Конспект уроку з географії для 8 класу на тему:" Болота, їх типи та поширення, причини заболочення. Підземні води. Основні артезіанські басейни."

Про матеріал

Матеріал даного уроку допоможе вчителю в цікавій формі ознайомити учнів з основними гідрологічними особливостями боліт, підземних вод, їх різноманітністю; поглибити знання учнів про розміщення на території України поверхневих вод; виховувати відповідальність, дбайливе ставлення до водних ресурсів.

Перегляд файлу

План-конспект уроку з географії

для 8 класу

 

 

Тема:

Болота, їх типи і поширення, причини заболочення. Підземні води. Основні артезіанські басейни.

Практична робота №7

«Позначення на контурній карті назв найбільших річок, озер, водосховищу, каналів, позначення боліт України».

 

Мета:

Ознайомити з основними гідрологічними особливостями боліт, підземних вод, штучних водойм, їх різноманітністю; з’ясувати їх роль у певних природних процесах та господарстві країни; поглибити знання про розміщення на території України поверхневих вод; продовжити формувати навички роботи з контурною картою; розвивати вміння аналізувати компоненти природного комплексу; виховувати відповідальність, дбайливе ставлення до водних ресурсів.

 

Обладнання:

Фізична карта України, атласи, контурні карти, підручник, ілюстративний матеріал.

 

Основні терміни та поняття:

Болото, ґрунтові води, артезіанські води, термальні води, канал, водосховище.

 

Тип уроку:

Формування практичних умінь і навичок.

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\17e88e3a93.jpg

 

Структура і зміст уроку

 

Недостатньо тільки отримувати

знання, треба знати їх застосування.

Недостатньо тільки бажати, треба діяти.

                                                              Й.В.Гете

 

І. Установка на позитивний настрій

Вправа «Подивимося в очі один одному»

Станьте рівно, руки внизу, долонями вгору. Уявіть над головою сонце, повільно підніміть руки до сонця, попросіть сили, енергії, тепла, здоров’я. Опустіть руки. Подякуйте. Поверніться один до одного, доторкніться долонями, подивіться в очі і подаруйте одне одному теплий і добрий погляд. Хай у ньому світиться щирість і людяність. Посміхніться.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Прийом «Третій зайвий»

а) Молочний, Ялпуг, Дністровський;

б) Донузлав, Сасик-Сиваш, Світязьке;

в) Світязьке, Пулемецьке, Синевир.

 

2. Прийом «Робота над помилками»

 У поданому тексті визначте помилкові твердження.

 В Україні є близько 50 тис. озер, проте більшість з них є невеликими озерцями в долинах річок. Розташовані озера по території країни рівномірно. Найбільші з них лежать у пониззі Дунаю, на узбережжях Чорного та Азовського морів, невеликі озера є у лісостеповій та степовій смугах. Вкрай мало їх у Поліссі та Карпатах. Здебільшого озера солоні. Прісними є лише кілька десятків озер на півдні України.

  1. Розв’язування кросворду «Річки та озера України»

                                            /перевірка творчого домашнього завдання/

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Із попередніх уроків ви вже знаєте, що до поверхневих вод України відносяться річки, озера, лимани. Але давайте ще раз розглянемо фізичну карту України. Які ще водні об’єкти позначені на ній?

 Правильно, це водосховище і канали. А тепер подивимося на карту «Підземні води» в атласах: ми бачимо, що на території України є ще й багато родовищ мінеральних вод, які відносяться до підземних.

 Отже, сьогодні на уроці ми вивчимо основні гідрологічні особливості боліт, підземних вод, штучних водойм; дізнаємося про їх різноманітність та роль у певних природних процесах та господарстві країни; поглибимо знання про розміщення поверхневих вод на території України; навчимося давати оцінку забезпеченості країни водними ресурсами.

 

 

IV. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

Робота дослідницьких груп у «Творчій лабораторії»

Клас об’єднується у різнорівневі групи і, працюючи з текстом підручника, вивчає матеріал.

Завдання

  • Група 1 – Чим низинні болота відрізняються від верхових?
  • Група 2 – Які особливості мають перехідні болота? Яке значення боліт?
  • Група 3 – Як утворюються підземні води? Як люди їх використовують?
  • Група 4 – Що відносять до штучних водойм? Яке їх значення?

 

Представник кожної групи презентує вивчений матеріал у довільній формі, визначеній групою.

 

      C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\vodoshovuwe.JPGC:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\ках.jpg

       /Каховський канал/                          /Київське водосховище/

V. Первісне застосування одержаних знань.

1.Вправа «Знайди пару»

  1. Найбільше водосховище    А. Мінеральні води
  2. Напірні між пластикові води    Б. Дніпровське
  3. Мають біологічно активні властивості  В.Ґрунтові води
  4. Перший водоносний горизонт   Г. Каховське
  5. Найбільше водосховище за площею  Д. Артезіанські води

   /Відповіді: 1 – Б, 2 – Д, 3 – А, 4 – В, 5 – Г/

 

2.Вправа «Незакінчене речення»

 Вчитель зачитує незакінчені речення, а учні повинні їх продовжити.

  1. До штучних водойм відносяться . . . . . . .
  2. Найбільші водосховища споруджено на . . . . . . . .
  3. Щоб забезпечити перерозподіл вод на території для потреб господарства створюють . . . . . . . . . . .
  4. Низинні болота утворюються в . . . . . .
  5. Верхові болота лежать на . . . . . . . . . .

VI. Застосування знань і вмінь у стандартних умовах.

Виконання практичної роботи /самостійна робота/

Практична робота №7

Тема:

Позначення на контурній карті назв найбільших  річок, озер, водосховищ, каналів, позначення боліт України.

 

Мета:

Поглибити знання про розміщення на території України поверхневих вод. Сформувати вміння давати оцінку забезпеченості водними ресурсами.

 

Обладнання:

Фізична карта України, атлас, контурна карта «Внутрішні води».

 

Хід роботи

Інструктивна картка

  1. Підпишіть на контурній карті «Внутрішні води»:

 

а) річки: Дніпро з притоками Прип’ять. Десна; Дністер; Дунай з притокою Тиса; Південний Буг; Сіверський Донець.

 

б) озера: Світязь, Ялпуг, Кагул, Сасик, Донузлав.

 

в) водосховища: Київське, Канівське, Кременчуцьке, Каховське, Дніпродзержинське, Дніпровське, Дністровське, Печенізьке, Червонооскільське.

 

г) канали: Сіверський Донець – Донбас, Дніпро – Кривий Ріг, Дніпро – Донбас, Північнокримський. Каховський.

 

  1. Позначте на контурній карті «Внутрішні води» райони поширення боліт.                             /використовуйте відповідну умовну позначку/

 

  1. Проаналізуйте забезпеченість водними ресурсами різних територій України.

 

  1. У висновку дайте відповідь на запитання: «Як, на вашу думку, можна забезпечити водними ресурсами територію України?»

 

Динамічна пауза

Гімнастика для очей:

  1. Вертикальний рух очей вгору – вниз;
  2. Горизонтальне обертання вправо – вліво;
  3. Обертання очима за годинниковою стрілкою і проти;
  4. Закрити очі й уявити якомога виразніше по черзі кольори веселки.

 

VIІ. Творчий перенос знань і навичок.

Елементи проблемного навчання

Проблемне запитання:

  • Як ви вважаєте, до чого може призвести нераціональне використання водних ресурсів? Що потрібно зробити сьогодні, щоб зберегти водні ресурси в майбутньому?

 

 

VIІІ. Підсумки уроку

1.Метод «Прес»

 Учні роблять висновки щодо актуальності вивчення даної теми.

  • «Я вважаю, що . . . . . . . . »
  • «. . . . . . . . тому, що . . . . .»
  • «Наприклад, . . . . . . . . . . .»
  • «Отже, . . . . . . . . . . . . . . . »

2.Оцінювання.

ІХ. Домашнє завдання

  1. Вивчити відповідний § підручника.

 

  1. Підготувати інформацію на тему:

 

а) значення річок у природних процесах та господарській діяльності людини;

 

б) значення озер у природі та житті людини;

 

в) значення боліт у природі та житті людини;

 

г) значення підземних вод у природі та житті людини;

 

д) значення штучних водойм у природі та житті людини.

     3) Для бажаючих: знайти в газетах або журналах статті про екологічні проблеми поверхневих вод.

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
5443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку