Конспект уроку з географії у 7 класі “Природні зони Африки”

Про матеріал
Конспект уроку з географії у 7 класі “Природні зони Африки” Мета: 1. Закріпити поняття «природна зона», охарактеризувати зональні ПК Африки, показати зв`язки між окремими компонентами природної зони. 2. розвивати вміння учнів: аналізувати джерела географічних знань, встановлювати причинно-наслідкові зв`язки, порівнювати, робити висновки, узагальнювати матеріал. 3. виховувати екологічну культуру учнів. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Обладнання: підручник «Географія. 7 клас» (автори Пестушко В.Ю., Уварова Г.Ш.), атлас, настінна карта « Природні зони Африки», мультимедійна презентація Основні поняття: природний комплекс, природна зона, гілея, зональність.
Перегляд файлу

Конспект уроку з географії у 7 класі “Природні зони Африки”

Мета: 1. Закріпити поняття «природна зона», охарактеризувати зональні ПК  Африки,    показати зв`язки між окремими компонентами природної   зони. 

2. розвивати вміння учнів: аналізувати джерела географічних знань, встановлювати причинно-наслідкові зв`язки,  порівнювати, робити  висновки, узагальнювати матеріал.             

  3. виховувати екологічну культуру учнів.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник «Географія. 7 клас» (автори Пестушко В.Ю., Уварова Г.Ш.), атлас, настінна карта « Природні зони Африки», мультимедійна презентація

Основні поняття: природний комплекс, природна зона, гілея, зональність.

                                               Зміст уроку:

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Площа материка ...
  2. В основі залягає давня…
  3. За рельєфом материк поділяється…
  4. На півночі розташовані молоді гори…
  5. Найдовша річка світу та Африки…
  6. Найбільше озеро материка…
  7. Найглибше озеро материка…
  8. Пересихаючі русла рік називаються…
  9. Ніл має два витока…
  10. Найвищий вулкан Африки…
  11. Д. Лівінгстон відкрив водоспад…

ІІІ. Мотивація.

На території Африки сформувались зональні природні комплекси – природні зони. На сьогоднішньому уроці ми з’ясуємо, які природні зони знаходяться в межах материка Африка, виявити чи існують закономірності у розташуванні природних зон, особливості клімату, грунтів, рослинного і тваринного світу.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Прийом «Знаю – хочу дізнатися – дізнався»

Знаю

Хочу дізнатися

Дізнався

Що таке природна зона.

Компоненти природної зони.

 

 

(дві перші колонки заповнюються на початку уроку, остання – на етапі рефлексії)

  1. Природні зони, їх компоненти.
  2. Зміни природних зон під впливом діяльності людини

Бесіда:

  • Заповніть схему і впишіть в кружечки компоненти природного комплексу.
  • Що таке природний комплекс?

Screenshot_15

  1. Аналіз географічної карти «Природні зони Африки».
  •   Визначте за допомогою карти, які природні зони сформувались на території Африки?
  •   Які природні зони займають найбільші площі і чому?
  1. Характеристика зональних природних комплексів Африки.

Прийом: випереджальне домашнє завдання «Характеристика природнизх зон Африки».

Демонстрація мультимедійної презентації, леп-буків

Завдання учням: заповнити узагальнюючу таблицю

 

 

 

 

 

 

Природні зони Африки

Назва зони

       Клімат

    Грунти

    Рослини

       Тварини

Гілея (вологі екваторіаль-ні ліси)

 

Екваторіальний пояс.

t cічня =24 С

t липня = 24 С

Опади >2000 мм, випадають рівно-мірно протягом року

 

Червоно-жовті фералітні, мають високий вміст заліза (ферум)

Фікуси, сейби, чорне дерево, хлібне дерево, какао, ліани, пальми, ебенове дерево, банани.

Дерева ростуть в 9 ярусів.

Всього близько 25000 видів рослин.

Носороги, горили, шимпанзе;

пітони, терміти, птахи-носороги, папуги, муха цеце…

Савани

 

Субекваторіальний пояс.

t>січня = 24 С

tлипня = 26 С

Опади – до 1000 мм, виділяють вологий і сухий сезон ( макси-мум опадів випадає влітку)

Червоно – бурі грунти

Слонова трава

( близько 3 м ), баобаб, акація, зонтична акація.

Зебри, жирафи, буйволи, антилопи, леви, слони, гієни, гепарди.

Страуси, птах-секретар.

Терміти….

Пустелі

 

Тропічний пояс.

tсічня = 20 С

tлипня  може досягати 50 С

Опади < 100 мм

Пустельні, слабко розвинуті

Вельвічія, акація, алое, в оазисах – пальми.

Дикі кавуни (Калахарі)

Гієни, лисиця-фенек, скорпіон, мамба, кобра.

Вічнозелені твердо листі ліси

 

Субтропічний пояс,середземно-

морський тип клімату.

tсічня = 8-16 С

tлипня  = 22 С

Опади – 500-1000мм (максимум взимку)

Коричневі

Вічнозелений дуб, лаврове дерево, суничне дерево, мирт…

Гієни, пантери, благородні олені, макаки….

  • Запитання на закріплення (ставляться після кожного повідомлення ):

– чому в гілеї росте більше 25000 видів рослин?

– чому в гілеях відсутні трави (банан – високоросла трав`яниста рослина)?

– чи родючі грунти в гілеях?

– чому деякі дерева в гілеях мають корені, які виконують функції підпорок?

2)  – чому савана має протягом року два кольори – зелений і червоний?

3)   чому в пустелях не утворюється грунтовий покрив?

– поясніть, чому пустелі в північній частині Африки займають значно

більші площі, ніж в південній?

  •    – поясніть, чому максимум опадів в зоні вічнозелених твердолистих лісів випадає  взимку?
  •    – чому дерева  в зоні  твердолистих лісів мають жорстке листя?
  1. Робота з контурною картою.
  2. Завдання: позначити і надписати на контурній карті природні зони Африки.

Питання « Висотна поясність в горах Африки» дається на самостійне домашнє опрацювання.

  1. Закріплення, рефлексія.
  •    Покажіть на прикладі однієї з природних зон Африки, як пов`язані між собою різні природні компоненти в природному комплексі;
  •    Доповніть схему на дошці стрілочками, що ілюструють такі зв`язки.

Screenshot_13

Висновок:

Природні зони, це природні комплекси, що мають спільні кліматичні умови, грунти, тваринний світ. В основі виділення природної зони – співвідношення тепла і вологи.

Наведіть приклади впливу діяльності людини на природні комплекси Африки;

  •         Що таке гілея?
  •         До якої природної зони ви б здійснили реальну подорож і чому?

Стратегія «Fishboun»: формулюється проблема: зона саван найбільше змінена людиною. (учні визначають причини і наслідки)

VІ. Підсумок уроку

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати §16, §17. Підготувати повідомлення про один із природоохоронних  об`єктів Африки.

 

docx
Додано
5 січня 2022
Переглядів
1155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку