пд. Америки з Україною; розвивати творче, нестандартне мислення, уміння самостійно обирати найбільш ефективні способи вирішення навчальних завдань працювати в групі; виховувати прагнення здобувати нові знання самостійно.

 

I. Організаційний момент.

- Один поет сказав: «Вважай ти втратив той день, у який не посміхнувся…» Пропоную не втрачати день, і привітати один одного та наших гостей посмішкою.

II. Актуалізація опорних знань.

- На минулому уроці ми з вами «мандрували» природними зонами Пд. Америки. А для того, щоб ми не залишались у амазонських джунглях, не заблукали в горах і не збились з наміченого шляху, як герої романів Жуль Верна «Діти капітана Гранта», «П’ятнадцятирічний капітан» та «Серця трьох» Джека Лондона, нам потрібно пройти невеличке випробовування. Я читаю характеристики природних зон, а ви в свої зошити записуєте назви цих природних зон.

1. У цій природній зоні росте дерево квебрахо, яке тоне у воді та за свою тверду деревину отримало назву «зламай сокиру».

2. У цій природній зоні ростуть вічнозелені, різноманітні за видовим складом багатоярусні ліси.

3. Тут росте дерево гевея, з соку якого одержують каучук.

4. Тут ростуть галерейні ліси.

5. У цій природній зоні зустрічаються дикі свині пекарі, тапіри, броненосці, мурахоїди, пума, страус нанду.

6. Прикраса цієї природної зони – вікторія-регія – найбільша з латать.

7. Тут зустрічається найменше дерево – бальсове. На плоту, побудованому з його деревини, Т. Геєрдал проплив Тихим океаном 8 тис. км.

8. Цю природну зону називають сельвою.

9. Це абсолютно рівнина поверхня, яку називають пампою.

10. Це єдина в світі природна зона помірного поясу, яка простягається аж до узбережжя океану.

11. На Півночі цю природну зону називають «льянос», а на Півдні – «кампос».

12. «Хазяями» цієї  природної зони є два хижаки: на землі – ягуар, а у воді та на деревах – удав анаконда.

-  Ось ми вийшли із густих заростів джунглів, зустрічаємо місцевих жителів. Як ви вже зрозуміли, на уроці ми ознайомимось із населенням Пд. Америки.

 

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

- Жителі Пд. Америки… Хто вони такі? Який у них побут? Культура? Як вони працюють і відпочивають? Де проживають? Чи схожі на нас, українців?

 Відповіді на ці запитання ми будемо шукати під час сьогоднішнього уроку. Тема нашого уроку «Населення та політична карта. Найбільші держави Пд. Америки».

План уроку:

  1. Населення Пд. Америки.
  2. Найбільші держави Пд. Америки.
  3. Зв’язки України з країнами Пд. Америки.

Мета і завдання:

  • з’ясувати расовий склад і особливості формування сучасного складу населення;
  • виявити закономірності в розміщенні населення по материку;
  • ознайомитись з політичною картою Пд. Америки й найбільшими країнами та зв’язками з державами Пд. Америки.

Для роботи на уроці, нам знадобиться підручник §26, 27, атлас с. 12-13, с. 24, робочі зошити та контурні карти.

Працювати ви будете в групах, кожна група має свого командира, який буде слідкувати за роботою учнів і заносити результати в бланки.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Населення Пд. Америки.
  • Як людина потрапила до Пд. Америки?

Близько 25-30 тисяч років тому, кроманьйонці потрапили до Пн. Америки через Беринговий міст – суходіл, що існував між Чукоткою та Аляскою. Разом з людиною, сюди потрапили і тварини. Через 1000 років людина розумна потрапила до Пд. Америки, перебравшись через Панамський міст, 12-14 тис. р. тому люди розселились до Патагонії.

Питання про походження та заселення корінного населення Пд. Америки, індіанців, не мало єдиної відповіді. Ґрунтуючись на певній схожості індіанців Пд. Америки з жителями Океанії (широкий ніс, хвилясте волосся, швидкий ріст бороди), і на те, що вони мають однакові знаряддя праці, деякі вчені висловлюють припущення про те, що Пд. Америку заселяли з боку Тихого океану. 

Найвідоміші племена Пд. Америки (виступ учня).

Разом з Колумбом, на материк прийшла європеоїдна раса, яка принесла із собою багато війн і нещасть для корінного населення.

  • Хто такі конкістадори? Звідки вони з’явились у Пд. Америці?

Керівник іспанської військової експедиції Франсиско Пісарро. У 1532 р. його загін за кілька місяців знищив стародавню імперію інків. Почалась епоха кровопролитних воєн за захоплення території материка.

  • Як на материк потрапили представники негроїдної раси?

Головна особливість населення Пд. Америки є змішаний етнічний склад.

  • Робота з підручником.
  • Яка кількість населення Пд. Америки?
  • За картою атласу густоти населення світу визначте райони найбільшої та найменшої густоти населення у Пд. Америці. Поясніть чинники, що сприяли такому розміщенню.
  • Південна Америка населена негусто й дуже нерівномірно. Причини: природні та історичні. Найбільш сприятливі умови для проживання займають переселенці з Європи та їх нащадки.
  • Позначте на контурній карті райони з найменшою густотою населення.
  • Вкажіть умови, які не сприяють розселенню людини.

 

  1. Політична карта.
  • Панування колонізаторів у Пд. Америці, яке почалося з часу її відкриття, закінчилося на початку XIX ст. в результаті національно-визвольної боротьби народів материка. Участь у цій боротьбі брали і корінні мешканці – індіанці, і представники змішаних рас, і європейські переселенці. Кордони сучасних держав склалися вже на поч. XIX ст.

Політична карта відзначається однорідністю, охоплюючи в основному країни, які належать до таких, що розвиваються.

 На материку 15 країн: 13 – незалежних, 2 – залежних території.

  • Країни «Третього світу» - Колумбія, Перу.
  • Найменш розвинуті країни – Еквадор, Гренада.
  • Нові індустріальні країни – Бразилія, Чилі, Аргентина.

Ми зупинимось на країнах Бразилії, Чилі, Аргентині

Давайте визначимо відстань від України (Київ) до столиць тих держав, які характеризували.

  • На якому транспортному засобі ми зможемо подолати ці відстані?
  • Який із цих видів транспорту швидший? Дешевший?
  • Під час подорожі до Пд. Америки, який ще фактор ми повинні врахувати?

 

 

  1. Зв’язки України з країнами Пд. Америки.
  • Незважаючи на віддаленість України від країн Пд. Америки, між ними існують тісні зв’язки.

Країни Пд. Америки одні із перших визнали незалежність України і ми маємо тісні дипломатичні відносини.

В Пд. Америці є українська діаспора, яка нараховує близько 500 тис. чоловік. А це майже родинні зв’язки.

  • На вашу думку, в яких сферах господарства Україна може співпрацювати з країнами Пд. Америки?
  • Торгівля, підручник с. 121-122. Експорт кави.
  • Спорт.
  • Культура. А хто з вас любить дивитись серіали? Як називався перший серіал, який з’явився не тільки в Україні, а в усьому колишньому СРСР?

В ході такого не величного дослідження ми встановили, що серед багатьох українських лікарів, інженерів, будівельників та вчених, які працюють у Пд. Америці, є наш земляк, завідуючий кафедрою розробок родовищ корисних копалин гірничо-екологічного факультету Житомирського технологічного університету В.Т.Підвисоцький. В інтерв’ю газеті «Эхо» №36 за 8-14.03.2016 він порівнює Україну і Бразилію. Також цікаві статті є в цій газеті від 15.10.2014 р. та 11.12.2014 р.

  • Ви любите дивитись шоу «Мастер Шеф»? А з якої країни родом Ектор Хіменес Браво? Про нього нам розповість Сироїд Богдан.
  • На початку уроку, коли ми блукали заростями джунглів, звучала приємна музика. Це гурт із Перу, який виступав у нас у школі.
  • Яким прислів’ям можна охарактеризувати все вище сказане?

V. Закріплення.

- Підручник ст. 117 мал. 113

- Назвіть країну Пд. Америки, в якій би ви хотіли побувати і чому.

 

VI. Підсумок уроку.

Наш урок підходить до завершення. Давайте подивимось чи досягли ми мети уроку.

  • Расовий склад з’ясували: монголоїди, негроїди, європеоїди.
  • Виявили закономірності розміщення населення: історичні, природні, економічні.
  • Ознайомились із країнами Пд. Америки: 13 – незалежних і 2 залежні території.
  • Ознайомились із зв’язками України з країнами Пд. Америки.

 

docx
Додано
9 січня 2022
Переглядів
2146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку