6 травня о 15:00Вебінар: Продуктивна робота наприкінці семестру: онлайн-тести, проєкти та творча діяльність

Конспект уроку з географії: США. Місце країни в світі та регіоні.

Про матеріал
Матеріал підготовлено для відкритого уроку, одним із основних завдань якого було формування креативного мислення засобами географічних знань.
Перегляд файлу

Конспект уроку з географії

Клас: 10

 

Тема:  США. Місце країни в світі та регіоні.

 

Основні цілі уроку:

  • розвиток ключових компетентностей - інтелектуальної, інформаційної, мовленнєвої, соціальної, комунікативної, загальнокультурної та компетентності саморозвитку;
  • формування предметних компетентностей - логічної, картографічної, аксіологічної, краєзнавчої.

 

Мета:

- вдосконалювати вміння працювати з різними джерелами інформації, , навички оволодіння інформаційно-комунікативними технологіями; вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки, уміти  спостерігати, самостійно отримувати й переробляти інформацію;

- розвивати навички пізнавальної діяльності, інтерес до вивчення предмету, креативне мислення, дослідницькі уміння, прагнення до інформаційної грамотності, самостійність. 

 

Тип уроку: комбінований

 

Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, робота з підручником.

б) наочний: ілюстрація;

2. Репродуктивний

 

Методичні прийоми: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом, постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

 

Матеріали та обладнання: політична карта світу, фізична карта світу,  підручники, атласи 10 класу, контурні карти, таблиці, графіки, дидактичні картки, смартфони.

Міжпредметні зв’язки: біологія, історія, економіка, іноземна мова (англійська).

Література:

для учнів –  Кобернік С.Г., КоваленкоР.Р. Географія Підр.10 клас: 2010

для вчителів - Гладкий Ю.Н., Лавров С.Б. Экономическая и социальная география мира: Учебник для 10 кл. — М.: Просвещение, 1995.— 270 с.

- Довгань, Г.Д. Інтерактивні технології на уроках географії // Бібліотека журналу "Географія". - 2005. - Вип. 5. - С. 128.

-Масляк П. О., Олійник Я. Б., Степаненко А. В. Словник — довідник учня з економічної і соціальної географії світу. — К.: Лібра, 1996 — 328 с.

-Я іду на урок географії// Все для вчителя. - 2005. - № 9-10. - С. 29-140.

 

Хід уроку:

І.  Організаційний момент.

Девіз уроку:

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто слухати, а чути.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

 

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.

  1. Картка самооцінювання (у кожного учня на парті):

На кожному етапі роботи у вас буде можливість оцінити свою діяльність за допомогою відповідних позначок у картці самооцінювання.

  1. Вправа «Мозковий штурм»

Робота з дидактичними карками «Північна Америка» (СЛАЙД з запитаннями)

 

№ п/п

Відповіді

№ питання

1

Приатлантичний

 

2

США

 

3

Примексиканський

 

4

Мексика

 

5

Куба

 

6

Бразилія

 

7

Панама

 

8

Аргентина

 

9

Гаїті

 

10

Каліфорнійський

 

 

  1. Найбільша за площею та населенням католицька держава світу
  2. Країна, що посідає першість за загальним обсягом ВВП в американському регіоні.
  3. Країна, яку називають «головною фермою» Америки.
  4. Найбільша країна регіону.
  5. Країна, яка крім США і Канади, входить до складу НАФТА.
  6. Промисловий район та однойменний мегаполіс на сході Північної Америки.
  7. Промисловий район, що спеціалізується на нафтопереробці та нафтохімії.
  8. Мегаполіс на західному узбережжі Північної Америки.
  9. «Цукровий острів».
  10.  Країна «зручного прапора».

 

  1. Гра «Столиці всіх континентів» (СЛАЙДИ)
  2. Аналіз відповідей, коментар учителя.

ІІІ.  Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.

  1. Вступне слово вчителя:

Перша країна Америки, яка стане об'єктом нашого вивчення, - Сполучені Штати Америки – одна з найпотужніших держав світу. Сьогодні наша діяльність буде спрямована на визначення ролі країни не лише в американському регіоні, а й на світовій політичній арені та економіці.

  1. Перегляд відео «Цікаві факти про США» - коментує підготовлений учень.

У всьому світі Сполучені Штати Америки знають, як багату, потужну та впливову країну. Але в наш час хочеться знати не лише про заслуги країни на світовій арені, а сконцентруватися на внутрішніх особливостях країни, традиції та спосіб життя американців.

  1. Поділ класу на групи (діти обирають стікери із зображеннями прапорців двох країн американського регіону, збираються в групи за однаковими прапорцями)

Картинки по запросу "прапор куба"        C:\Users\ASUS\Desktop\Географія\флаг-мексика-7610241.jpg

  1. Повторення правил роботи в групах.

  1. Катка оцінювання групи самооцінювання

IV. Сприйняття і первинне усвідомлення нового матеріалу.

  1. Робота в парах «Хто спритніший»

Розшифрувати QR код та скласти «Візитну картку країни США». Яка пара впорається швидше, та й представить свою «візитку» та додасть позначки у картку самооцінювання

Візитна картка

Офіційна назва - Сполучені Штати Америки (США) - United States of America (USA).

Форма правління – президентська республіка, в якій владні повноваження розподіляються між федеральним урядом і урядами 50 штатів.

Державний устрій - федеративна республіка, 50 штатів (state) і 1 федеральний округ. Штати поділяються на округи (county and parish)

Територія - 9 373 тис. кв. км.

Населення - 330 662 682 осіб (01.02.2019 р. ).

Столиця - місто Вашингтон (Washington), округ Колумбія (572 тис. жит. на 2000р. )

Офіційна мова - англійська.

Грошова одиниця – долар.

Релігія – християнство (католицтво, пртистантизм)

Найбільші міста - Нью-Йорк, Лос-Анджелес (Каліфорнія), Чикаго (Іллінойс), Хьюстон (Техас), Філадельфія (Пенсільванія).

C:\Users\ASUS\Downloads\qrcode (2).pngC:\Users\ASUS\Downloads\qrcode.pngC:\Users\ASUS\Downloads\qrcode (1).png

  1. Робота з картами атласів та підручником

Завдання:

а) з'ясувати з якими країнами США межує по суходолу і по водному простору;

б) основні переваги ЕГП США та оцінка його впливу на розвиток господарства країни.

  1. Випереджувальне завдання: окремі учні розкривають природно-ресурсний потенціал США та населення країни.
  2. Розповідь учителя «Діаспора українців у США»

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1) Вправа «Асоціації»

Час виконання 3-5 хвилин. Вам необхідно на аркушах паперу записати не менше ніж п'ять прикметників, що характеризують (асоціюються у вас) США.

Тож наприклад, Україна: рідна, мальовнича, гостинна, багатонаціональна, родюча і т.д. Далі трохи складніше: потрібно дібрати не менше ніж п'ять прикметників, що абсолютно «не підходять» Україні: екваторіальна, монархічна, федеративна тощо. Останній етап цієї вправи: учасники мають порівняти прикметники та обрати найбільш незвичайні варіанти.

  1. Прийом «Мозковий штурм»

- Які галузі господарства, на вашу думку, можуть розвиватися в США на власних ресурсах?

 

VI. Узагальнення і систематизація знань.

  1. Гра «Склади пазл»

Ваше завдання за допомогою правильних відповідей на питання тестів відновити карту США. За швидкість і правильність відповідей за кожне питання ви будете отримувати, штат, якого на карті не вистачає

C:\Users\ASUS\Desktop\Географія\karta-shtatov-ssha.jpg

Тест «США» 

  1. Населення США становить (млн. осіб)

а) 215;       б) 325;      в) 430;       г) 510

  1. Територія США складається із:

а) 49 штатів;      

б) 48 штатів;     

в) 48 штатів і федеративний округ;      

г) 50 штатів і федеративний округ.

  1. Грошовою одиницею США є:

а) долар;       б) песо;      в) євро;       г) фунт стерлінгів.

  1. Столицею США є:

а) Нью-Йорк;       б) Сан-Франциско;      в) Вашингтон;       г) Чикаго

  1. Столиця США розташована на території:

а) Штату Вашингтон;      

б) Федерального округу Колумбія;    

в) Штату Нью-Йорк;      

г) Штату Нью-Джерсі

  1. В якому році були створені США

а) 1866р;       б) 1766р;      в) 1876р;       г) 1776р.

  1. За державним устроєм США є:

а) Федеративною республікою;      

б) унітарною республікою;     

в) федеративною монархією;      

г) унітарною монархією.

  1. З якою країною США має ділянку морського кордону?

 а) Росія;       б) Канада;      в) Мексика;       г) Колумбія

  1. Головною рисою вигідного економіко-географічного положення США є:

а) протяжні сухопутні кордони з Канадою і Мексикою;      

б) розташування у західній півкулі;     

в) велика протяжність основної території із заходу на схід;      

г) вихід основної території до Атлантичного й Тихого океану

  1.  З якими із перерахованих країн США має сухопутний кордон?

а) Росія;       б) Куба;      в) Нікарагуа;       г) Гватемала;      д) Канада;      е) Мексика

  1.  Укажіть, за запасами якого виду паливних ресурсів США входить до першої трійки у світі?

а) Кам'яне вугілля;       б) Нафта;      в) Природній газ;       г) Торф.

  1. Населення США характеризується:

а) однорідним расовим і національним складом;      

б) складним расовим складом, але однорідним населенням;     

в) складним расовим і національним складом;      

г) складним національним складом, але однорідним расовим.

 

Відповіді: 1б; 2г; 3а; 4в; 5б; 6г;7а; 8а; 9б; 10д,е; 11в; 12в.

VII. Підсумок уроку.

- США є членом країн «Великої сімки».

- ЕГП дуже вигідне, на всіх етапах воно сприяло розвитку країни.

- США мають величезний природо-ресурсний потенціал.

 Аналіз карток самооцінювання – оцінювання роботи учнів на уроці.

VIII. Домашнє завдання.

Опрацювати ֆ39;

Підготувати повідомлення про Технополіси та ТНК США

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
10 лютого
Переглядів
697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку