Конспект уроку з географії
Клас: 10
Тема: США. Місце країни в світі та регіоні.
Основні цілі уроку:
Мета:
- вдосконалювати вміння працювати з різними джерелами інформації, , навички оволодіння інформаційно-комунікативними технологіями; вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки, уміти спостерігати, самостійно отримувати й переробляти інформацію;
- розвивати навички пізнавальної діяльності, інтерес до вивчення предмету, креативне мислення, дослідницькі уміння, прагнення до інформаційної грамотності, самостійність.
Тип уроку: комбінований
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація;
2. Репродуктивний
Методичні прийоми: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом, постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
Матеріали та обладнання: політична карта світу, фізична карта світу, підручники, атласи 10 класу, контурні карти, таблиці, графіки, дидактичні картки, смартфони.
Міжпредметні зв’язки: біологія, історія, економіка, іноземна мова (англійська).
Література:
для учнів – Кобернік С.Г., КоваленкоР.Р. Географія Підр.10 клас: 2010
для вчителів - Гладкий Ю.Н., Лавров С.Б. Экономическая и социальная география мира: Учебник для 10 кл. — М.: Просвещение, 1995.— 270 с.
- Довгань, Г.Д. Інтерактивні технології на уроках географії // Бібліотека журналу "Географія". - 2005. - Вип. 5. - С. 128.
-Масляк П. О., Олійник Я. Б., Степаненко А. В. Словник — довідник учня з економічної і соціальної географії світу. — К.: Лібра, 1996 — 328 с.
-Я іду на урок географії// Все для вчителя. - 2005. - № 9-10. - С. 29-140.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Девіз уроку:
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто слухати, а чути.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно й плідно працювати.
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.
На кожному етапі роботи у вас буде можливість оцінити свою діяльність за допомогою відповідних позначок у картці самооцінювання.
Робота з дидактичними карками «Північна Америка» (СЛАЙД з запитаннями)
№ п/п |
Відповіді |
№ питання |
1 |
Приатлантичний |
|
2 |
США |
|
3 |
Примексиканський |
|
4 |
Мексика |
|
5 |
Куба |
|
6 |
Бразилія |
|
7 |
Панама |
|
8 |
Аргентина |
|
9 |
Гаїті |
|
10 |
Каліфорнійський |
|
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.
Перша країна Америки, яка стане об'єктом нашого вивчення, - Сполучені Штати Америки – одна з найпотужніших держав світу. Сьогодні наша діяльність буде спрямована на визначення ролі країни не лише в американському регіоні, а й на світовій політичній арені та економіці.
У всьому світі Сполучені Штати Америки знають, як багату, потужну та впливову країну. Але в наш час хочеться знати не лише про заслуги країни на світовій арені, а сконцентруватися на внутрішніх особливостях країни, традиції та спосіб життя американців.
IV. Сприйняття і первинне усвідомлення нового матеріалу.
Розшифрувати QR код та скласти «Візитну картку країни США». Яка пара впорається швидше, та й представить свою «візитку» та додасть позначки у картку самооцінювання
Візитна картка
Офіційна назва - Сполучені Штати Америки (США) - United States of America (USA).
Форма правління – президентська республіка, в якій владні повноваження розподіляються між федеральним урядом і урядами 50 штатів.
Державний устрій - федеративна республіка, 50 штатів (state) і 1 федеральний округ. Штати поділяються на округи (county and parish)
Територія - 9 373 тис. кв. км.
Населення - 330 662 682 осіб (01.02.2019 р. ).
Столиця - місто Вашингтон (Washington), округ Колумбія (572 тис. жит. на 2000р. )
Офіційна мова - англійська.
Грошова одиниця – долар.
Релігія – християнство (католицтво, пртистантизм)
Найбільші міста - Нью-Йорк, Лос-Анджелес (Каліфорнія), Чикаго (Іллінойс), Хьюстон (Техас), Філадельфія (Пенсільванія).
Завдання:
а) з'ясувати з якими країнами США межує по суходолу і по водному простору;
б) основні переваги ЕГП США та оцінка його впливу на розвиток господарства країни.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1) Вправа «Асоціації»
Час виконання 3-5 хвилин. Вам необхідно на аркушах паперу записати не менше ніж п'ять прикметників, що характеризують (асоціюються у вас) США.
Тож наприклад, Україна: рідна, мальовнича, гостинна, багатонаціональна, родюча і т.д. Далі трохи складніше: потрібно дібрати не менше ніж п'ять прикметників, що абсолютно «не підходять» Україні: екваторіальна, монархічна, федеративна тощо. Останній етап цієї вправи: учасники мають порівняти прикметники та обрати найбільш незвичайні варіанти.
- Які галузі господарства, на вашу думку, можуть розвиватися в США на власних ресурсах?
VI. Узагальнення і систематизація знань.
Ваше завдання за допомогою правильних відповідей на питання тестів відновити карту США. За швидкість і правильність відповідей за кожне питання ви будете отримувати, штат, якого на карті не вистачає
Тест «США»
а) 215; б) 325; в) 430; г) 510
а) 49 штатів;
б) 48 штатів;
в) 48 штатів і федеративний округ;
г) 50 штатів і федеративний округ.
а) долар; б) песо; в) євро; г) фунт стерлінгів.
а) Нью-Йорк; б) Сан-Франциско; в) Вашингтон; г) Чикаго
а) Штату Вашингтон;
б) Федерального округу Колумбія;
в) Штату Нью-Йорк;
г) Штату Нью-Джерсі
а) 1866р; б) 1766р; в) 1876р; г) 1776р.
а) Федеративною республікою;
б) унітарною республікою;
в) федеративною монархією;
г) унітарною монархією.
а) Росія; б) Канада; в) Мексика; г) Колумбія
а) протяжні сухопутні кордони з Канадою і Мексикою;
б) розташування у західній півкулі;
в) велика протяжність основної території із заходу на схід;
г) вихід основної території до Атлантичного й Тихого океану
а) Росія; б) Куба; в) Нікарагуа; г) Гватемала; д) Канада; е) Мексика
а) Кам'яне вугілля; б) Нафта; в) Природній газ; г) Торф.
а) однорідним расовим і національним складом;
б) складним расовим складом, але однорідним населенням;
в) складним расовим і національним складом;
г) складним національним складом, але однорідним расовим.
Відповіді: 1б; 2г; 3а; 4в; 5б; 6г;7а; 8а; 9б; 10д,е; 11в; 12в.
VII. Підсумок уроку.
- США є членом країн «Великої сімки».
- ЕГП дуже вигідне, на всіх етапах воно сприяло розвитку країни.
- США мають величезний природо-ресурсний потенціал.
Аналіз карток самооцінювання – оцінювання роботи учнів на уроці.
VIII. Домашнє завдання.
Опрацювати ֆ39;
Підготувати повідомлення про Технополіси та ТНК США